Zavady / problemy / kvalita TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Tak to nevím čím to může být ale je pravda, ža na krátké cesty to není pravé ořechové :( Jinak taky musíš občas tomu dát ať se ti nezasere turbo! :)
Filtr pevných částic se ti čistí průběžně sám, tak nevím co ti na tom čistili za 19.000 SK? Mně se už během 4 měsíců vyčistl sám 2x.
Ale je to možné, zase to tak dokonale neznám. :wink:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Reklama
 

devill505
*
Příspěvky: 46
Registrován: 07 říj 2008, 11:57
Bydliště: Hradec Králové

svítící kontrolka check na přístrojovce prosím o pomoc

Příspěvek od devill505 »

Ahoj mám dotaz jestli se tím někdo již setkal. Asi před měsícem se mi rozsvítila kontrolka check na přístrojovce, zavezl jsem to do servisu tam chybu vymazali a nakonec se rozsvítila znovu. Zajel jsem do servisu přečetli chybu a ta zní takto : P0302$ 11engine cylinder2 Misfire detected.
Vyměnili jsem tedy cívky chvilku to bylo dobré pak se rozsvítilo znova, vyměnili jsme kabely od cívky ke svíčkám chvilku fajn teď to svítí znova. Takže te´dopravdu nevím a jestli někdo ví tak poraďte. Auto je benzin 2.0 4x4 a najeto 156000 km.

Díky všem Ivoš
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od DusMi »

Filter pevnych castic sa sice cisti sam, ale aby sa "necistil" v meste :), tak si to kontroluje nejake podmienky,
zvacsa konstantna rychlost vacsia ako 100km/h za nejaky dlhsi casovy usek (presne detaily treba niekde pozriet). Podla toho predpoklada,
ze je mimo zastavane uzemie.

Ta strata vykonu pre filter pevnych castic sa mi nezda, ono to funguje nejak takto:
pred a za filtrom su v potrubi snimace tlaku, ak je rozdiel tlaku pred a za filtrom vyssi ako nejaka hodnota je to vyhodnotetne tak, ze filter je znecisteny, to by ale potom mala signalizovat nejaka kontrolka a maximalne sa motor prene do nejakeho default rezimu, co urcite nesposobi to, ze by vobec nesiel....
tucson
*
Příspěvky: 83
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

Senzor airbagu Tucson 2.00 CRDi

Příspěvek od tucson »

Chlapi, poraďte prosím kde sehnat levněji přední senzor airbagu pro Tucson CRDi.
V servisu stojí téměř 10000,- Kč. Svítí mě kontrolka na přístrojovce. Na diagnostice mě zjistili LP senzor.
Dík
Naposledy upravil(a) tucson dne 29 kvě 2012, 13:31, celkem upraveno 1 x.
MirekV
Příspěvky: 8
Registrován: 29 bře 2009, 16:26

Re: Tucson 2.00 CRDi

Příspěvek od MirekV »

Zdraví,také jsem měl problém se svítící kontrolkou airbagu u nuvého Tucsonu.Několikrát v rámci záruky bylo auto v servisu a vždy to nějak opravili včetně výměny senzoru,ale za nějakou dobu se to opakovalo znovu.Mechanik jiného autorizovaného servisu na to přišel a opravil za deset minut.Celá závada spočívala ve svorkovnici pod sedadlem spolujezdce.Špatně doléhající jeden kontakt.Po jeho napružení bylo po problému.Hodně štěstí.
MirekV
Příspěvky: 8
Registrován: 29 bře 2009, 16:26

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od MirekV »

