Spotřeba

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Je to zatím jen benziňáky jednoduchá montáž a opravdu to řidiče vychovává ovšem pokud sám chce.

Nějaká pravidla?

Rozjíždět se plynule bez hrabání a hned řadit za dva a pak za tři.
Nejezdit systémem brzda plyn.
Nejezdit v otáčkách nad 3 500ot/min, jezdit častěji kolem 2000ot/min až 2500ot/min
Využívat k jízdě po rovině v obci 4stupeň při cca 1 8000ot/min na padesátce. Pětku řadit na rovině již př 70km/hod.
Dojíždět na rychlostní stupeň, tedy brzdit motorem.
Využívat také dojezd na volnoběh, pokud by rychlost moc brzdila.Pozor i při volnoběhu je spotřeba cca 1,2 -2l/hod
Při plynulé jízdě na 5stupeň, při dosažení potřebné rychlosti např. 120km /hod na dálnici, snižovat tlak na plynový pedál a snažit se jakoby ošidit motor aby se nesnižovala rychlost ale pedál byl méně stlačený.
Používat kvalitní olej, mně např. při použití Liqui Moly MOS2 šla okamžitá spotřeba na volnoběh o 0,2l/hod dolů.
Používat kvalitní benzín, já jezdím na 95 Shell Power a snižuje to spotřebu cca o 0,6l - 0,8lna 100km. Je to výhodnější a cena se srovná úsporou ve spotřebě.
Jo málem jsem zapoměl správné hustění pneumatik a správná geometrie. Já hustím předek na 2,3 a zadek na 2,2.
Jezdit na dálnici do 120 km/hod, pak už to žere o hodně více .
Pokud pojedeš plynule kolem 120 km/hod a někdo jiný př. 140 km/hod ,tak v cíli bude jen o pár minut dříve jak ty, takže nač a kam spěchat.On bude mít spotřebu o 1 -2l/100km větší, podle toho jak prudce bude po potřebném brzdění akcelerovat.
Snažit se o celkové zklidnění při jízdě, šetříš si nejen peníze ale i nervy.
Ty moje rady jsou asi spíše pro řídiče starších ročníků ale i mladší si to může zkusit. Při takové dovolené kolem 1000 -1500km je dost podstatné jestli jedeš za 6,5l/100km a nebo za 8l/100km je to cca 22,5litru a při 33Kč za litr je to rozdíl 743 Kč.

Berte to ale jen jako můj osobní názor vycházející ze zkušenosti.
Naposledy upravil(a) Bruno dne 21 kvě 2008, 19:55, celkem upraveno 1 x.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Reklama
 

behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od behe »

Srdecna vdaka za tipy, vacsina z nich znie velmi logicky, len to chce davat si pozor a drzat sa toho. Budem sa ucit a potom sa pochvalim...

Este by som sa spytal konkretnejsie - v podstate ide o moje konkretne dilemy, ktore by vyriesil prave pohlad na pocitac...

- Ked idem pomerne plynule 60 (ano, na Slovensku v osade este mame 60, asi to uz nepotrva dlho), mam si nechat 4ku alebo radit na 5ku? Pri 5ke su otacky niekde okolo 2000. Co je vyhodnejsie z hladiska spotreby a zivotnosti motora?

- Ked idem plynule 40kou, mam nechat 3ku (otacky tusim okolo 2800) alebo radit na 4ku (otacky nieco malo cez 2000)?

- Ako priblizne vyzera graf spotreby na 100km pri 5tom rychlostnom stupni v zavislosti od rychlosti? Teda spotreba pri rychlosti 70, 80, 90, atd... aspon zo styri udaje, zvysok si uz doratam z paraboly.

Vdaka vopred..
Matrix Premium 1.6
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Pokud je to na rovince je výhodnější jet kolem 2000ot/min na pětku motor to vydrží pokud to nebude v záběru /stoupání/ Co se týče toho grafu nemám to v hlavě musím si to odzkoušet a zapsat. Ale dám ti příklad při rozjíždění trojky to bere od 19l-16l pokud to přeřadím nad 2000ot/min na čtverku tak to klesne cca na 12l-10l a pokud to při 2000ot/min přeřadím na pětku tak to jde dolů na 8l-7l. Mluvím samozřejmě o jizdě po rovince.
Jak nasimuluji ty rychlosti tak zkusím zachytit otáčky rychlost a okamžitou spotřebu.Pak ti to sem napíši
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
michal2828
**
Příspěvky: 131
Registrován: 06 úno 2008, 14:36

palubní počítač

Příspěvek od michal2828 »

Kde se ten palubní počítač dá sehnat?
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Uživatelský avatar
ross07
**
Příspěvky: 127
Registrován: 22 úno 2008, 09:00
Bydliště: PCE (CZ)

Příspěvek od ross07 »

