Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Hardcam »

RR: 80kW benzin a 85kW nafta neni to same jako 66kW nafta a 80kW benzin. To jsi nic novyho neobjevil.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od pilotzz »

Ruska.ruleta píše: reakce "hlavně"na tuto větu: Pokud se i přesto na dýzla nechytá, chyba bude někde jinde než v motoru

Panáčkové, samá teorie a bludy. Už sem na forum nechodím, nic se tu pořádného nedočtu, přesto jsem zase udělal blbost a zašel.
Jak je většině známo, mám i30 krátkou 1.4-80kW a i30 dlouhou 1.6 CRDI 85 kW.[/b]
Závěr:
pěkné dopoledne.
RR
Taky může být jiný závěr - pokud neumíš číst, tedy že se srovnává a píše o 66kW vs 80kW, nikoliv 85kW vs 80kW, tak sem fakt raději nechoď a nezahazuj se s teoretiky a bludaři... :wink:
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od severtom »

standas píše:Dnešní moderní dizly se snaží mít zvuk jako benzín, charakter jako benzín a spotřeba už je pomalu také jako u benzínu. Ano, stále umí jezdit úsporněji, ale nějaké dramatické rozdíly to už opravdu nejsou.
Zvuk mají strašný, ale někomu se líbí. Tím nemyslím traktory od Škodovky, ale i jiná auta. Zvuku benzínu při 5000 rpm se dýzl nikdy vyrovnat nemůže.

standas píše:...mi teda přijde jako uplnej nesmysl, protože po tom co jezdím s dieselem, tak přesně tyto nešvary o kterých mluvíš jsou pryč. Na jedničku se pouze rozjíždím a pak už jí tam nedám, jen když uplně zastavím, což jsem s benziňákem nemohl, protože by jednoduše chcípnul a že taky chcípal, třeba při rozjezdu na červenou, když to člověk neměl natrénované. Diesel ti nechcípne, stačí když jsi alespoň v minimálním pohybu a ta dvojka ti to po šlápnutí na plyn luxusně rozdede. U dieselu se prostě na jedničku za jízdy narozdíl od benzinu nepřeřazuje!
No tak já za jízdy na 1 taky nikdy neřadím, u Fel se to nelíbilo převodovce stejně jako řazení zpátečky (u zpátečky to je tím, že není synchronizovaná, u jedničky je to velkým rozdílem otáček proti dvojce). Rozjíždím se občas omylem na trojku stejně jako u Feldy, teď mám 80 kw na 1400 kg auta, předtím to bylo 50 na 1000, tedy stejný poměr. Každopádně argumentuji proti tobě, mám to podložené a pokud nebudu reagovat, tak to neznamená souhlas s tebou, ale pouze to že zítra už budu se synem v Los Angeles.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od pietro32i »

Presne tak, tiež som to chcel napísať, len si ma predbehol. S 1,4-kou nie je žiadny problém sa rozbiehať dvojkou už pri takmer stojacom aute. Naposledy som to vyskúšal dnes ráno na križovatke, motor ani necukol, rozbiehal sa úplne hladko. Vlastne nevyskúšal, robím to takto vždy, už od nepamäti, že jedničku používam len a len na rozbeh. V živote som ju neradil pri aute v pohybe, aj keď minimálnom. A to ani pri benzínovom ani pri naftovom motore. Nerátam samozrejme jazdu niekde za traktorom v kopci rýchlosťou nemerateľnou tachometrom.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od severtom »

No, jsou místa, kde se 2>1 řadit musí, na jihozápadě Anglie je pár míst, kde jsou sklony 24% úplně běžné.
Dvojkou to nevyjedeš kvůli zatáčkovitým silničkám širokým na jedno auto.
To pak jedeš na jedničku třeba půl kilometru, s krásným číslem 60 l/100 km na displeji :-)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od vlado1979 »

standas trochu pobavil diskutérov s tými sekundami, aj keď pocitovo, ale aj na 1,4 stačí v 40-tke zaradiť 3-ku a ťahá do 120 km v pohode. Iste zo začiatku vlažne, ale od 70-130 pohoda. Stačí jeden zaradený stupeň, kdežto on musí radiť aj 2-krát, aby dostal unikátnch, dieselových 66 kW do otáčok.