Dovolím si mírně oponovat tomu,že by se filtr pevných částic samovolně čistil při ustálené rychlosti oklo 100 km a ještě v méně obydlené oblasti.Vzhledem k tomu,že před téměř před každým vyjetím z domu vynuluji hodnotu průměrné spotřeby,mám zjištěno,že filtr pevných částic se vypaluje kdykoliv i při částečném zahřátí motoru.Za normálních okolností již vím,jakou mě počítač ukazuje spotrěbu.Když se začne filtr vypalovat,tak cítím mírné chvilkové zrychlení a enormě začne na počítači narůstat spotřeba.Po dokončení vypalování spotřeba zase prudce klesá.Když dojde k vypalování v průběhu dlouhé trasy,tak to udělá jen nějakou desetinu a člověk pokud bedlivě nepozoruje počítač si toho ani nevšimne.Pokud v průběhu vypalování,nebo těsně po něm zastavíte a vystoupíte,tak kolem auta cítíte silný zápach spáleniny.Již se mě stalo,že se mě sousední motorista ptal,jestli mě něco nehoří.Koncový tlumič výfuku je tak rozpálený,že když na něj stříkne voda jen to zasyčí.Po prvé mě to vyděsilo a opravdu jsem si myslel,že mě v autě něco hoří.Je fakt,že filtr pevných částic zvyšuje spotřebu.Té nafty na vypalování se vstřikuje docela dosti.Zvláště je to výrazné u toho,kdo jezdí krátké trasy s nedokonale prohřátým motorem.Čištění filtru pevných částic mimo vozidlo případně jeho výměna je nákladná záležitost,ale dočetl jsem se v jednom čísle Světa motorů z poloviny loňského roku,že jeho odstranění z vozidla je při měření emisí nezjistitelné.Dále se tam uvádí,že při jeho odstranění je vhodné provést nějaké přečipování týkající se úpravy tlaků ve výfukové soustavě.
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Mně, když se začal vůbec poprvé vypalovat, tak jsem dojížděl domů a to bylo dýmu, že jsem si myslel, že mi odešel motor :shock:
Všichni na mně čuměli, jak jsem jel a za mnou veliká dýmovnice a říkali si: Má nové auto a už mu odešel motor :lol:
Když jsem dojel domů, tak jsem si fakt myslel, že se něco stalo z motorem. Já to právě nevěděl o tom vypalování, tak jsem volal kámošovi a on, že je to normální. Od té doby už vím proč to někdy udělá :mrgreen:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
JK-Tucson
*
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2011, 11:39
Bydliště: Košice, Slovakia

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od JK-Tucson »

Zdravím vás a bohužiaľ mám opäť nejaký problém, pre dvoma dňami sa mi prvýkrát stalo, že potom ako auto stálo 2 dni som ho nevedel naštartovať a prejavovalo sa to asi tak, že po pretočení kľúčom motor nabehol ale akoby nemal naftu a hneď zdochol po cca 1-2 sekundách, každým ďalším štartom sa to predlžovalo a po 10 štarte motor naskočil a fungoval celý deň akoby nič. Na druhý deň fungoval bez chybne a vždy na prvýkrát naskočil. Až keď stál zase necelých 24 h naskočil až na druhé štartovanie potom ako na prvýkrát zdochol po 2-3 sekundách. Počas jazdy a ani po 8 hodinovom státí sa to nestalo len dlhšie státie 20 hod. a viac. Za vaše ctené rady a skúsenosti vám vopred veľmi pekne ďakujem.
PS: Posledné tankovanie bolo na Tesco pumpe a prejavilo sa to keď bolo v nádrži nafty tak na 60 km. Potom som dotankoval 40 l na Slovnaftke a motor naskočil po dlhšom státí na 2x. Možno to s tým má niečo spoločné. Dik a Čaute.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 103kW, 4x4, 2006
Hyundai Accent 1.3, 63kW, 2006
Uživatelský avatar
antiexe
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 bře 2010, 15:18
Bydliště: ZM

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od antiexe »

JK-Tucson píše:Zdravím vás a bohužiaľ mám opäť nejaký problém, pre dvoma dňami sa mi prvýkrát stalo, že potom ako auto stálo 2 dni som ho nevedel naštartovať a prejavovalo sa to asi tak, že po pretočení kľúčom motor nabehol ale akoby nemal naftu a hneď zdochol po cca 1-2 sekundách, každým ďalším štartom sa to predlžovalo a po 10 štarte motor naskočil a fungoval celý deň akoby nič. Na druhý deň fungoval bez chybne a vždy na prvýkrát naskočil. Až keď stál zase necelých 24 h naskočil až na druhé štartovanie potom ako na prvýkrát zdochol po 2-3 sekundách. Počas jazdy a ani po 8 hodinovom státí sa to nestalo len dlhšie státie 20 hod. a viac. Za vaše ctené rady a skúsenosti vám vopred veľmi pekne ďakujem.
PS: Posledné tankovanie bolo na Tesco pumpe a prejavilo sa to keď bolo v nádrži nafty tak na 60 km. Potom som dotankoval 40 l na Slovnaftke a motor naskočil po dlhšom státí na 2x. Možno to s tým má niečo spoločné. Dik a Čaute.
Nemozem pochopit ako niekto moze tankovat Tesco (a ine podobne) naftu. Niekde som cital,
ze do Tucsona by sa mala davat len premiova nafta. Samozrejme, ze cena je ina, ale ked uz som
do auta investoval tak sa ho nebudem pokusat doj...t s Tesco naftou.
TUCSON 2.0 CRDi 4WD, 83kW
nerud68
*
Příspěvky: 19
Registrován: 09 pro 2008, 20:47

