1.servisní(garanční) prohlídka

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Mexican »

vlado1979 píše:Kde máte záruku, že Vám dajú ten olej, ktorý si donesiete ? Ste pri aute osobne ? Väčšinou ho zoberú do garáže s plechovými dverami a vstup zakázaný. Možno vôbec nič neurobia, hoci tam auto stojí celý deň. Neviem či by som bol spokojný, keby som raz ročne ušetril pár eur na oleji (možno ho vymenia) a bol v očiach servisu ako držgroš. Kto vie ako budú v budúcnosti postupovať napr. pri reklamácii ?
vychadzam z predpokladu, ze servis ktory by ojeXXXX na donesenom oleji by podobne postupoval aj u ich oleja. Resp je to zalezitost mechanikov. Ci som v ociach servisu drzgros je mi uplne fuk ak roccne usetrim na tom istom oleji asi 2000 kc. U reklamacie plati dokazove bremeno a to znamena ze oni musia dokazat ze tebou doneseny olej nesplnal specifikacie. Ak je uzavrety v origo obale a splna specifikaciu, mozu na hlave robit aj stojku a nevykrutia sa z toho. Pri aute sobne nie som, servisu doverujem - jazdim do toho isteho autorizaku aj po uplynuti zaruky. Ak je clovek paranoidjy, mal by sa zamknut do bunkru, pretoze tam von mu vsetci chcu zle :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Reklama
 

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od 89majlo96 »

Komu sa da verit v tejto dobe ? Nikomu len samemu sebe a ak ste na to este neprisli tak sa zobudte. Pokial servis nepovoli pristup k vlastnemu autu pri servisnej prehliadke tak sa mu doverovat neda. Pokial sa mozete pozerat cez okienko je to o cosi lepsie. Ale servis si ziska doveru len vtedy ak si zakaznik vyziada byt pri prehliadke osobne a servis mu to umozni bez akehokolvek vykrucania. Servisu ide o to vytrieskat zo zakaznika co najviac a s tym moze suvisiet aj nevymenenie pozadovanych sucasti pri garancke.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
atomion
*
Příspěvky: 98
Registrován: 18 úno 2011, 20:06
Bydliště: Cheb<->Ova

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od atomion »

Ahoj kolegové,

tak mě to také čeká, první garančka. Pročetl jsem velkou (tu novější) část fóra a měl bych pár dotazů.

Ohledně oleje. Viděl jsem doporučení na 4 l Shell Helix Ultra 5W40 a někdo píše i olej s označením 5W30, který je lepší?

Ohledně servisu. Moc tipů jsem nenašel pro Prahu. Auto jsem kupoval u Autopalace Vysočany, ale na Autopalace dost lidí nadává kvůli ceně. Měli byste, prosím, nějaký tip na jiný pražský servis, se kterým jste byli spokojen a i cena byla přijatelná?

Předem mnohokrát díky za rady!
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Cvrček »

Luboshak píše:Jinak doufám, že vlastní olej si bude nosit čím dál víc lidí, třeba to udělá něco s cenami jejich oleje. Proč platit za stejnou věc dvakrát až třikrát víc?
=D> přesně tak, jak píše Luboshak. Něco jiného je přiměřený zisk, a něco jiného OKRÁDÁNÍ zákazníka.
Také to tak chci udělat, a kdo mi nepůjde vstříc, toho prostě v poptávce vydylýtuju :) a potěšení z mých penízků mít nebude. A o tom to celé je: dát vydělat solidním, schopným a vstřícným a poslat do věčných lovišť firmy nesolidní, neschopné a nevstřícné. Až to pochopí masy (v Česku na tom musíme ještě pracovat), bude na trhu lépe.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Chasnik »

Otázka přiměřeného zisku je diskutabilní. Ten se dá vynucovat v případech, kdy není možnost získat zboží či službu jinde nebo v nekonkurenčním prostředí (např. distribuce energií, statky, u kterých je riziko kartelové dohody a tak...)

Pokud se servis rozhodne prodávat olej (například) o 100% dráž než internetové obchody, protože nehodlá být internetovým prodejcem olejů, ale servisem, ve kterém je toto zboží jako doplňkový sortiment, tak je to jenom otázka volby. Jiné by to bylo, kdyby servis podmiňoval svoje služby tím, že u něj toto zboží nakoupím. Potom ale není problém obrátit se v klidu na někoho jiného.

