Tak teď nevím, v čem jsou ojetiny tak výhodné. Pořídit si 3 roky starý auto a mít kilometrové náklady 6,7 - 13 Kč na km? Já na nových autech mívám cca 4,50 a to byly benzíňáky https://autobible.euro.cz/kolik-vyjde-p ... -kilometr/
Tohle se v pneuservisu nepovedlo Naštěstí není stržený závit. Na druhém zadním kole byla taky jedna matka povolená. Kontroluju vždy tak po 100 - 150 km, zřejmě budu muset kontrolovat hned po příjezdu ze servisu
Dá se v autorizovaném servisu koupit samostatná matka nebo musím koupit celou sadu?
Stane se, jezdím k nim už 9 let, takže hrotit to nebudu. Taky nepracuju úplně bez chyb. Poptám se, jestli ji tam nenašli, možná ji dokonce zapomněl technik nasadit. Přiznám se, že hned po odjezdu ze servisu jsem to nekontroloval.
Ale fotku jim ukážu, aby byli příště víc pozorní.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Dost dobře nechápu,jak se může něco podobného stát
Jsou to Alu disky a ty by měli dotahovat zlehka a momenťákem dotahovat na zemi
Pokud by to dělali,myslíš,že by se tohle stalo???
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 54000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Tenhle momenťákem nedotahuje, otázka je, jestli ta pistole dotahovala správně. Nevím, jakou má životnost a jak dlouho udrží předvolený moment. Zrovna loni jsme se bavili a říkal, že má nastavený moment na 100 Nm.
Matky nasazuje ručně (nedává je do pistole), pootočí 3-4 závity a potom dojede pistolí. Nikdy žádný závit nepřerval, v případě problémů to po něm šlo povolit. Kdyby to byla jedna matka, tak bych prostě řekl, že na ni zapomněl - stát by se to nemělo, ale nejsme stroje. Ale zaráží mě, že i na druhém kole byla jedna matka povolená (tedy zašroubovaná, ale nedotažená). Neznám mechanismus v těch rázových utahovácích (má pneumatický), ale podle mě je ten utahovák opotřebovaný a nedotahuje vždy tak, na kolik je nastaven.
Jezdím tam už 9 let a každoročně jsou to 2 - 5 výměn, tohle je první problém s matkami a dotahováním, který jsem zaznamenal. Samozřejmě za ním zajdu, pokud ho zlobí vercajk, aby ještě nenadělal problémy jiným.
Tudy: je to trasa Praha-Uhříněves - Litoměřice, vzdálenost 75 km, převýšení minus 115 m.n.m. Opačným směrem se to špatně měří, protože trasu LTM - PHA jezdím v časech, kdy provoz rozhodně není ideální. Když se dostanu na 4,2, tak je to dobrý výsledek. V případě hladkého a plynulého průjezdu přípražskou dopravou se dá jet odhadem za 3,8 - 4,0. Vliv stoupání a klesání se samozřejmě projeví
Axel: konečně objektivní důvod, proč to v rachotě zabalit dřív