Přátelé mám problém - samovolně se mi asi připína 4WD i v situacích kdy to podle mě není potřeba, projevuje se to pocukáváním při přidání plynu i na asfaltovém povrchu např. do kopce (při přidání plynu a zrychlení to několikrát poškubne) někdy to dělá někdy ne. Z přečtených diskuzí jsem nepoznal co bych mohl mít v nepořádku. PS - spojka to určitě není (řečeno automechanikem). Nebo mám zařazenou 5tku jedu po dálnici přidám a opět cejtím pocukávání - prokluz spojky tam není. model santa fe r.v. 2005 crdi 92kW .
děkuji za případné odpovědi
moc tomu nerozumím, ale nemůže být problém třeba s čidly ABS? Ty vyhodnocují " prokluz-jiné otáčky kol" a jednotka pak připíná zadek. A máš stejné všechny pneu? Myslím tím, jestli jedna nebo 2 nejsou podstatně více sjeté než zbytek, to by znamenalo rozdílné obvody kol a pak by mohla také čidla ABS vyhodnotit rozdílné otáčky atd...
No myslím že pocukávání nebude připínáním zadku, ten ti cukne, když předek klouzne ale pokud neklouže i kdyby se připnbul zadek změna trakce nebude znatelná, to nakopnutí auta se projeví jen když předek prokluzuje a zadek se přidá, což na 5 a na suchým asfaltu určitě nebude ....... může vynechávat třeba jeden vstřik, nebo blbnout EGR, nějaký čidla, elektronický plyn, spíš bych to hledal tam, možná zkus vlézt pod auto a vzadu odpojit elektriku do tý el. mag. spojky (jediný konektor myslím že na levé straně nahoře), když to přestane bude to tím když to bude škubat dál hledej jinde
Dobrej nápad s tím kabelem - známej automechanik mi říkal , že to můžou bejt taky ňáký kroužky od ABS - že jsou přerušený a že to vyhodnocuje jako prokluz - jinak pneu mám na všech kolech stejný i stejně ojetý. zkoušel jsem připnout 4WD tlačítkem natvrdo, ale dělá to stejně. Zkusim ten kablík a uvidim jinak díky za radu
nazdar ferat72 ako si vlastne vyriešil ten problém so 4wd .mne to občas tiež cukne na dvojke okolo 30 až 40km väčšinou do kopca v zákrute podľa mňa to spína podla potreby lebo ja tam mám tiež el. magnet spojku ale nemám žiadne tlačítko takže to riadi elektronika .