Rychle chladne

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Cocoth
Příspěvky: 8
Registrován: 03 úno 2012, 15:10

Rychle chladne

Příspěvek od Cocoth »

Zdravím motoristy.
Teď v těchto mrazech jsem si všiml jedné věci, zajímalo by mě, jestli je to u hyundaie případně i u ostatních aut běžná věc.
Venku -15°C. Motor se pomalu zahřeje na pracovní teplotu někde kolem 80°C. Pokud však jedu na volnoběh (z kopce) nebo nedejbože zařadím rychlost a brzdím z kopce motorem, tak řekněme minutu max 2, tak motor rychle chladne a teplota padá pod 50°C na minimum. Je to normální chování i30 a obecně všech aut? Myslel jsem, že motor se pomalu přestane chladit pokud zjistí že se rychle ochlazuje, něco jako v létě když se zapne přídavné chlazení.
Díky za odpovědi.
Reklama
 

Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Rychle chladne

Příspěvek od XMira »

Jo, je to normální. Ochladíš ho topením. Zkus někdy, pokud najdeš odvahu, vypnout topení. A uvidíš, jak bude teplota klesat pomaleji.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Rychle chladne

Příspěvek od mirpie »

to bych viděl na normální jev po prvních pár km, kdy je zavřený termostat, chladivo se ohřeje na cca 80-90°C, otevře se termostat, větší část chladiva vletí do chladiče kde je teplota vzduchu těch -15°C a pak to klidně může sletět na 60°C, ale to jen na malou dobu (ne víc jak 2km), pak by to mělo vylézt zpět na 80°C+ a tam to zůstat. Pokud ne, je někde chyba, pravděpodobně na termostatu.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Cocoth
Příspěvky: 8
Registrován: 03 úno 2012, 15:10

Re: Rychle chladne

Příspěvek od Cocoth »

Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit :)
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Rychle chladne

Příspěvek od willy50 »

Fabia, zcela zahřátý motor po cca 20km jízdě.
Po krátké zastávce na jídlo, cca 15-20min, motor studený, odhadem 40-50st.
Nezapomeň, že teď v těchto mrazech se ti motor ohřeje tak po těch 15-20km!!!
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: Rychle chladne

Příspěvek od adam221 »

Je to uplne normalna vec... Vodu v okruhu ti ochladi kurenie... Dalsia vec je efektivita spalovania.. Nevidel by som v tom ziadny problem ked pocas jazdy vyradis a pri kureni motor straca na teplote..
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Rychle chladne

Příspěvek od mirpie »

Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit :)
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Rychle chladne

Příspěvek od Chasnik »

Ono není ohřátí jako ohřátí. Fakt, že se mi zahřeje kapalina a poprvé otevře termostat, ještě neznamená, že je ohřátý motor. Proto willy psal o těch 15 - 20 km. Nepředpokládám, že by čekal 20 kiláků, než se mu otevře termostat. :)

Taky mně napadlo, jestli máme srovnání, jaký je objem náplně chladicí kapaliny teď a třeba v motorech před 10 lety. Je tam té vody pořád stejně nebo si dnes motory vystačí s menším množstvím?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: Rychle chladne

Příspěvek od rudolf.tomka »

buďte radi , že Vám to jede :)
Přílohy
Sp. stará Ves 3.2.2012.jpg
Sp. stará Ves 3.2.2012.jpg (33.67 KiB) Zobrazeno 3148 x
Zborov 3.2.2012.jpg
Zborov 3.2.2012.jpg (46.92 KiB) Zobrazeno 3148 x
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Rychle chladne

Příspěvek od matysekul »

Ještě by chtělo napsat,co to je za motor. U dieselu naprosto běžné.
Jinak je opravdu velký rozdíl,teplota motoru a chladiciho média.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Rychle chladne

Příspěvek od Skyline »

O II 1,9tdi teplota na 90°po cca 30 km pri -18° po cca 100 km a chvili stani na volnbeh teplota po chvíli pod 90°, takže v těchdle mrazech normální, jinka startuje v pohodě (jen jednou zatím na 2 pokusy) a nemám aditiva a jen "obyčejnou naftu"
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Rychle chladne

Příspěvek od mechoun »

Jestli by chtěl někdo teď při -18C volnoběhem vytopit 3-5kW topení, tak ať si radši koupí nezávislé :-). Tady není o čem se bavit ani na naftě, ani na benzínu.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Rychle chladne

Příspěvek od Amalfi »

Jop pri brumlacce na nizke otacky s tempomatem se mi chladi v techto mrazech i motor mysaka.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Cocoth
Příspěvky: 8
Registrován: 03 úno 2012, 15:10

Re: Rychle chladne

Příspěvek od Cocoth »

Motor mám 1,6.

Dneska při -12°C to tolik nechladlo, ale i tak se mi podařilo sundat to na cca 60°C.

Jinak motor mám zahřátý už po cca 10-15km.
Uživatelský avatar
Thom@s
**
Příspěvky: 175
Registrován: 20 říj 2011, 20:13
Bydliště: Praha

Re: Rychle chladne

Příspěvek od Thom@s »

mirpie píše:
Cocoth píše:Auto už je zahřáté, ta situace (pokles teploty) nastává vždy když není auto pod plynem, při brzdění motorem je efekt výrazný. Proto mě zajímá jestli je to u všech aut, příp. i30 normální, protože mě příjde, že to není dobré nechat motor takhle cvičit :)
normální to není. Na opelu jsem měl vadný termostat, minulou zimu jsem to ohřál sotva na 80°C častějším vytáčením motoru. Při klidné jízdě nebo jízdě na volnoběh z kopce či brzděním motorem mi to padlo někam na 65°C, ale to bylo minulou zimu, kdy takové mrazy nebyly. Přes léto jsem to neřešil a v prosinci 2011 jsem se dokopal a termostat si koupil a vyměnil. Ted v těch silných mrazech se mi to chová, jak jsem napsal. Na 85°C se to ohřeje cca po 3km klidné jízdy s puštěným topením na 25°C, pak se otevře termostat, prudkým chladem co je okolo chladiče to sletí na 65°C ale téměř okamžitě je viditelný růst ručičky zpět na 80-85°C, kde to teplotu pak už drží stabilně, at se děje cokoli, i dlouhá jízda z kopce brzděním motorem, pořád teplota nad 80°C.
Takže máš problém.
Komu se to ohřeje po 15km jízdy, tak má taky problém.
A já si myslim, že to normální je. Dneska jsem jel ráno do práce svojí i30kou. Přesně tohle co popisuje se mi stalo taky. -17°C se zařazeným kvaltem z kopce a bez plynu. Teplota byla za chvilku z 90° na 60ti °C. Potom jsem jel na služebku služebákem Méganem 1.5DCi a po jízdě cca 500km byl kopec dolů - 6ka, bez plynu a teplota slezla taky během chvilky o dílek (tuším že asi o 10 a15°) dolů. Venkovní teplota v tu chvíli byla -8°C. Moje i30ka má najeto 5000km a služebák nějakejch 100 000km. Že bych měl vadnej termostat jak v novým autě tak ve služebním to nepředpokládám, i když možný je to teoreticky taky :lol: .
:hyu: i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“