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od nerud68 »

JK-Tucson píše:Zdravím vás a bohužiaľ mám opäť nejaký problém, pre dvoma dňami sa mi prvýkrát stalo, že potom ako auto stálo 2 dni som ho nevedel naštartovať a prejavovalo sa to asi tak, že po pretočení kľúčom motor nabehol ale akoby nemal naftu a hneď zdochol po cca 1-2 sekundách, každým ďalším štartom sa to predlžovalo a po 10 štarte motor naskočil a fungoval celý deň akoby nič. Na druhý deň fungoval bez chybne a vždy na prvýkrát naskočil. Až keď stál zase necelých 24 h naskočil až na druhé štartovanie potom ako na prvýkrát zdochol po 2-3 sekundách. Počas jazdy a ani po 8 hodinovom státí sa to nestalo len dlhšie státie 20 hod. a viac. Za vaše ctené rady a skúsenosti vám vopred veľmi pekne ďakujem.
PS: Posledné tankovanie bolo na Tesco pumpe a prejavilo sa to keď bolo v nádrži nafty tak na 60 km. Potom som dotankoval 40 l na Slovnaftke a motor naskočil po dlhšom státí na 2x. Možno to s tým má niečo spoločné. Dik a Čaute.
Tak něco podobného jsem měl kdysi na Fordu.Když to déle stálo,tak to hned vzdechlo.Tam ale byla ruční pumpa,kterou jsem zapumpoval a pak to startovalo.Někde to přisávalo vzduch nebo co,nebo prasklá hadička,už nevím.A co se týká nafty od TESCO,tak by měla být dobrá,alespoň v Praze,je údajně z Kralup a to je OK.Kamarád to vozí.Co s tím třeba prováděj potom nikdo neví.Ale to můžou i u SHELL,OMV....
TUCSON 2,0 CRDi,VGT,103 KW
JK-Tucson
*
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2011, 11:39
Bydliště: Košice, Slovakia

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od JK-Tucson »

Tak něco podobného jsem měl kdysi na Fordu.Když to déle stálo,tak to hned vzdechlo.Tam ale byla ruční pumpa,kterou jsem zapumpoval a pak to startovalo.Někde to přisávalo vzduch nebo co,nebo prasklá hadička,už nevím.A co se týká nafty od TESCO,tak by měla být dobrá,alespoň v Praze,je údajně z Kralup a to je OK.Kamarád to vozí.Co s tím třeba prováděj potom nikdo neví.Ale to můžou i u SHELL,OMV....
Ja som doteraz tankoval do benzínového motora väčšinou na Tesco benzínke lebo jedinú ju mám po ceste domov a čo sa týka benzínu nikdy som nemal najmenší problém. A dokonca by som každému odporučil. Ale s dieslom nemám skúseností je to môj prvý diesel tak neviem či sú náročnejšie na rôzne typy nafty ? Ako si spomínal tú hadičku prasknutú tak mne keď už naskočí potom ide v poriadku až kým znovu nepostojí nad tých 12 hodín tak neviem hadička by asi robila problémy aj počas jazdy či nie ?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 103kW, 4x4, 2006
Hyundai Accent 1.3, 63kW, 2006
nerud68
*
Příspěvky: 19
Registrován: 09 pro 2008, 20:47

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od nerud68 »

