Nemyslim si, ze to je ten isty motor. Tento by mal mat 74 kW (5500 ot/min) a 137 Nm (4200 ot/min). Ten z grafu ma takmer 80 kW, pricom maximalny krutiaci moment dosahuje az v okoli 5000 otacok za minutu. Alebo ze by to boli teoreticke data vs. realne testovanie?
Třeba k tomu, že pro 1,2 se dozvíš že je neekonomické točit motor nad 4000 a u 1,4 je ta hranice až někde kolem 5500.
Akorát mi nějak nesedí ten kroutivý moment, u 1,2 by měl být při volnoběhu kolem 100Nm a u 1,4 něco nad 110Nm a přiznám se, že když jsem se rozjížděl při testovacích jízdách i později s 1,2, tak mi nezhasla ani jednou. Když jsem se rozjížděl s 1,4, tak už mi zhasla hodně krát. Že by jiné odstupňování převodů?
ano jiný poměr a taky jiný motor "kappa" a já ti ten graf vedle volantu nepotřebuju,né vždy člověk jezdí na spotřebu nebo na výkon,jede dle toho co mi dovolí cesta i předpisy , ono jezdit na 4000 otáček tak to nežere jen trávu kolem cesty ale zároveń i hlínu
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km † R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Souhlasím, že ten graf vedle volantu nepotřebuješ. Já taky ne. A pak také nemáš potřebu ten graf vůbec hledat.
Jsou ale lidé, kteří si s těmito grafy rozumí a umí v nich číst a ti je vyhledávají. A taky si je nedávají vedle volantu. Pro mě osobně jsou oba grafy příjemným překvapením.
amaize: Nemozes sa k tomu stavat tak negativisticky. Rovnako by som mohol povedat, naco mi je informacia o maximalnej rychlosti, ked nou nemozem na slovenskych cestach jazdit. Clovek nemusi byt cestny pirat, aby si obcas pri predbiehani nepotreboval pridat (100 konikov zas nie je az tak vela, aj ked je auto dost lahke). A z grafu sa da pekne vycitat, co od ktorych otacok cakat. Na druhu stranu, pokial takyto obrazok nikto nema, nezblaznim sa
já se k tomu nestavím negativisticky - já jen psal že ho nepotřebuju, obrázek je jedna věc a "poslech " motoru při "akci" je druhá věc
a abych nebyl úplný blbec,který tomu nerozumí tak přidávám graf motoru 1,2
takže to ani nikomu nevymlouvám
Přílohy
hyundai_i20_char_mot_1,2.jpg (16.56 KiB) Zobrazeno 3457 x
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km † R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
prekvapuje ma ze pri klesajucom vykone od cca 5000ot je krivka krutiaceho momentu pomerne plocha az do konca. Proste vykom ide dolu no sila ostava zaujimave
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundaii20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
omyl to co klesa je kroutak to svetle fialove nebo ruzova ci co to je to je vykon. Takze kdyz klesa kroutak tak diky narustu otacek vykon muze jeste mirne rust, nebo se drzet stejny (zalezi na mire poklesu kroutaku). Asi sis spletl krivky. Jinak tenhle graf je super vec, diky za nej. Konecne vim proc ma i10 s timhle motorem takovy problem jit na zarazenou 5-ku do otacek nad 5 tisic. Narust vykonu tam je nizsi nez odporu vzduchu a diky tezsimu zprevodovani to proste neprotlaci.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn. i10 1.2 - byvavalo i20 1.6 - byvavalo Getz 1.6 - byvavalo