Jen souhlas s BRUNO i jeho pravidly a doporučení. Pokud jedu po městě a není potřeba zásadních změn rychlosti a je-li to jízda po rovince, dám při 50 na matrixu za 4 a otáčky jsou kolem 2000 a jen lehce lechtám plyn => plynulá jízda bez divočení=>udržuju rychlost=>nezrychluju ani nezpomaluju. Bylo by zbytečné jezdit s vytočenou 3 na 50. Asi bych určitě měl větší možnost akcelerovat , ale pokud to nepředpokládám a jedu plynule tak myslím, že je výhodnější dát za 4 a pokud se vyskytne situace,stačí podřadit .Rovněž i s rozjezdy a přeřazováním mezi rychlostnimi stupni řadím cca kolem 3000-3200, pokud nechci zrovna předjíždět a nepožaduji odpich. Pokud je ve městě někde povolená 70 dávám za 5 se stejným zacházením plynového pedálu. Chce si to odzkoušet . Taky si zvykám na citlivost plynového pedálu u Matrixe po přesedlání z jiného auta (minulý mazel-Opel astra F - r.v. 98 , ale bohužel jen 3dv.) Jelikož ten palubní CP nemáme což je škoda,tedy hyundai, tak si to musíme odsledovat. Po přečtení testů spotřeb se ale ani na CP nedá u všech aut úplně spolehnout. Tak mne třeba zaujalo měření na Roomsteru 3-hrnek / 1.4-dehet jim ukazoval spotřebu CP o víc než 2.5l menší než skutečnost po dotankování a to je sakra dost na novém autě. Je to tedy asi extrém a doufám, že jiné CP v jiných autech se pletou maximálně o 0.5-1l , ale i extrém se vyskytne a zrovna u naší neotřesitelné "české" škodofce.

:shock: :shock: :shock:

Viz :
http://www.tipcars.com/applications/mag ... lanek=2149
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

pro Michal2828:

Mně dělal ten PP KM Blendi, je to náš člen adresu najdeš v seznamu uživatelů. Já mám ještě další fci u PP a to tzv. Speedmetr ev. rychlostní alarm. Je to nastavitelné od 40 do 140 po desítkách a hlídá to zvukově překročení nastavené rychlosti /nastavuješ tlačítkem/ když podržíš tlačítko cca 2 sekundy, tak ti vždy naskočí 50 km/hod / u vás by to šlo udělat na 60 km/hod/. Když ubereš tak alarm ztichne jinak pípá celkem 8x ,což je dost protivné.Jsem s tím moc spokojen a naučí tě to jezdit podle pravidel. Také ušetříš za pokuty a body.
Naposledy upravil(a) Bruno dne 21 kvě 2008, 20:18, celkem upraveno 1 x.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

pro behe:
Tak jsem to dnes zkoušel zmapovat a tady jsou výsledky:

70 km/hod 1 900ot/min 5,7 l /100km
80 km/hod 2 200ot/min 5,0-5,2l/100km
90 km/hod/ 2 500 ot/min 6,0l/100km
100 km/hod 2 750 ot/min 5,5l/100km
110 km/hod 2 750 ot/min 6,6-6,8l/100km
120 km/hod 3 100 ot/min 6,8-6,9l/100km
130 km/hod 3 600 ot/min 7,3-7,5l/100km

Měřeno na dálnici Brno Břeclav. Vždy jsem to napřed rozjel na určitou rychlost a pak jsem měřil údaje, které byly potřebné na zachování stanovené rychlosti. Ber to jako orientační údaje. Nevím co z toho vypočeš. Jel jsem ve třech. Nejlepší by bylo napsat KM Blendimu aby ti postavil PP. Já tam mám ještě rychlostní alarm a jsem s tím nadmíru spokojen. Opravdu tě to naučí jezdit. Pokud ovšem chceš!!!! Jistě si jsi všiml, že mám Lantru J2 1,6 16V u Matrixe budou otáčky a rychlost možná jiné zaleží na převodech.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od behe »

Bruno píše:pro behe:
Tak jsem to dnes zkoušel zmapovat a tady jsou výsledky:

70 km/hod 1 900ot/min 5,7 l /100km
80 km/hod 2 200ot/min 5,0-5,2l/100km
90 km/hod/ 2 500 ot/min 6,0l/100km
100 km/hod 2 750 ot/min 5,5l/100km
110 km/hod 2 750 ot/min 6,6-6,8l/100km
120 km/hod 3 100 ot/min 6,8-6,9l/100km
130 km/hod 3 600 ot/min 7,3-7,5l/100km
Vdaka za cenny experimentalny material. Skusim sa s tym pohrat.
Akurat sa mi trochu nezdaju tie otacky pri 110 a 120. Ked si urobime podiel otacok a prislusnej rychlosti, vychadzaju mi hodnoty:

27.1429 27.5000 27.7778 27.5000 25.0000 25.8333 27.6923

Vsetko je to teda s rozumnou toleranciou okolo 27.5-27.7, akurat pri 110 a 120 je to menej. Ak je medzi rychlostou a otackami linearny vztah, malo by to byt cca 3050 pri 110 (akoby 2750 bolo omylom napisane dvakrat, udaj 3100 patril ku 110 a udaj pre 120 chybal) a 3300 pri 120.