JK-Tucson píše:
Tak něco podobného jsem měl kdysi na Fordu.Když to déle stálo,tak to hned vzdechlo.Tam ale byla ruční pumpa,kterou jsem zapumpoval a pak to startovalo.Někde to přisávalo vzduch nebo co,nebo prasklá hadička,už nevím.A co se týká nafty od TESCO,tak by měla být dobrá,alespoň v Praze,je údajně z Kralup a to je OK.Kamarád to vozí.Co s tím třeba prováděj potom nikdo neví.Ale to můžou i u SHELL,OMV....
Ja som doteraz tankoval do benzínového motora väčšinou na Tesco benzínke lebo jedinú ju mám po ceste domov a čo sa týka benzínu nikdy som nemal najmenší problém. A dokonca by som každému odporučil. Ale s dieslom nemám skúseností je to môj prvý diesel tak neviem či sú náročnejšie na rôzne typy nafty ? Ako si spomínal tú hadičku prasknutú tak mne keď už naskočí potom ide v poriadku až kým znovu nepostojí nad tých 12 hodín tak neviem hadička by asi robila problémy aj počas jazdy či nie ?
Asi by Ti tam i stříkala a smrděla nafta,já myslím,že jsem tam měl problém v té pumpě,přisávala vzduch a nafta padala dolů,když to déle stálo.Ono to třeba chytlo,ale hned zase vzdechlo.Pak jsem musel pumpovat.Když jsem jel znova po pár hodinách,nebyl problém.Ale tady je to samozřejmě už jiné než u forda z r.98,Hodně štěstí.
TUCSON 2,0 CRDi,VGT,103 KW
Uživatelský avatar
somalec
Příspěvky: 8
Registrován: 13 dub 2011, 12:39
Bydliště: Za Prahou
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od somalec »

Zdravím, tak jsem se rozhodl, že přispěji i do této diskuze. Nebudu se rozepisovat o normální údržbě, kterou musíme dělat všichni (rozvody, oleje, brzdy apod.). Tak jedná se o Tucsona 2.0CRDi VGT 103kw r.2006. Takže Tucsona jsme koupili nového v roce 2006 a máme ho do teď a má najeto cca 150tis. Musím přiznat, že soužití je velice příjemné, ale některé mouchy se přeci jen ukázali:

1. vysoká spotřeba (po 30000 furt nešla spotřeba dolu, což bylo divné) - způsobeno nesprávnou funkci PD filtru - přeseknutá pancéřová trubka - vyřešeno na záruku

2. porucha 4WD - poněkud přestalo chodit automatické přiřazování zadku i manuální zamčení 4WD - nefunkční haldex - vyřešeno na záruku

3. nadměrná opotřebení podvozku - ač to normálně považuji za zcela normální údržbu, tak tady je to velice časté - odchází často čepy a uložení jak na přední nápravě, tak na zadní - geometrie se dělá každých 6mes.

4. porucha směrování vzduchu - nemáme digi klimu, ale manuál, takže manuálně určujeme proud vzduchu (na osobu, nohy, okno apod.), je tam plastová klapka, která hrozně rády odchází - 2x výměna na záruku a znova to měnit nebudu, protože je to na rozebrání celé palubky, takže problém přetrvává a nejsou to schopni v H. nějakým způsobem kloudně vyřešit...

5. vysoká spotřeba oleje - dost mě překvapila spotřeba oleje, od nového vozu jsem čekal tak 0,5l mezi výměnami, ale 1,5 -2l to mi přijde přeci jen moc..., v servisu mi bylo řečeno, že je to v poho - norma je 1l/1000km, aby to uznali jako záruční opravu...

No, to je snad vše, co mě teď napadlo a myslím, že je to vše celkově...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 4WD r.2006 103kw
Hyundai i30N N Performance r.2019
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od Saimon »

somalec - Zajímavé počtení ale za ten rok co ho mám jsem nic z toho co píšeš nezpozoroval. Sice mám digi klimu ale o ostatních věcech zatím nic nevím.
Jinak olej jsem jen tak dolil po 10.000km a to asi jen 1/4 l a toď vše. Jo ještě PZ tyčku stabilizátoru ale na tu mně upozornili při koupi, že je chycená. :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
somalec
Příspěvky: 8
Registrován: 13 dub 2011, 12:39
Bydliště: Za Prahou
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od somalec »

Popisu jen co se stalo na nasem, krom bezne udrzby..., nerikam, ze to bude u vsech..., ty si ho kupoval novy ci ojety?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 4WD r.2006 103kw
Hyundai i30N N Performance r.2019
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“