Nech sa postaví na semafóroch s i30 1,4 a tá mu ukáže chrbát nie o jedno, ale o 2 auta. 14 s ... ? Trochu súdnosti, iste nadšenie z nového auta je namieste, ale rýchlo príde vytriezvenie a chýbajúceho výkonu. Tiež som bol a aj som namlsaný zo záťahu od 4-tisíc ot., ale už mi to akosi nestačí. Hoci jazdím podľa predpisov, mať istotu, že v situácii keď to budem potrebovať mám kone a výkon pod zadkom je fajn. Také optimum je 8 s (0-100), pretože predbiehanie je najkritickejší manéver za volantom a treba ho previesť rýchlo a krátko. Zrýchlenie hovorí aj o pružnosti motora a tým pádom aj o akcelerácii zo 60 na 100, či 80-120. Čím kratšie, tým lepšie.

P.S. Musím za zastať Mexičana. Jeho názory sú nestranné a objektívne (ako jeden z mála členov), takže by som ho nezhadzoval. Vie o čom píše, narozdiel o niektorých diskutérov.
Úsmevné sú príspevky typu, už mám najeto 800 km a spokojenost ... Iste, kto by nebol. Však dobre, každý je spokojný s novým autom a jeho emócie sú na maxime. Napísať skúsenosti po 10, 20 či 50 tisíc km je objektívnejšie. Spoľahlivosť, spotreba, problémy s batériou, elektronikou, prachovkami či jazdnými vlastnosťami ?

800 km som mal najeto za 1 deň, niekto možno za mesiac, ale o tom je iná diskusia na tému - radšej bicykel :wink:
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

tak na semaforech by to vyhrál na tuty peugeot 206 1,1. .... do rychlosti 50km/h pak by byl další benziňák do100 km/h a kolem 120 km/h by začal dohánět a předjíždět dýzlák, kterej by nakonec vyhrál :mrgreen:

nemůžu si pomoct, ale pořád nestřízlivím, jen mě trošku nasere, když se na mě v kopci, po zbržděním od kamioňáku co se zrovna předjíželi, začne lepit bmw x5, protože mu to zrychluje rychleji než mě. No, ale BMWx5 má cenu třech hyundaí, takže mě to zas tak nesere, že to některejm v kopci zrychluje rychleji. Každop se jedná vždy o auta o několik tříd výše. Naopak je poznat, že benziňáci se drží v tempech do 120/h protože je benzin(samozřejmě i nafta) drahej jak prdel, a benziňáci žerou víc. Takže na dálnici papálálá
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
Laxius
**
Příspěvky: 420
Registrován: 04 led 2009, 17:51
Bydliště: Rovinka, SK

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Laxius »

mam 1.6 benzin, ale do 120 sa teda nedrzim vobec :) Asi pred mesiacom som v noci dal Piestany-Levice za 55minut a to od dveri po dvere bytu :) (googlemaps ukazuje tu cestu za 1h47min)
Prekracoval som rychlost (s vynimkou na niektore useky) stale len o 30km/h, predsalen o vodicak som nechcel prist. Spotreba uz neviem aka bola, ale bolo to zaujimave zvezenie, a do rozpoctu sa to urcite zmestilo.

A hej, benzin je drahy, ale dlhorocny priemer mam 8l, aj to najma kvoli centru BA, ktoremu sa zial nemozem vyhnut. Ale aj tak radsej jazdim denne 2x8km za 8l spotreby, kedze byvam v centre, ako by som mal dochadzat po privadzaci denne 2x40km a tesit sa, ze spotreba je 6,nieco l/100km.
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od pavkt »

standas píše:To by mě teda zajímalo co je pro tebe benzinové auto, když fabia a felicia je pro tebe nákupní taška.
Na 206 taky nenechám dopustit, na dálnici jsem s ní lítal 140 bez problémů, dokud nepřišel kopec, tos to musel těsně před kopcem pořádně rozjet. Ve městě 206 rozhodně super. Protáhne se všude. Ale musím říct, že teď si v autě odpočinu, narozdíl od jízdy v 206tce.

