i30 : 1,4 16V versus 1,6

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od 89majlo96 »

nie nie je to toyota celica, ale tak v podstate to ma ulozenie aj sanie a vyfuk rovnako ako hyundai
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Reklama
 

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od 89majlo96 »

laufas, presne ako pise kolega. Zavisi to od krutiaceho momentu. Ten motor ma vacsi zatah a navyse su to turbo deasle a to turbo da o sebe vediet. Neni vsetko len o konikoch.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od pavkt »

digit píše:1,4 16V versus 1,6: má niekto skúsenosti? Oplatí sa 1,6 oproti 1,4? Vďaka.
Podívej se na průběh křivek výkonu a kroutícího momentu obou motorů v rozmezí 2-3000ot./minutu, tedy v oblasti kde se motor nejčastěji pohybuje a odpovíš si sám.
Uživatelský avatar
De&d
**
Příspěvky: 158
Registrován: 11 říj 2008, 19:35

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od De&d »

pavkt píše:
digit píše:1,4 16V versus 1,6: má niekto skúsenosti? Oplatí sa 1,6 oproti 1,4? Vďaka.
Podívej se na průběh křivek výkonu a kroutícího momentu obou motorů v rozmezí 2-3000ot./minutu, tedy v oblasti kde se motor nejčastěji pohybuje a odpovíš si sám.
A kde v těch křivkách je ta zkušenost s těmi motory ( i subjektivní pocity), spotřeba atd.?
Myslím,že i na to se ptal a ty jsi mu to vyřešil grafem - super!
i30 1.4 Cmf KimShit
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od pavkt »

De&d píše:
pavkt píše:
digit píše:1,4 16V versus 1,6: má niekto skúsenosti? Oplatí sa 1,6 oproti 1,4? Vďaka.
Podívej se na průběh křivek výkonu a kroutícího momentu obou motorů v rozmezí 2-3000ot./minutu, tedy v oblasti kde se motor nejčastěji pohybuje a odpovíš si sám.
A kde v těch křivkách je ta zkušenost s těmi motory ( i subjektivní pocity), spotřeba atd.?
Myslím,že i na to se ptal a ty jsi mu to vyřešil grafem - super!
......................................................................................................
No, právě v těch grafech to je všechno vidět......Ale máš pravdu, ne každý je strojař.
Podle mého názoru bude jízda v rovinatém terénu s jedním pasažérem prakticky stejná v obou případech, 1.4 možná bude možná i trochu úspornější. Pokud bude auto víc naložené a nebo v kopcích, začne se to hodně rychle obracet ve prospěch motoru 1.6.
Obecně vzato - při stejné dynamice jízdy se většinou s 1.6 méně řadí, protože motor má k dispozici více kroutícího momentu při nižších otáčkách. To má vliv na nižší spotřebu, hlučnost, opotřebení, .......
Byl jsem docela překvapený, když jsem s mojí 1.6cw poprvé jel v kopcích s pěti dospělými. Tam už jsem motor ždímal a přál jsem si těch koníků pod kapotou ještě víc.
Jízda s přívěsným vozíkem - motor 1.6 toto zvládá excelentně, i s dost přetíženým vozíkem dokáže zázraky. Slabší 1.4 by se asi držela také skvěle, ale v kopcích by jí rychle došel dech.
S motorem 1.4 jsem jezdil také a můj pocit je, že při jízdě po rovině s prázdným autem jsou rozdíly mezi oběma motory nepatrné, v kopcovitém terénu a při větším zatížení vozu jsou rozdíly velmi velké.
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od vlado1979 »

Zažil som kopec pri výjazde z Terchovej na Dolný Kubín, kde ani na 2.ke a plyne na podlahe auto neťahalo. Musel som zaradiť a vytočiť jednotku, aby to ako tak išlo.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Carolco
**
Příspěvky: 145
Registrován: 02 kvě 2010, 20:44
Bydliště: "Tady i onde,to byste nepochopil..."

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od Carolco »

Najdou se takové krpálky,ale tam spíš než nezvládající motor podle mě nezvládá spojka. S 1.6kou jsem se svezl, podle mě na normální ježdění do i30 dostačuje 1.4. I při plném naložení čtyři dospělí a dítě v sedačce upaluje pěkně. Nevědět co s penězi,postavil bych vrchařský speciál,jen dát trvalý převod ještě víc do síly...

Ale ještě k tomu porovnání,vzhledem k tomu,co už jsem měl za auta,nebo co jsem měl možnost řídit a kde jezdím tak ta 1.4 opravdu na váhu i30 dostačuje. Škoda 100 měla 33kW a kolem tisíce kil (a dovezla až k moři tisíce lidí). Nejsem žádný závodník,90% jízd jsem v autě sám,provoz město nebo silnice okolo. A spotřeba 1.4 vs. 1.6? Když někdo jezdí s 1.4 za 6 a někdo za deset tak myslím že to je stejný i s 1.6.
i30 1.4 Start , Champagne Silver, Made in Nošovice

ex.: Peugeot 206 1.1
Peugeot 205 1.8
Škoda 120L
Škoda 100L
2x Trabant 601 "Limousine" :-)
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 : 1,4 16V versus 1,6

Příspěvek od hlobilp »

ted uz je myslim dilema pryc... kupovat novou i30 tak jedine 1,6.. uz jen kvuli 6stupnove prevodovce. rozdil 15tisic stoji za to
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“