S0T0 píše:pietro32i píše:Ja len takú rečnícku otázočku: A ktorý dízlak je športovo zameraný? Ešte som nevidel pretekárov, teda športovcov, jazdiť na naftu...

a co třeba seaty ve wttc, speciály na 24hodinovkách...to jsou podle mne sportovní diesely...z normální produkce jsou docela zábavné třeba 2.2icdti (rády se točí) a nebo takový bmw 123d... ono mi přijde, že při dnešní módě downsizingu nebudou za chvíli ani sportovní benzíny...
Seaty ve wttc

.Nenech se vysmát.Sportovní nafta neexistuje

Nebo jsou v F1 hlupáci.

Kdyby byly dané stejné podmínky

pro naftu a benzín,tak jak chceš srovnat výkon třeba 2,0l turbo motorů v naftě a benzínu

Benzínové turbo o stejném obsahu bude mít 2x víc výkonu

a bude lehčí.Třeba ten produkční Seat Leon si můžeš koupit v 2,0l naftě se 125kW nebo v 2,0T benzínu se 195kW.

Co je sportovnější
Pravidla WTTC jsou 2,0l motory,ale u nafty s turbem, u benzínu POUZE atmosféra,se ZAKÁZANÝM časováním ventilů a OMEZENÝMI max. otáčkami,protože jinak by i ta 2,0l benzínová atmosféra měla daleko větší výkon,při menší hmotnosti.

Do budoucna se v WTTC počítá s použitím JEN 1,6T benzínů.