Inak, moja 5ka je trochu slabsia, pomer otacky/rychlost mi vychadza az nejakych 35. Teda ca. 2000 pri 70ke a 4000 pri 140ke (tachometrove hodnoty).
Matrix Premium 1.6
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od behe »

Aha, este jedna vec. Trochu ma prekvapilo, ze pri 90ke je spotreba vacsia ako pri 80 AJ ako pri 100. Ake to moze mat fyzikalne zdovodnenie?
Matrix Premium 1.6
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Omlouvám se, opravdu jsem to špatně opsal z papírku !!!
100 km 2750ot/min 5,5l
110 km 3100ot/min 6,6-6,8l
120 km 3350ot/min 6,8-6,9l
130 km 3600ot/min 7,3-7,5l

S tou 90 tkou to fakt nevím, prostě to tak ukazovalo/a ne jednou/ ještě to prověřím, ono je to dost problematické, vytvořít optimální podmínky toho udržování rychlosti /takové to lechtání plynu aby to nepřidávalo ani neubíralo/ tam ty desetinky jenom lítají/ no uvidíme /.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
hynek12
*
Příspěvky: 10
Registrován: 30 kvě 2008, 06:23
Bydliště: Lovosice

Spotřeba

Příspěvek od hynek12 »

Tak jsem čersvým majitelem Matrixu 1,6 Dynamic a jsem nadmíru spokojen, prostor, řazení, akorát jsem zvědav na tu spotřebu. Má první cesta vedla z autosalonu v Karviné přes celou republiku do severních Čech, takže jsem jel většinou po dálnici asi tak 120 až 130 km/h asi tak třikrát jsem na to na chvilku šlápnul,aby si auto zvyklo a nebylo v budoucnu líné a spotřeba byla 8 litrů, tak mám trochu strach na městský provoz, no uvidíme.
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Spotřeba

Příspěvek od Vilda »

hynek12 píše:Tak jsem čersvým majitelem Matrixu 1,6 Dynamic a jsem nadmíru spokojen, prostor, řazení, akorát jsem zvědav na tu spotřebu. Má první cesta vedla z autosalonu v Karviné přes celou republiku do severních Čech, takže jsem jel většinou po dálnici asi tak 120 až 130 km/h asi tak třikrát jsem na to na chvilku šlápnul,aby si auto zvyklo a nebylo v budoucnu líné a spotřeba byla 8 litrů, tak mám trochu strach na městský provoz, no uvidíme.
Musíš vydržet, motor je syrovej :D dej mu šanci se rozchodit a určitě to klesne :wink: a určitě neni na škodu ho občas pořádně prohnat, aby si zvykal a nebyl línej ...........
________________________
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
Dan
*
Příspěvky: 19
Registrován: 02 bře 2008, 09:05
Bydliště: Moravská Třebová

Příspěvek od Dan »

Souhlasím s Vildou, my máme najeto cca 4.tisíce a motor se chová o hodně lépe než když jsme si auto vezli domů a věřím, že až po cca 15.tisících se vše ustálí. Spotřeba se pohybovala při měření kolem 7,4l. Pravda , že jsem to měřil naposledy před dvouma tisici km.
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od behe »

Mozem potvrdit, ze po 3000 km to jazdi ovela lepsie nez na zaciatku. Akurat neviem nakolko je to motorom a nakolko mnou... predsa len aj mne trvalo zvyknut si na jemne ovladanie auta (v porovnani so starou Skodou).

Celkom ma zaujala ta hlaska, ze treba motor "občas pořádně prohnat, aby si zvykal a nebyl línej ........... " Pocul som tuto radu uz velakrat, takze asi na tom nieco bude, len nerozumiem preco je to tak (z fyzikalneho hladiska).
Matrix Premium 1.6
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Vilda »

behe píše:Mozem potvrdit, ze po 3000 km to jazdi ovela lepsie nez na zaciatku. Akurat neviem nakolko je to motorom a nakolko mnou... predsa len aj mne trvalo zvyknut si na jemne ovladanie auta (v porovnani so starou Skodou).

Celkom ma zaujala ta hlaska, ze treba motor "občas pořádně prohnat, aby si zvykal a nebyl línej ........... " Pocul som tuto radu uz velakrat, takze asi na tom nieco bude, len nerozumiem preco je to tak (z fyzikalneho hladiska).
Pořádně prohnat znamená, při optimálních podmínkách (provozní teplota, dostatek oleje ) motor pořádně vytočit na maximum a pár minut ho tam podržet a pak zase ubrat. Pomalu ho zvykat na ostřejší režim !!
..................................................
Accent 1.6i CVVT celadon blue
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“