Parkovací brzda

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Brouzdal
*
Příspěvky: 53
Registrován: 06 dub 2010, 13:15
Bydliště: Příbram

Parkovací brzda

Příspěvek od Brouzdal »

Zdravím všechny.
Jsem tady nový a poprosil bych Vás o radu . Koupil jsem Santa Fe 2.4 107 kW r.2002 od prvního majitele , se servis. knížkou. Najeto 83 000 km , každý rok servisováno v autorizovaném servisu , v 80 t km po výměně rozvodů , náplní , filtrů.
A teď k problému : po zaparkování a zatažení ručky se stane to , že když odbrzdím ručku a potřebuju nejdřív couvnout , tak lanovody ručky normálně povolí , ale "pakny" stále přibržďují (zadek auta se začne zvedat). Stačí popojet tak metr , dva dopředu a je po problému. Zadní kotouče jsem měl sundané - všechno chodí volně , pakny při odbrždění ručky nedřou. Původní majitel mi říkal , že mu to dělá od začátku , že to řešil přes servis , kde promazali lanovody [-o< - samozřejmě to nepomohlo.
Pročítal jsem zdejší forum , ale na nic podobného jsem nenarazil.
Můžete mi někdo poradit , co s tím ??
Díky.
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
Reklama
 

ANJA
*
Příspěvky: 86
Registrován: 22 led 2010, 00:01
Bydliště: Slovácko :-)

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od ANJA »

Ahojky, tak toto právě taky řeším. Zaparkuju couváním, zabrzdím, potáhnu dopředu bez brždění odstavím auto a při rozjezdu mi kvílí brzdy. Někdy škubnu ručkou a přestanou. Nechala jsem brzdy dělat, skoro jsem si rozbila ... a do toho mi ještě začaly hezounky kouřit a smrdět po ujetí 10 km! Okamžitě jsem auto dala do jiného servisu, kde mi promázli a zkontrolovali komplet brzdovou soustavu, prý je vše ok. Ale kvílení zůstalo. Teď už o poznání míň. jeden servisák mi řekl, že mám vzadu buď tvrdé destičky, nebo připálené. Když jsem zjistila ceny na táhla ručky, podlomila se mi kolena - v orig servisu 1800,- za jednu stranu. Tak radši nic, dokud fungují, nešahám . Jana
Brouzdal
*
Příspěvky: 53
Registrován: 06 dub 2010, 13:15
Bydliště: Příbram

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od Brouzdal »

ANJA píše:Ahojky, tak toto právě taky řeším. Zaparkuju couváním, zabrzdím, potáhnu dopředu bez brždění odstavím auto a při rozjezdu mi kvílí brzdy. Někdy škubnu ručkou a přestanou. Nechala jsem brzdy dělat, skoro jsem si rozbila ... a do toho mi ještě začaly hezounky kouřit a smrdět po ujetí 10 km! Okamžitě jsem auto dala do jiného servisu, kde mi promázli a zkontrolovali komplet brzdovou soustavu, prý je vše ok. Ale kvílení zůstalo. Teď už o poznání míň. jeden servisák mi řekl, že mám vzadu buď tvrdé destičky, nebo připálené. Když jsem zjistila ceny na táhla ručky, podlomila se mi kolena - v orig servisu 1800,- za jednu stranu. Tak radši nic, dokud fungují, nešahám . Jana
Ahoj a dík za odpověď.
Tu ručku jsem částečně vyřešil nastavením minimální vůle paken od bubnů. Jinak s brzdama jsem si za těch čtrnáct dní taky užil - taky jsem cítil brzdy a kola se hřála po ujetí 5km. Tak jsem to zozhodil a s hrůzou zjistil , že všechny válečky v brzdičích byly zatuhlé , na předku ještě zarezlé spodní vodící tyčky třmenů. Rozchodil jsem to , promazal a zatím je to o.k. A to bylo auto každý rok na prohlídce v AUTORIZOVANÉM servisu - dostal jsem k tomu faktury , kde je mimo jiné uvedeno , že dělali kontrolu a seřízení brzd. soustavy. Ještě když jsem u toho autorizovaného servisu - loni v listopadu měl být spolu s rozvody a výměnou oleje (mimochodem podle prvního majitele prý byla po každé výměně oleje hladina na spodní rysce a rozdíl mezi spodní a horní ryskou je litr Magnatecu za cca 350Kč a účtovali suveréně 5 l) vyměněn i kabinový a vzduch. filtr. Vzduchový filrt je i po cca půl roce bílý , pylový filtr je černý jak bota.
Tak to je moje zkušenost s autorizovaným servisem - ještě jsem tam nebyl a budu se snažit , abych tam ani nemusel.
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
ANJA
*
Příspěvky: 86
Registrován: 22 led 2010, 00:01
Bydliště: Slovácko :-)

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od ANJA »

