ajrton: Sorry za mystifikaci, zaměnil jsem pohotovostní a provozní spotřebu. A ty jsi zase zaměnil data benzínu a nafty
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale na funkci rostlináře
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
to nemá vliv, rozdíl je stejný...
Taky je důležité, jak daleko se s tím nákladem jede. Vono do auta se dá naložit víc, než si myslíte, akorát se z toho nesmí udělat pravidlo, krátkodobá větší zátěž se během životnosti automobilu ztratí.
Se S 120 jsem táhl porouchaný Ford Mondeo s 3 lidma a palubě, cca 25 km. Odnesla to spojka, která už byla předtím stejně na hraně, ale nic dalšího....
Na Puntíkovi jsem jednou naložil DTD desky - do auta cca 450 kg, na střechu dalších 100. Bylo to jenom na 5 km a nejel jsem víc než 40. Auto se nerozpadlo, střecha se nepromáčkla.
Maxíkovi jsem jednou dal na střechu 140 kg (dovolená zátěž 75 kg). Přežil 140 km (Pha - KV) bez úhony, cesta trvala 3x déle než obvykle.
Podotýkám, že na žádném z těch aut jsem podobné experimenty neopakoval, jednalo se vždy o výjimečnou situaci. Taky je nutno brát v potaz podstatně změněné jízdní vlastnosti vozidla - jiné těžiště, silně omezená funkčnost odpružení, zátěž hnacího ústrojí (spíš než motoru to vadí spojce). Každpádně bych si potom odpustil např. rozjíždění do prudkého kopce, najíždění na chodník přes obrubník atd...
Když se podíváte na crazy snímky např. z Rumunska, bývalého SSSR nebo některých asijských či afrických zemí, tak uvidíte, co všechno se dá na auto naložit. Troufám si tvrdit, že i kdyby se do auta naložila tuna matroše, že by se nerozpadlo. Řídit bych to už ale každopádně nechtěl!