LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Hovadiny jsou to, dnešní motory mají dostatečně tvrdá sedla.
Lambda velmi přesně drží stechiometricky spíš bohatší směs, protože při ní je nižší teplota spalování a tím klesají emise NOx, po kterých se hodně jde.
Hyundai už má dávno hybrid na LPG, Fiaty "origo na LPG" se ve skutečnosti v ČR přestavují u firem, které běžně nabízejí LPG přestavby, žádné úpravy na motoru prostě nejsou. A vůbec, na LPG jezdí i tohle http://auto.idnes.cz/bmw-m5-pro-sporive ... aktual_ada a tam bude motor jinak namáhán než u našich kárek .-)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Ano, takto reaguje většina firem co přestavují auta na LPG. Dáte sem ale záruku pro zájemce o lpg že se s jejich motorem nic nestane? Já si myslím to stejné jako vy. Jen prostě pátrám zda se ozve někdo kdo má nějaká data, fota,.....silnější argument. Kdo najel na lpg třeba 200 tisíc....
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Já nejsem firma, která přestavuje .-)
To BMW se dá koupit a ty Fiaty mám ověřené od místního dealera.
200 tisíc km - potrvá 10 let, než je najedu, pak budu chytřejší.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

severtom píše:Já nejsem firma, která přestavuje .-)
To BMW se dá koupit a ty Fiaty mám ověřené od místního dealera.
200 tisíc km - potrvá 10 let, než je najedu, pak budu chytřejší.
Co montujete do motorů i30 1,6 za systém??? S čím jsou dobré zkušenosti?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Nechal jsem si namontoval český Lovtec Magic 3 u Pšenička plyn, 23 tisíc, 53 l nádrž, ujeto 6 tisíc km za poslední 2 měsíce naprosto bez problému, místo 6,5 spotřeba 8, ale to je pořád krásné, s tím jsem počítal, půlka toho zvýšení je dána tím, že teď jezdím na zimákách a po nastartování je motor déle studený.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

severtom píše:Nechal jsem si namontoval český Lovtec Magic 3 u Pšenička plyn, 23 tisíc, 53 l nádrž, ujeto 6 tisíc km za poslední 2 měsíce naprosto bez problému, místo 6,5 spotřeba 8, ale to je pořád krásné, s tím jsem počítal, půlka toho zvýšení je dána tím, že teď jezdím na zimákách a po nastartování je motor déle studený.
Cena super, spotřeba taky. Ona ta spotřeba jde nahoru také proto, že řidič má takovej lepší pocit že jezdí levnějc a častěji motor vytočí - aspoň u mě to platí :mrgreen: .Co se týče té nádrže 53 litrů tak ji tankujete plnou nebo máte omezení plovákem? A přimazávání máte? Jaké?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

"Plná" 38 l, ale jakmile ji vyjedu, plovák se dá ohnout :-) na takových 45 l. Nedělal bych to naslepo, ale těch 39-40 l mám vyzkoušených několika tankováními "do plna" po vyjetí nádrže. Bohužel nádrž nelze vyjet "dosucha", vždy to začne do kopců přepínat na benzín, když se blíží "nula". Po rovině lze pak dojet asi 50 km, ale ne ve městě (trubička jde z přední části nádrže, tj. zrychlení = přelití LPG dozadu = přepnutí na benzín).

Mazání žádný systém, ale ValveSaver 50 ml na 5 l benzínu, při startu se ventily promažou, před zastavením na dálnici nebo doma na 10 s přepnu na benzín, když jsem valil nonstop 1100 km na jih, před vrcholem kopce jsem občas přepínal na benzín = přimazání. S autem to necukne, kdyby se někdo ptal, a mám dobrý pocit, že je přimazáno + motor se na konci stoupání ochladí.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
zludo
*
Příspěvky: 39
Registrován: 15 srp 2010, 18:54
Bydliště: P. Ruskov, SK

Re: LPG

Příspěvek od zludo »

..na LPG mám najazdených 12tis. bez problémov a skutočnú priemernú spotrebu 7,8l (podľa PP 5,9).
Na rozdiel od bežných nastavení som korigoval dávkovanie plynu v závislosti od jej teploty, hlavne preto, že som znížil hranicu prepnutia do LPG na 25°C z bežných 35 až 45°C. Takže aj pri vonkajšej teplote -20°C mi do plynu prepne do 1km a rýchle korekcie sa od benzínových nelíšia viac ako o 5%.
i30, 1,4-80kW, LPG-SolarisOBD
Radek Švub
**
Příspěvky: 212
Registrován: 03 říj 2008, 12:27
Bydliště: Zábžeh

Re: LPG

Příspěvek od Radek Švub »

http://www.cz.motofocus.eu/novinky,5379 ... plyn-.html

Tak jsem se rozhodl že tam namontuji toto protoře muj známej řekl že svíčky co tam mám nejsou moc dobré!!