Tak se značkovým servisem mám jen tu NEJ - ale horší zkušenost. Arogance až na prvním místě! Mladí kluci, ale mistři světa a to chování, [-o< to ani nekomentuju. Asi zajedu do Senice, mám to za rohem. Moderátor je chválil, že jsou dobří a cena přijatelná. Pak dám vědět. Snad se mi nepodlomí kolena #-o jestli tam bude nějaká pálka oprava. Zatím a pak se ozvu Jana
ANJA
*
Příspěvky: 86
Registrován: 22 led 2010, 00:01
Bydliště: Slovácko :-)

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od ANJA »

Opět po delší době všechny zdravím. Brzdy stále zlobí, ale snad se blýská ne lepší časy. tento týden bylo auto v servisu, kde mi majitel uvolnil hoodně přitáhlou ruční brzdu, srazil hrany na kotoučích. I přesto auto semtam kvíkne. Tak jsem se rozhodla pro investici - nové kotouče - jeden vychází kolem 1300,- pak samozřejmě nové hadičky a novou brzdovou kapalinu. Snad pak bude vše ok, jen doufám, že to nebude vadný zadní brzdič, což by taky mohl být. Po opravě ručky klesla i spotřeba, doufám, že se pak vrátím na původních cca 13 l. Teď jezdím okolo 15-17 l. Naštěstí plyn..... :mrgreen:
martinx1
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 pro 2010, 21:09

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od martinx1 »

Zdravím ja mám zasa problém s pravým zadným kolesom. Cúvať ide, ale dopredu ani za nič. Ostane zabrzdené.
Ročník 2005, CRDi 92kw, 4x4
Poradí niekto? Auto ostalo vysieť na parkovisku v meste
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od vitak »

V tomto počasí je lepší ruční brzdu vůbec nepoužívat, může lehce přimrznout. Pokud se parkuje v kopci - kola otočit proti obrubníku a zařadit 1. rychlostní stupeň. Doporučil bych Ti auto zahřát v nějaké garáži, aby brzdy mohly odmrznout.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Brouzdal
*
Příspěvky: 53
Registrován: 06 dub 2010, 13:15
Bydliště: Příbram

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od Brouzdal »

Tak problém s ručkou stále nevyřešen. Dám zpátečku , začnu couvat ,je slyšet jakoby cvaknutí , zadek auta se zvedne a zpátečka s tím má co dělat , aby to přetlačila. Popojedu metr , dva dopředu , pakny odskočí a pak už to jakžtakž jde. Chtěl jsem se zeptat , jestli jste měl někdo sundané zadní "kotoučobubny" , jak to tam máte vyřešeno. Mě je divný , že dole na štítu jsou pakny staženy pružinou na seřizovací šroub a nahoře jsou úplně na volno - tam je právě roztahuje lanko ručky. Když to vezmu selským rozumem tak stačí , aby se vršek paken pohnul na jednu stranu - dozadu - a zadní pakna musí zákonitě začít dřít o buben. Nemají být pakny i nahoře nějak vystředěny , aby se samovolně nemohly přiblížit k bubnu ??? Když vezmu starou Š-120 nebo Favorita , tak tam s tím nebyl žádný problém - samostav na udržování vzdálenosti paken od bubnu , dole staženo pružinou , nahoře taky pružina ,která držela pakny v prasátku. Ten hořejšek paken je mi záhadou :-k

edit 22.1.11 - Tak omluva za dezinformaci - nahoře jsou pakny staženy na středící trn , ale DOLE jsou staženy pružinou na seřizovací šroub a tam je to právě celé na volno a na h...o #-o
Naposledy upravil(a) Brouzdal dne 22 led 2011, 12:48, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
Péta
*
Příspěvky: 16
Registrován: 04 říj 2009, 13:26

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od Péta »

Kdysi mě to dělal opel je potřeba sundat kotouč a obrousit na obou koncích pakny obložení,aby když zatáhneš za ručku se dotýkala bubnu uprostřed.Jinak se to bude stále kousat. :wink:
Brouzdal
*
Příspěvky: 53
Registrován: 06 dub 2010, 13:15
Bydliště: Příbram

Re: Parkovací brzda

Příspěvek od Brouzdal »

Péta píše:Kdysi mě to dělal opel je potřeba sundat kotouč a obrousit na obou koncích pakny obložení,aby když zatáhneš za ručku se dotýkala bubnu uprostřed.Jinak se to bude stále kousat. :wink:
Díky asi je to ono. Rozebral jsem to a na všech paknách udělal pozvolnější náběhy - skoro do ztracena - seřídil pakny na průměr o 1,5mm menší než je průměr bubnu - a vypadá to , že to pomohlo - už se to nekouše - akorát ručka míň brzdí , jak pakny nedosedají úplně celou plochou - musí se víc zatáhnout.

edit 22.1.11 : tak zakousávání ručky na zpátečku se zatím neobjevilo - snad už je to definitivně vyřešené - díky "Péta" =D>
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Podvozek a řízení“