Stránka 133 z 194
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 31 črc 2020, 09:42
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 31 črc 2020, 23:00
od Axel.Foley
Bohužel, byly jiné povinnosti a starosti...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 20:58
od Axel.Foley
Dnes proběhla
dekarbonizace motoru vodíkem. Píše o ní petzl62 zde
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555 - dovolím si dát sem odkaz na jeho příspěvek i bez dovolení
Výsledek? Překvapující
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Motor si přede jen tak jakoby mimochodem, jde nádherně za plynem a do otáček, ochotně zrychluje víceméně na polechtání plynu, meziplyny se dávkují jedna radost
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Dovolím si říct, že auto jede tak, jak se od něj čeká - lehce, hebounce, nenásilně.
Hned po dekarbonizaci jsem ujel cca 60 km. Během nich proběhla regenerace DPF (očekávaná, včera jsem ji po dlouhé době zhruba v polovině utnul).
Zítra je v plánu vyčištění EGRu. Jsem zvědavý, jak bude vypadat po dnešní akci a jak se čistění vodíkem projeví na regeneracích
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:18
od idam.i
Super,som rád,že to pomáha.Dúfam,že Tusík už bude v plnej kondícii.
![Dancing :D/](./images/smilies/eusa_dance.gif)
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:29
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:34
od Mr. HYUNDAI
Já jsem zvědavý na EGR po této očistné proceduře
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 21:50
od petzl62
To jsme dva
![Silenced :-#](./images/smilies/eusa_silenced.gif)
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 srp 2020, 22:04
od Axel.Foley
Tři - přidávám se do klubu...
idam: Taky doufám...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:01
od kyrmon
Ahoj, tak v jakém stavu jste dnes nalezli EGR?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:04
od Axel.Foley
Po dnešku nemám, vyjma spotřeby, žádné dobré zprávy
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Víceméně to nejsou dobré zprávy obecně
Takže popořadě. Jak jsem avizoval, ráno jsem se rozjel do servisu na čištění EGRu. Cestou jsem pozorně sledoval ukazatele a čekal, kdy se spustí regenerace DPF. A ta se opravdu spustila - po ujetí 126 km od té poslední
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Takže
dekarbonizace nepomohla... no nic, snad pomůže vyčištění EGRu. Čištění se ale nekonalo - EGR je spojen s chladičem spalin nedělitelným spojem, takže aby se člověk do něj dostal, musel by ho zničit. Navíc je nutné vymontovat půl motoru, aby bylo možné EGR s chladičem vybrat. I dle katalogu dílů lze na EGR objednat jen 3 věci:
- šrouby
- těsnění
- sestava EGR + chladič
Cena za sestavu je "lidová" - téměř 25.000,- českých
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Plus práce, samozřejmě.
Následovala cesta do autorizáku, kde se s tímto problémem, t. j. časté regenerace, již setkali - ještě že tak
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
Prý DPF v kýblu. A prý odchází jedna radost, bez ohledu na to, zda je to i30 nebo Tucson. A cena nového dílu? Zhruba 120.000,-...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:23
od Kamílek
Tak to je fakt masakr
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Uznají ti to jako záruční opravu? Neříkej mi, že budeš muset cvakat 120k + práci ze svého...
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 19:28
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 20:06
od kyrmon
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 20:21
od Boryš
Právě kvůli těmhle blbostem tahajícím prachy z kapsy jsem při výměně auta hledal benzín bez turba. Jen to pošahané D-CVVT mě seje, při koupi jsem nevěděl o co jde, že to může být průšvih... Kdybych to byl býval věděl tak bych tehdy zkusil sehnat ix20 s motorem 1,6 92 kW, i když to má menší kufr a velikost kufru byla jednou z priorit. Prý byla ještě tehdy k mání jako novota, jako ojetinu s malým nájezdem jsem ji nenašel.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 06 srp 2020, 21:28
od Axel.Foley
Mělo by to být na záruku.
petzl položil velice dobrou a vhodnou otázku ohledně dalšího nájezdu. Přiznám se, nevím, co dál. Motor je skvělý a jestliže se člověk o něj trochu stará, věřím, že udělá i milion km. Problém jsou periferie na něj navázané - čidla, EGR, DPF. Převážně kurvítka, bohužel. A nové motory s AdBlue na tom budou ještě hůř. Ale něco jiného jsem chtěl říct - vypadá to, že provoz (nejen) tohohle auta po záruce bude mít smysl rok, max dva, pak to bude asi ekonomický nesmysl
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Což mě opravdu moc mrzí... auto mi vyhovuje jak je, motorově, prostorově, pohodlím, dizajnem... V případě výběru náhrady budu mít stejné dilema, jako má teď idam, prostě si nevyberu. Částečně i proto, že jsem rozmlsaný a zvyknul jsem si na mnoho věcí, o kterých jsem říkal, že je nepotřebuji. Ale zvyknul jsem si a teď by mi chyběly.
A to jsem si říkal, že minimálně 300.000 km Tucsonem najedu
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)