LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Pan technicky reditel je skutecne clovek na svem miste. Hlavne se drzet u koryta, o autech toho moc vedet nemusi.

To mi pripomina tento dopis:
Vážený pane,
podle našich informací byl výkon z Vámi uváděných důvodů snížen pouze mechanicky a to destruktorem. Ve Vašem případě by tedy mělo stačit vyndání tohoto destruktoru bez dalších úprav.

S pozdravem

Jedlička Antonín
Technický ředitel
HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
http://www.hyundaimotor.cz

tel.: +420 251 025 330
fax: +420 251 626 965
e-mail:jedlicka.antonin@hyundaimotor.cz
Jo,takovy destruktor, ten musi v sani zpusobit peknou paseku.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Radim Brožek
**
Příspěvky: 363
Registrován: 16 bře 2009, 15:37

Re: LPG

Příspěvek od Radim Brožek »

Jj, pan ředitel na svém místě. Podobně jsem s ním diskutoval na téma ostřikovače. Sice Vám uzná, že jsou na ho.no, ale to je tak jediné, co s tím bude :hyu: dělat. Na služebácích má sám ohnuté plechy, ale jinak je to "soukromá iniciativa některých servisů" (mimo záruku samozřejmě). :hyu: na svoje zákazníky z vysoka ....
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Problem s ostrikovaci se me nastesti netyka, takhle supr ostrikujici jsem jeste nemel a hrabat se v nich ani nebudu. I pri rychlostech kolem 180-200km/h plni svou funkci. U getze je porad nastavuju jeste ted po roce a pul.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

Radim Brožek píše:Jj, pan ředitel na svém místě. Podobně jsem s ním diskutoval na téma ostřikovače. Sice Vám uzná, že jsou na ho.no, ale to je tak jediné, co s tím bude :hyu: dělat. Na služebácích má sám ohnuté plechy, ale jinak je to "soukromá iniciativa některých servisů" (mimo záruku samozřejmě). :hyu: na svoje zákazníky z vysoka ....
Já jsem si s ním také dost dlouze dopisoval, chtěl jsem vyndat rezervu, aby se mi neválela v kufru (mám toroid). Po několikeré výměně názorů vlastně přiznal, že nemůže jít proti vedení, Korejci to zkrátka zamítli. Např. Škodovkáři rezervu vozit již nemusí, ani Honda (od roku výroby 1993). Lze to obejít jen jediným způsobem (vozy před r.v. 09/2009): kontinuální měření tlaku v pneu, pak rezerva být nemusí.

Ad garance: převzal ji za :hyu: autorizovaný servis, jinak bych do toho nešel.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

Ekonomický rozbor :wink:

Najeto prvních 1 000 km na LPG, po počátečních problémech (seřízení) je už vše OK. Spotřebu (dle dojezdu - plná - plná) mám 8,2 l plynu/100 km. Kolik to žralo přesně benzínu, nevím, páč PP je optimista, ukazoval kolem 6,3 l/100 km, počítám že reál byl mezi 6,5-7 l.
Včera jsem bral plnou nádrž plynu (42,7 l) a zaplatil 560 Kč. Ujel jsem do prázdné 525 km, tj. 1,07 Kč/km...
Při ceně benzínu 32 Kč a spotřebě 6,7 l/100 km to vychází na 2,15 Kč/km..
Ročně najedu 20 000 km, přestavba mě vyšla (i s mazaním ventilů) na 31 800 Kč.
Náklady za přestavbu (včetně nutného servisu) se mi vrátí za cca 20 měsíců a poté si začnu šetřit na nové auto :lol:
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Ja uz bych mel ivestici doma zpatky asi tak pristi mesic :lol:
najeto mam 6800km za 2 mesice, cili na plynu by me to stalo 7276Kc
no a tech 6800km me za dva mesice jezdeni stalo dle uctenek necelych 27000Kc =D>