http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svic ... er-line-6/
hribo
Příspěvky: 9
Registrován: 14 úno 2011, 20:58

Re: LPG

Příspěvek od hribo »

Rexcor píše:
Maxi píše:
Při dnešních cenách benzínu je návratnost v nedohlednu. Nehledě na mizerný dojezd u toroidních nádrží anebo zabedněný kufr u klasických. Myslím si že LPG má smysl snad jen u motorů s vysokým obsahem a velkou spotřebou - ale tam už patří spíše nafta.
LPG je stále o dost levnější než benzín, takže návratnost je zřejmá. A nevím co strkáš do velkejch objemů nafťáka. To je na úplně jiný styl ježdění a ne o objemu. Navíc nemá šanci ustát časté krátké jízdy.:-( Čemu říkáš mizerný dojezd?? 430 km mi rozhodně nepřijde málo.

Pokud se chystáš to auto užívat 4-ř let mělo by se Ti to vrátit i u malo objemových motorů, ale samozřejmě v závislosti na najetých kilometrech.

Volbu LPG rozhodně chválím. Za cenu nafťáka si tak často užíváš komfortu většího dojezdu na obě nádrže, výhod benzinových motorů a popravdě si i více užiješ jízdu, když víš, že šetříš a enkoukáš na to kde tomu přišlápneš krk.
NO UUUUPLNE suhlasim. Mam oficialne so sekvencnym vstrekovanim prerobeneho focusa 1,6l - 100PS. Spotreba ako 5l benzinu. Prestavba 1050€. Mam v exceli tabulku a navratnost mi vychadza na 18000km, ktore som bez problemov nabehal. Jedina vec vymena sviecok.

K ekonomike uvediem priklad. Vezmite si cennikovu cenu dajme tomu hyundai santa fe najnovsi model a vezmite si diesel 2,2crdi a benzin 2,4l benzin. U vas v Cz je to cca 70 tis CZK. Prestavba by stala cca 30 tisic CZK. 4O tisic CZK mate u vas pri cene LPG 17,3CZK mate cez 2300l LPG tak a to je len pri cenniku nevravim pri naslednej spotrebe. Ano je rozdiel v krutaku diesel a benzin ale - zalezi na kazdom osobne. Ja som bol stale proti LPG - tie auta som volal zapalovace ale odkedy tak jazdim nikdy nebudem chciet inak.

Skuste si to prepocitat a to nehovorim o rastucej cene na benzin a naftu. Ano aj lpg rastie ale .... nie tak rapidne.

KTO SKUSI LPG NIKDY NECHCE INAK. (samozrejme nesmie Vam to montovat nejaky garaz majster)
hribo
Příspěvky: 9
Registrován: 14 úno 2011, 20:58

Re: LPG

Příspěvek od hribo »

zludo píše:..na LPG mám najazdených 12tis. bez problémov a skutočnú priemernú spotrebu 7,8l (podľa PP 5,9).
Na rozdiel od bežných nastavení som korigoval dávkovanie plynu v závislosti od jej teploty, hlavne preto, že som znížil hranicu prepnutia do LPG na 25°C z bežných 35 až 45°C. Takže aj pri vonkajšej teplote -20°C mi do plynu prepne do 1km a rýchle korekcie sa od benzínových nelíšia viac ako o 5%.
NEZDOCHYNA TI pri tej nizsej teplote????
hribo
Příspěvky: 9
Registrován: 14 úno 2011, 20:58

Re: LPG

Příspěvek od hribo »

