branov: Funkční žhaviče se poznají při studeném motoru v této roční době. Pokud nejsou v pořádku, startování může nýt problém. Ale většinou tři stačí
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
On se ten čtvrtý válec přidá s malým zpožděním, lze to poznat. Pochopitelně, v pořádku musí být aku. CRDi má poměrně vysoký kompresní poměr a lze startovat i bez žhavení v létě, když je teplejší motor. Jen motor malinko víc zakouří, když naskočí.
Pánové, protože se musí šetřit, když nám vše zdražují, mám tady tip na levné a kvalitní filtry. Je to druhovýroba Made in Korea, značka JC premium. U automatejcek.cz jsem koupil vzduchový filtr za 177,- a palivový za 180,- pochopitelně s DPH. Některé položky nejsou e-katalogu, ale oni vyhledají náhradu a lze se domluvit na nižší ceně.
Dle mých záznamů jsem před 2 lety dal za nejlevnější palivák 450,- a JEŠTĚ jsem měl trochu problém ho narvat do držáku.
Sleduji pozitivní změny u motoru po odpojení EGR: táhne z mnohem nižších otáček, jde lépe za plynem, zcela zmizel turbo efekt a spotřeba se dost výrazně snížila (zatím 6 až 7 proc.), ale budu dále zpřesňovat.
Opraba - ten vzducháč byl za 117,- a celkem jsem se za oba dostal pod 300.