Shell V-Power Racing +-38,8Kc (i 39,6Kc)
OMV Carerra 100 34,5Kc (i pres 35Kc)
Verva 100 34,5Kc litr (i pres 35Kc)
nejvic mi to zvedla Francie, kde ta sranda prisla od nejakych 44-47Kc/litr.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
dalibordn
**
Příspěvky: 140
Registrován: 02 bře 2009, 18:24

Re: LPG

Příspěvek od dalibordn »

Hardíku to ti vychází 3.97kč/1km?No to je docela dost.Buď si to užíváš-tojevýkon,ale to pák jezdíš od pumpy k pumpě.Proč jsi raději nevzal diesel?V tvém nájezdu km by to byla lepší volba.Mě teď vychází v naftě 1km 1.50kč.
Hyundai i30 made in cz
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Hihi, do tech 4Kc/km se tak akorat vejdu :mrgreen:
To me v nafte, kdyz byla za dobry penize, vychazela cesta do Jiznich cech i pod korunu (nejkaych 3,9 litru nafty na sto za 24Kc litr), ale tohle je proste neco jinyho :) o dieselu jsem uz neuvazoval a i kdyby, nebyl jako skladovka a oproti dieselu v te same variante jsem usetril tolik, ze by se mi to nevratilo za zivotnost toho auta. Driv jsem jezdil hodne i do daleka, ted se drzim hodne po meste a okoli (vetsinou max Praha) pri stejnym najezdu a to bych naftacka trapil.
Az si auta uziju, tak ty naklady snizim, ale zatim me to moc bavi. Hlavne ten zvuk, ktery s 95kou ne a ne vyjkouzlit. Lidi se ptaj, proc mam u novyho auta diru ve vejfuku :shock:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
freehold
*
Příspěvky: 49
Registrován: 18 dub 2010, 09:13

Re: LPG

Příspěvek od freehold »

Tudy píše:
Radim Brožek píše:Jj, pan ředitel na svém místě. Podobně jsem s ním diskutoval na téma ostřikovače. Sice Vám uzná, že jsou na ho.no, ale to je tak jediné, co s tím bude :hyu: dělat. Na služebácích má sám ohnuté plechy, ale jinak je to "soukromá iniciativa některých servisů" (mimo záruku samozřejmě). :hyu: na svoje zákazníky z vysoka ....
Já jsem si s ním také dost dlouze dopisoval, chtěl jsem vyndat rezervu, aby se mi neválela v kufru (mám toroid). Po několikeré výměně názorů vlastně přiznal, že nemůže jít proti vedení, Korejci to zkrátka zamítli. Např. Škodovkáři rezervu vozit již nemusí, ani Honda (od roku výroby 1993). Lze to obejít jen jediným způsobem (vozy před r.v. 09/2009): kontinuální měření tlaku v pneu, pak rezerva být nemusí.

Ad garance: převzal ji za :hyu: autorizovaný servis, jinak bych do toho nešel.

Když mám auto vyrobené v roce 2010, tak rezervu vozit nemusím? Asi bych jí stejně vozil na delší štreky, nevím jak dlouho se čeká na asistenční službu někde v noci v zimě na v nějakém zapadákově.

A k té záruce, je to v té smlouvě se servisem nějak rozvedeno? Protože kdyby se třeba rozbil motor ne vinou LPG, jestli je to také chráněno? Já jim psal do KŠV a jen mi napsali, že montáž a seřízení trvá 2-3 dny a záruka tedy že končí, ale je možno se připojistit za 2000, ale už nevím, co všechno je tedy pojištěno.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

V Tvém případě rezervu vozit nemusíš, stačí sada na lepení pneu.
Co se týká záruky, tak to mám jen ústně (možná jsem naivní), ale koupil jsem u nich již 2 auta a nikdy nebyl s reklamací problém (párkrát jsem již nějaké drobnosti reklamoval). Garanční kontrola proběhla standartně, mám přijít za rok, kdy se udělá další garančka a zároveň revize LPG.

