Ten cenový rozdíl bude dán hlavně výbavou. Ty auta se za těch 10 let posunuly hrozně dopředu. Vidím to teď když občas vezmu Fastbacka na výlet. S Elantrou jsou si v mnohém podobní, výkonově (byť Ela byla bez turba), stylem karoserie, prostorem. Pro člověka, co jezdil s Elou skoro 7 let mi jí prostě Fastback celkem připomíná. Rozdíl v ceně nových aut je cirka 200 tis. v neprospěch FB. V té době jsem měl Elantru skoro v TOP výbavě (chyběly jen kožené sedačky), ale dnes oproti FB to byl holý základ. A bohužel mnohá výbava v dnešních autech je dost nakažlivá, ale to si člověk uvědomí, až když sedne do auta bez dané výbavy. Ale na druhou stranu, není nevyhnutelná, takže se bez ní dá jezdit. Jen některé jsou v autech už bohužel z nutnosti vzhledem k EU a tím jde cena nahoru
Ale jinak Capture není špatné auto, měl jsem jej také v merku, když jsem sháněl druhý auto (nakonec to byl práve FB), ale je to takové "holčičí" auto, takže osobně bych volil taky Elantru
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Pořád mám v paměti, když jsem šel tady u nás do autosalonu Kia,nez jsem kupoval Elu. Vůbec se semnou nechtěli bavit a na jejich otázku odkud jsem mne pak řekli, že by mne mozna dali koberečky zdarma, ale to prý není cesta, kterou oni razí.
Začátkem září jedu po třech letech na již třetí nástřik podvozku a ošetření dutin. Jedu do stejného servisu, kam jsem jezdil na stejný úkon dříve. Akorát se změnila cena. Cena za vůz velikosti Ely je cca 5000 Kč.
Ať jsem mluvil nekolikrat s technikem na STK nebo s člověkem, který se věnuje opravě aut cca 30 let a vůz několikrát prohlédl, tak si práci onoho servisu velice chválili. Takže to je ten hlavní důvod, proč tam jedu znovu.
Chci aby mě vůz co nejdéle sloužil. Možná pak za deset let si koupím už čistě auto na elektriku. Ale Elu si plánuji nechat dokud bude jezdit. Přece sem se o ní tak hezky nestaral, aby si teď sloužila někomu jinému
To jsem před šesti lety nevěděl, že to bude třeba teď jen víkendovka. Navíc jsem se pro nástřik rozhodl až potom, co auto prohlédl ten pán, kterého jsem zmiňoval v příspěvku výše. Antikorozní ochrana byla z výroby odflaknuta. To je ten důvod, proč sem se pro to rozhodl. Kdybych auta točil v záruce, tak to řešit nebudu.
Špatně si mě pochopil. Neříkám, že se máš na antikorozní ochranu vykašlat, ale divím se proč další vrstva u auta s tak malým nájezdem, které navíc v zimě nejezdí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Ela je ze servisu doma. Byla tam od pondělí. Cena nástřiku podvozku a ošetření dutin 5000.
Co jsem se tak koukal třeba na ceny ve větších městech, tak tam je to ještě dražší. Jelikož si práci tohoto servisu chválili na různých místech, kde jsem s autem byl, tak za mě spokojenost.