A ještě teda k tomu řazení....řadit z 1 na 3 a pak na 5, to teda slyším poprvé a jestli jezdíš benzinem, tak bych teda nechtěl bejt tvým autem. A jestli řadíš za 5 s 206tkou už při 50tce, tak to teda musíš mít hodně drahej servis.

1-3-5 byla běžná praxe už na Feldě, to není u prázdného benziňáku na rovině nic zvláštního. Představ si, že na 1.6cvvt jde řadit 1-5. To je o něčem jiném.
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od hlobilp »

standas: no.. uz to, ze tvrdis jak 1,1 jede me utvrzuje v tom, ze nemas vubec zacny prehled a zkusenosti... 1,1 jeden z nejlinejsich motoru co jsem jel, samo v 206..
X5 se nediv... kdyz se pred nim mota lina mrcha, ze Ti jede za prdeli... slapne na pedal a za par vterin o Tobe nevi.. a i ta cena je trosku jinde, pocitej 5-10x vyssi
a jestli chces poznat auto, co kolem Tebe proleti za desetinu ceny Tvy i30, rekni Nexusovi :D :D
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Hardcam »

Musim rict, ze 206 byla ziva dost, mezi 1.1 patri mezi nejzivejsi auta, velmi srovnatelne s Getzem. Vubec nelituju, ze jsme ji na par mesicu poridili (leden-kveten 11), trochu jsem ji prelestil, poservisoval a se ziskem i vcetne nakladu na benzin prodal :mrgreen: to bych ti pral zkusit si Yarise, ten je o 6kW silnejsi, ale je to peklo, nejede a nejede. Standas ma v tomhle pravdu, 206 1.1 ve 120kmh konci.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

hlobilp píše:standas: no.. uz to, ze tvrdis jak 1,1 jede me utvrzuje v tom, ze nemas vubec zacny prehled a zkusenosti... 1,1 jeden z nejlinejsich motoru co jsem jel, samo v 206..
X5 se nediv... kdyz se pred nim mota lina mrcha, ze Ti jede za prdeli... slapne na pedal a za par vterin o Tobe nevi.. a i ta cena je trosku jinde, pocitej 5-10x vyssi
a jestli chces poznat auto, co kolem Tebe proleti za desetinu ceny Tvy i30, rekni Nexusovi :D :D

Já ale mluvím o rychlostech do 90 km/h 206tka je lehoučká, taková malá formulka.
Když by se mělo závodit např s cwčkem tak to na dálnici samozřejmě vyhraje
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od hlobilp »

asi jsem teda jezdil jen se samyma sportakama, kdyz je 206 1,1 z tech rychlejsich.... az na Skody 100 a 105 byla dana 206 nejpomalejsi auto.. ale P205 1,1 je zivejsi, a i Skoda Rapid 136.. to byli asi nejslabsi auta co jsem jezdil... jo, jeste jsem zapomenul na Fiestu 1,1.. to je taky lina mrcha
co je ale na Peugeotech a Citroenech nejhorsi, to jsou prevodovky... jak si automobilky v roce 2011 dovoli nabidou tohle, to mi hlava nebere.... zkousel jsem novou C4 a jen kvuli tomu bych to auto nechtel, jinac je to super auto
Hardcam: co se tyce hodnoceni motoru 1,1.. je pravda, ze jsem jich moc nezkousel.... ale vzdycky to nestalo za moc.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od Hardcam »

tak to jsem asi mel zazracnou 206, prevodovka dlouhy kvalty a razeni perfekt, 10 let stary auto, 70tkm najeto, bez nadsazky jako funglovka.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Příspěvek od standas »

já teda na 206tku 3dveřáka taky nenecham dopustit (jen v zimě praskaly žárovky), super design a dost sportovní. Můžu teda srovnávat jen s felicií a fabií (kterou teda než mi ukradli tak ta byla hodnědopohody 1,4 16ti ventil, to bylo autíčko super, ještě před tou dnešní miniaturizací, kdy fabie vypadaj jak miniauta).
Ale teda teďka co mam i30cw tak to jsem spokojenej nejvíc, cena srovnatelná s tou 206tkou (jen o maličko vyšší) ale poježděníčko luxusní.
Zvuk suprovej, spotřeba teda zatim nic moc a teda když stojim na červený tak jsou cítit vybrace v sedačkách, motor táhne jak sviňa.
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“