Vlado, ty si musel natrafit na vyborne vyladeny motor.
Ja som mal zatial najlepsiu spotrebu 6.2 na 90 km ceste po okresnych cestach. Akekolvek zrychlenie nad 90 alebo predbiehanie uz ale zretelne zvysovalo priemernu spotrebu.
Na akych sirokych gumach jazdis?
Na dialnici s nalozenym autom v chorvatskych kopcoch uz ale myslim vplyv lahkej nohy straca na svojej sile. Da sa ist s lepsou spotrebou, ale pomalsie. Tam akekolvek polavenie nohy znamena stratu rychlosti. Najma kvoli velkemu odporu vzduchu. Na udrzanie takejto rychlosti je uz potrebne pridavat aj dolu kopcom.
Verim, ze v meste alebo v situaciach ked ide motor na doraz ma styl jazdy na spotrebu velky vplyv (najma zbytocne sliapanie na plyn ktore neprinesie nic), ale pri konstantnej rychlosti na dialnici na to moze vplyvat tak akurat nalozenie auta, vietor, pneumatiky, kvalita benzinu a zabeh motora. Ked zatlacim pedal co i len o trosku viac, musi to ist rychlejsie, ked menej, tak pomalsie.
Minuly rok som mal na podobnej trase v aute este jednu dospelu osobu. Rozdiel v spotrebe je asi 0,3 litra. Keby som teraz nebral deti aj s ich batozinou (boli by sme len dve dospele osoby) a siel by som 130 tacho a nie 140, mozno by som to skresal na 7,2. Zosekat to na 6,5, to ale nedokazem. Samozrejme ze som sliapal na plyn len tolko kolko bolo potrebne. Ked ale napr. prisli hory, priemerna spotreba sa napriek uz prejdenym stovkam kilometrov veselo zvysovala v priebehu par minut.
Nastasie je spotreba auta len zlomok vydavkov na dovolenke. Prezrali a prebyvali sme toho o dost viac
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)