Najeto s plynem od montáže 4 000 km. Průměrná spotřeba 7,8 l plynu/100 km, na 1 nádrž najedu cca 550 km, za plnou zaplatím cca 550 Kč (beru LPG stále na stejné pumpě). Auto o něco méně táhne do kopce s klimou, jinak rozdíl od provozu na BA nepoznám, od posledního seřízení a kalibrace na konci dubna žádné problémy. Během těch 4 000 km jsem spálil cca 8 l benzínu na startech a na 50 km trase (abych po 2 měsících spálil starý benzín a natankoval 5 l čerstvého).
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: LPG

Příspěvek od Tudy »

Tady to umřelo :)

Zkušenost po 10 tis. km na LPG: vše OK, žádný problém, v létě cesta do Itálie, vše jen na LPG. Spotřeba se mi pohybuje mezi 7,5-8 l/100 km.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
zludo
*
Příspěvky: 39
Registrován: 15 srp 2010, 18:54
Bydliště: P. Ruskov, SK

Re: LPG

Příspěvek od zludo »

Musím reagovať na tzv. Technického ředitele HMCZ
Hyundai Motor
Tieto reči o motoroch vyvinutých pre benzín mi pripomínajú názory laikov. Tento "technik" by mohol poznať skutočnú históriu spaľovacích motorov (napr. http://www.autogas.sk/historia.htm) a tiež už každý vie, že plyn motoru iba prospieva, čo napokon aj priznalo viacej servisných technikov, korí sú zásadne proti alternatívnym pohonom, že motor, ktorý má najazdených väčší počet km je podľa stavu opotrebenia pohyblivých dielov motora v lepšom stave ako podobný motor, ktorý jazdí iba na BA.
Mám Škodu Felícia 160tis.km a motor je ako nový (iba karoséria kvitne pri kolesách). Mám aj Hyundai i30 6000km iba na LPG bez najmenších problémov.
Takže táraniny takzvaných technických riaditeľov a im podobný šašom sú dôkazom nevedomosti, pohodlnosti a neochote vyhovieť zákazníkom. Toto mám aj z vlastnej skúsenosti pri kúpe nového auta.

zludo
i30, 1,4-80kW, LPG-SolarisOBD
Radek Švub
**
Příspěvky: 212
Registrován: 03 říj 2008, 12:27
Bydliště: Zábžeh

Re: LPG

Příspěvek od Radek Švub »

Tak já mám najeto na mém autě na lpg 67000 km a zatím žádnej problém a jsem moc spokojenej!!!!
Uživatelský avatar
herkulo28
**
Příspěvky: 332
Registrován: 16 kvě 2010, 17:14
Bydliště: L. Mikuláš

Re: LPG

Příspěvek od herkulo28 »

mal som lpg na fabii a nabehal som na nom 100 000 km bez problemov. Predal som ju ked mala 165 000 a uz ma okolo190 000 a furt beha. LPG bol problem v dobe ked bol este v plienkach a motory nemali vytvrdene sedla ventilov. Vtedy bol problem ze ich podpalovalo. A aj LPG nebol tak odsirnateny ako teraz
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 7DCT PREMIUM 104kW/141k Thunder Grey
Hyundai i30CW COMFORT 1,6 CRDi VGT,85/116,6 st. manuál
Ford c-max 2.0 TDCi 100kW
Škoda Fabia combi 1.4 MPi
Fiat Tipo 1.9 TD (FIAT: Fehler In Allen Teilen = Chyba v každom diely)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Důležité pro zvážení přestavby na LPG je situace :mrgreen: kolem ventilů motoru. To asi ví jen výrobce :mrgreen: . Spalování LPG může u některých motorů zrychlit postupné snižování ventilové vůle a může vést až k podpálení sedla u pootevřeného ventilu bez vůle. Toto se asi děje u tzv měkkých sedel ventilů. Nevím proč je tak někdo dělá snad kvůli dotěsňování provozem netuším nebo ceně ale např. motory Ford i Honda jsou na lpg velmi citlivé téměř nevhodné.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 15 led 2012, 14:03, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“