Nepředpokládám, že fleetoví zákazníci si s sebou do servisu budou nosit flašky s olejem :) A servisy často z těchto podnikových aut žijí... Pokud by opravdu hrozilo, že by přišel o většího zákazníka, tak dřív, než generálně upraví ceníky, spíš dohodne s většími zákazníky smluvní ceny.

Nabídka servisu typu: "U nás stojí olej tolik a tolik a když si přinesete vlastní, který splňuje specifikace, tak vám ho tam nalijeme" mi připadá transparentní a nic proti ní nemám...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Cvrček »

Chasnik píše: Nabídka servisu typu: "U nás stojí olej tolik a tolik a když si přinesete vlastní, který splňuje specifikace, tak vám ho tam nalijeme" mi připadá transparentní a nic proti ní nemám...
Hele Chasniku, tady nejde o fleetového zákazníka, ale koncového spotřebitele - fyzickou osobu. A s tou poslední větou bych souhlasil, ALE TO JE TVÉ, MÉ, NAŠE ZBOŽNÉ PŘÁNÍ, KTERÉ SERVISY NEDĚLAJÍ A NEPLNÍ - musíme je to holt naučit! (jak to totiž běžně probíhá: "ano, přijeďte, cena do 8.000,- včetně materiálu, a člověk prd ví, co která položka je a kolik se za ní účtuje").
Přiměřený zisk je běžná marže obchodníka v porovnání s konkurencí v místě a čase. Souhlasím, že je problém to prokázat, a proto platí jednoduchá poučka - viz níže.

Jak by tomu mělo správně být: "voják se stará, voják má (dobrou cenu)"

1. garanční prohlídka:
--------------------------------------------
nacenit: práci zvlášť, materiál zvlášť + položkově vyčíslit (olej, filtry, etc....) cena celkem, DPH... = FINÁLNÍ ČÁSTKA.
A teprve poté, co to mám v kupě, mohu jít do vybraného konkrétního servisu, ke kterému mám důvěru a on mi službu dodá za dobrou cenu.
To vše se zárukou, kterou mi dá ve formě řádné cenové nabídky.
Naposledy upravil(a) Cvrček dne 06 úno 2012, 18:02, celkem upraveno 1 x.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Uživatelský avatar
atomion
*
Příspěvky: 98
Registrován: 18 úno 2011, 20:06
Bydliště: Cheb<->Ova

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od atomion »

Tak z Autopalace mi přišla odpověď, která mě asi neuklidnila - "cena základní servisní prohlídky po 1.roce provozu vychází 4500Kč, vlastní olej je možno použít." - a jdu tedy hledat dále. Poraďte prosím jestli máte nějaký tip:
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Chasnik »

Cvrček: nejsem kantor, nehodlám nikoho nic učit. Už jsou takové servisy, které umožňují přinést si vlastní matroš. A že je rozdělena práce a materiál, to už se dělá hooodně dlouho. V Hondě nám to rozepisovali už za krále klacka někdy před 10 lety. A to bylo postavení spotřebitele vůči servisu tenkrát o hodně nevýhodnější než dnes...

atomion: jestli myslíš Autopalace jako pražský Autopalace (Butovice, Vršovice, Vysočany), tak 4500 tis. je slušná cena. Mě řekli dnes u Zemana, že se vejdu do 7 tisíc. A mám jasno, že :) Jinak jestli chceš nějaké tipy, tak si projdi tohle téma. Jsou tu konkrétní data, někdy i včetně okopírované faktury...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
atomion
*
Příspěvky: 98
Registrován: 18 úno 2011, 20:06
Bydliště: Cheb<->Ova

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od atomion »

Jj, téma jsem samozřejmě prošel, ale více jak rok staré příspěvky asi nebudou úplně aktuální. Kdybych se vešel do 4500,- Kč, tak by to bylo fajn, ale asi nám je jasné, že to nebude reálná konečná cena.
Hyundai i30 1.4 Patriot - Cashmere Brown - k prohlédnutí
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Cvrček »

jj, souhlas s tím, že se položkové rozpočty předem už začínají dělat, ale NEDĚLEAJÍ TO STÁLE VŠICHNI.
je ještě stále spousta servisů, která na dotaz odpoví: "do 10.000,- se vejdeme.." Není to blbě?
Cena za garančku by měla být předem známa poměrně přesně (výrobce udává, co a kdy vyměnit), navýšit cenu lze pouze o max. 10% (dle Spotřebitelského zákona), je-li vyšší, musí tam být schválení zákazníkem (písemně, telefonicky).