airwaves píše:Důležité pro zvážení přestavby na LPG je situace :mrgreen: kolem ventilů motoru. To asi ví jen výrobce :mrgreen: . Spalování LPG může u některých motorů zrychlit postupné snižování ventilové vůle a může vést až k podpálení sedla u pootevřeného ventilu bez vůle. Toto se asi děje u tzv měkkých sedel ventilů. Nevím proč je tak někdo dělá snad kvůli dotěsňování provozem netuším nebo ceně ale např. motory Ford i Honda jsou na lpg velmi citlivé téměř nevhodné. Pak jsou motory, kde je tzv. použit kvalitní tvrdý materiál nebo lepší konstrukční řešení a motor je na lpg velmi odolný třeba starý motor vw 1,6 75kW montovaný nyní do Toura II, nebo zmiňované motory felicie 1,3.
Někdo použití lpg také označuje jako suché spalování. Představuji si to tak, že se zavírající se ventil dejme tomu poslední desetinu nebo několik setin svého zdvihu již sune po stěně kuželového sedla. V benzínu jsou snad mazací aditiva v LPG ne. Údajně tomu umí zabránit tzv přimazávání třeba flash lube ale i spusta dalších. Vůli je proto nutné u měkkých sedel sledovat a případně ručně nastavovat. Legrační situace nastala když si někteří mnajitelé Focusů a Mazd mysleli že si doveli auto s hydroštely ale ve skutečnosti jejich motory kvuli cenové válce nejen že nemají hydroštely, ty motory nemají ani šroubek s kontramatkou, prostě se tam vůle vubec neseřizuje.... :mrgreen:
Znáte prosím jak je toto u motorů KIA-Hyundai 1,4 cvvt a 1,6 cvvt? Prý mají tzv hydroštely. Je to pravda?? Někde jsem i četl že tyto motory jsou na lpg vhodné že mají tvrdá ventilová sedla. Má prosím někdo zkušenosti s provozem těchto motorů na více km na LPG?
Přestavět jde všechno jak píše jeden majitel firmy přestavující vozidla na LPG. Jenže případné důsledky třeba po těch sto dvěstě tisících platí majitel. Dá se někde podívat jak je konstruovaná hlava motoru, jak jsou tam ventilová sedla?? Je někde foto nebo výkres motoru v řezu? Jaký je předpis výrobce pro kontrolu ventilové vůle dá se z toho něco usuzovat? Já zde uvádím co se mi podařilo vyčíst v různých diskuzích a budu vděčný za každou radu a Váš názor. :hyu:
Velmi nesuhlasim, aspon nie so vsetkym, hoc montazne stredisko kde som si nechal robit focusa a teraz chcem firmeneho logan mi odporucil na logane nabehat aspon 7000 km aby sadol, je to novy LOGAN. Ale k focusu mam uz cca 30 tis. bez problemov a dufam ze to tak ostane. INAK LINKA http://auto.server.sk/---automobily-nov ... d-je-26550

tak hladaj dalej a daj linku ak najdes niekoho kto mal problem s focusom abo pod. Dakujem a nevahaj - ako ste chlapi pisali nizsie spotreba je vysia kvoli tomu, ze mas pocit lacnej jazdy, ja som siel uz aj par krat s mojimi deturencami a obe spali a siel som pianko a spotreba bozska....... Ja som LPG POZIT :-) inak ako som u pisal niekedy som bol brutalne proti a auta na LPG som volal plynaky. Jo a aby som nezabudol mali sme PICK-upa a ten jazdil cez 300 tisic kym nesiel do veznych ale plechy nie motor a bol na LPG. Uz koncim pekny vecer.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

hribo píše:
airwaves píše: Znáte prosím jak je toto u motorů KIA-Hyundai 1,4 cvvt a 1,6 cvvt? Prý mají tzv hydroštely. Je to pravda?? Někde jsem i četl že tyto motory jsou na lpg vhodné že mají tvrdá ventilová sedla. Má prosím někdo zkušenosti s provozem těchto motorů na více km na LPG? ...Jo a aby som nezabudol mali sme PICK-upa a ten jazdil cez 300 tisic kym nesiel do veznych ale plechy nie motor a bol na LPG. Uz koncim pekny vecer.
Zaím mám najeto málo km, budu průběžně informovat. Auto koupeno 8/2010, LPG namontováno po 2 měsících a 6500 km, ted mám najeto něco přes 13 tisíc a motor jde pořád stejně. Samozřejmě víc budu vědět za 2 roky, až překročím 50 tisíc km, ale zatím velká spokojenost (přesně jak mi říkal plynař, nebudu řešit spotřebu, budu na to víc dupat - po rovině v Chorvatsku v lednu jsem jezdil za 6,5, normální spotřeba třeba teď Gyor a zpět - tam okresky, zpět dálnice 140 km/h, spotřeba pod 8 l na sto km - po cestě tankováno vždy "do plna", poprvé 13,05 l po 239 km, podruhé 28,15 l za 369 km - a takhle to vychází dlouhdobě při jízdách město/kopce/ČR děravé silnice).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
slavista570
Příspěvky: 7
Registrován: 17 úno 2011, 21:50

i30 lpg

Příspěvek od slavista570 »

Dobrý den,
jsem tu nový nikdy jsem neměl Hyundaie, ale teď uvažuji o novém autě a zaujala mě i30 Comfort jak cenou, tak výbavou i designem . Jezdil jsem Warburgem a v poslední době škodovkami 105 teď Felicie (18 let na LPG) takže chci opět benzín a do něj samozřejmě LPG, ale nevím jak by to bylo u nového auta, když dávají pět let garance.
Děkuji předem za všechny informace a rady
Wartburg 353
Škoda 105 LPG
Škoda Felicia 1.3 LPG
Hyundai I30CW
konecne LPG
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Proberte to s prodejcem nového vozu. Někteří prodejci i po namontování LPG drží dále záruku na celé auto krom dílů dotčených montáží a provozem na LPG. Ovšem ono je to pro prodejce složitější. Aby Vám mohl (oprávněně) odmítnout záruční reklamaci, musí prokázat (pokud se budete soudit :D ) že závadu způsobil provoz LPG a nikoliv konstrukční - výrobní vada vašeho vozu.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 15 led 2012, 14:02, celkem upraveno 2 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“