Posilovač řízení

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od Josef »

lukee píše:Ahoj. Chtěl bych vyměnit kapalinu v servu, jde mi o to, že posilovač není extra lehký a někdy je boj točit volantem jednou rukou tak mě napadá, jestli má na to stará náplň vliv? Někde jsem četl že do serva se dá lít olej, který je určen do automatických převodovek.
Tedy zrovna v tomto případě bych se rozmyslel nalejt tam něco co jsem někde čet, nebo slyšel "že se to dá" . Nalij tam co tam patří
Reklama
 

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od ivan »

lukee píše:
Josef píše:
lukee píše:Ahoj. Chtěl bych vyměnit kapalinu v servu, jde mi o to, že posilovač není extra lehký a někdy je boj točit volantem jednou rukou tak mě napadá, jestli má na to stará náplň vliv? Někde jsem četl že do serva se dá lít olej, který je určen do automatických převodovek.
Tedy zrovna v tomto případě bych se rozmyslel nalejt tam něco co jsem někde čet, nebo slyšel "že se to dá" . Nalij tam co tam patří
Já to myslel všeobecně,že do serva se dá dávat to co automatických převodovek. Je to na www.oleje.cz, což si myslím že je důvěryhodný info server.
Ano je to tak!!
Olej do serva není nic jinýho než převodový olej do automatických převodovek!!!Nic jiného není!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od ivan »

lukee píše:
ivan.raffai@seznam.cz píše:
lukee píše: Já to myslel všeobecně,že do serva se dá dávat to co automatických převodovek. Je to na www.oleje.cz, což si myslím že je důvěryhodný info server.
Ano je to tak!!
Olej do serva není nic jinýho než převodový olej do automatických převodovek!!!Nic jiného není!! :wink:
Dík Ivane. Ještě dotaz k té výměně, někde rozpojit hadici a nechat vypustit popřípadě nastartovat a nechat vytlačit pumpou? Kolik litrů (průměrně, vím že je to u každýho auta jinak) tam vejde? Jo a umůže mít starý olej vliv na to jestli jde s volantem točit těžce nebo lehce?

Dikes.
Vypustit olej ze serva,tak povolit hadici u nádržky a vypustit do nějaké
nádobky,nestartovat :!: Čerpadlo nesmí běžet na prázdno!!! :!:
A pomoct pouze volantem pootočením doleva a doprava a to několikrát
za sebou!!
No může mít vliv na otočení svojí vizkozitou,ale olej do serva má jako dost
dlouhou životnost,ale co já vím,tak se doporučuje výměna někde kolem
60 000km-ů,ale kontrola se provádí každých 10 000km-ů!!
Je otázkou jestli nemáš pryč pomocný píst!! :cry: :wink:
Zkus Mě to více popsat co Ti to dělá!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Uživatelský avatar
g-test
*
Příspěvky: 83
Registrován: 25 lis 2005, 15:01
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-test »

Kdyz si das auto na rampu,tak kolama jiste otocis...
Lantra GLS 94´ 1.6i 16V DOHC, 114 HP
Sluzebni:
Renault Master 06' 2.5 Dci
Renault Clio 04',1.2 8V
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

lukee píše:Píšeš, pootočit volantem, jenže pokud nemám nastartováno, tak volantem na místě nepohnu ani centimetr! Jinak co to dělá, chodí v pohodě ale zdá se mi že ten posilovač asi nepomáhá tak jakoby měl, někdy je kumšt otočit na místě kola jednou rukou. řemen neprokluzuje. kdysi jsem ridil služební Fábii a tam mi volant přišel jakoby ani nebyl spojen s koly a točil jsem volantem a hřídelí pouze, prostě úplně lehký převod.na druhou stranu je zas fabka o pul tuny lehčí,ale asi by to němělo mít vliv ne? každopádně ten olej vyměním,jen jsem nepochopil ten tvůj postup: uvolnit hadici u nádobky? jak pak ale vyteče, když nádobka je v nejvyšším bodě? Jak vyteče z částí dole kde jsou písty a přepouštěcí ventily??
No,napsal jsem Ti abys to vypustil od zásobní nádržky(Pravda,že je vysoko!!)Na píšu proč, vzhledem k tomu,že je to dosti přístupné a tudíž
tam nemáš co poškodit!!Na tlakových hadicích máš matky,které jsou dosti
úzské a vzhledem,že máš v ruce obyčejný klíč,tak to bych Ti rozhodně
nedoporučoval abys jím to povoloval!!!Sjede Ti a máš starost!!
Tak proto!!!Někdy se to povede,ale zase málokdy!!
Zaprvé většinou je ktomu špatný přístup a zadruhé není moc prostoru pro
klíč a za třetí jak vlastně chceš něco povolit když tam nedostaneš ruce a ještě je to k tomu dosti utažené!!
Stačí když si zvedneš auto(myslím celý předek)do vzduchu,tak se Ti sníží
odpor kol a mělo Ti to jít pootočit volantem!!
No ted abych to vyřešil ,tak jsem o tom drobet i přemýšlel a napadla Mě věc,že ty máš naftové auto,takže odpoj přívod nafty a pomocí startéru
si to můžeš vypustit,čerpadlo Ti bude olej vyhazovat do té hadice od nádržky a pomocí ještě volantu zbytek vytlačíš!!No a posilovači to neublíží,
protože to nebude mít tolik toček!! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“