takže když napíšu: 1. garančka, dodám vlastní olej, filtry, chci položkovou cenu chybějícího materiálu, cenu práce (hodiny x sazba) + DPH, musí mi vyjít přesná částka: 2.683,- (vymýšlím si).
S tímto tedy padá odpověď typu: "do 10.000,- se vejdeme" - tyhle časy (kdy tohle šlo) jsou už dávno pryč. :)
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Chasnik »

Právěže co tady kluci říkali, tak Autopalace účtoval okolo sedmičky :( To je dost velká firma, ty nebývají nejlacinější. Jestli trváš na Praze, tak zkus oslovit někoho menšího, třeba Nubocar. Vilda tam tuším jezdí, ten by ti mohl říct, jestli je to slušnej servis...

Anebo se obrať na prověřenou značku, holt se projedeš do Rakovníka :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Cvrček »

Tak to hodlám udělat i já: pěkně si to předem vyzjistim (ceny, nabídky) a pak vyrazím klidně i malinko dál, než za barák..
Vezmeme kočárek, spojíme to s pěkným výletem :D (garančka mě čeká v srpnu, takže ideální stav :D
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Chasnik »

Cvrčku, a fakt myslíš, že je to tak zlý?

V roce 2007 jsem potřeboval udělat svoji první garančku na Fordovi. Napsal jsem Dordovi do LBC, Auto-In PCE (tam jsem auto kupoval, tak jsem je samozřejmě taky oslovil), Frolíkovi do Prahy a ještě tuším někomu.

Od všech 4 mi přišla odpověď, kde byla cena garančky vyčíslena přesně, případně zaokrouhlená na stokoruny s dodatkem, že provozní kapaliny (ostřikovače, případně chladička...) se doúčtují dle vyskladněného množství.

Že by tu u Hyu, 5 let poté, byla taková divočina?...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Hardcam »

atomion, Chasnik: ja vam jeste doplnkove odpovim tady hromadne, SZ uz mate oba. Autostop je pobocka Autopalace, je to i oznacene na dverich (ze zakona) a cena prvni garancky bez slevy a s kompletnim materialem bezne v servisech teto cene odpovida.

Ted neco k olejum, obvykle dodavam 5W30 a 5W30 v promeru pul na pul, kazdy preferuje neco jineho, spravne je oboji. U nekoho rozhodne cena, u nekoho zase litera servisni knizky.
Ze si zakaznici vozi vlastni material je zalezitost uz nekolika let a mam takovej dojem, ze nekolik z vas zde vubec nechape princip obchodu. Vsichni nemohou prodavat za stejny penize. Vubec nezohlednujete maloobchod, velkoobchod, MOC, VOC...to ma dle vas jet clovek ze servisu do Elitu a nakoupit tam nahradni dily a oleje za stejnou MOC jako vy? A za kolik to pak ma prodat on? A kdo z vas pak k nemu pojede? Uz ted je trh sakra podkopanej a prave treba vy nutite zivnostniky a firmy, aby se okradali na marzi. Nezapomente, ze i vy se nicim zivite a ze produkty vasi firmy a vase sluzby taky rozhodne nejsou levny.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.servisní(garanční) prohlídka

Příspěvek od Mexican »

Harde a tu je problem. Preco by tam malo byt XYZ clankov medzi koncovym uzivatelom a vyrobcom? Servis ten olej nekupuje po litrovkach. Dokonca si dovolim povedat ze ani po 5 litrovkach. Ak by si u mojho oleja vypytali povedzme 1000kc za vymenu, tak je fakt ze nepotrebujem cumiet na net a cakat PPL. Problem ze oni chcu 1800kc za 5l a to j uz IMHO prehnana cena.

Clovek ktory zoberie vyrobok A a prevezie ho do miesta B a preda ho za cenu C v mojich ociach tejto spolocnosti moc nedava. Pretoze len presuva peniaze z vreciek koncovych uzivatelov cez vrecka svoje do vrecka statu. To sa vlastne pomaly ani neda nazvat sluzbou, pretoze ako spravne pises, mohli by sme si ten olej kupovat v servise. Lenze to by si napriklad aj ty prisiel o kseft a tak nejak nechapem preco proti tomu bojujes. Zakladom obchodu je lacno kupit a draho predat a ak je ten rozdiel velky, ide mi to proti srsti.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Odpovědět

Zpět na „i30 Garanční prohlídky, servis“