zima 2006, nový protektor mi vypovedal službu a v rýchlosti cca 60km/h na snehu. Behúň sa odlepil od kordu a auto sa stalo neovládateľné, od toho momentu je môj subjektívny názor na protektor: NIKDY VIAC!
Značka protektoru "PROFIL" vzor bol Continental TS780. Zo sady 4 protektorovaných pneu som na reklamáciu dal 3, vždy výmena okamžite za nový kus a stále na hovno. Obrovský problém s vyvážením, hluk, a hlavne nedovera.
Naposledy upravil(a) Andy4 dne 06 zář 2012, 14:14, celkem upraveno 1 x.
Takže chceš dát na poměrně silné a velké auto protektory a věříš, že vydrží stejný nájezd, jako nové pneu, že budou podobně držet na sněhu, ledu a podchlazené silnici a nebudeš tak riskovat plechy svoje ani cizí? A to vše abys ušetřil 800 Kč na gumě?
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
No neber to nijak zle, ale i když bych to posuzoval čistě ekonomicky, tak to neni zrovna terno. Barumky stojej nějakejch 1800Kč a tyhle 1000Kč. Pokud budu počítat s nájezdem, jaký mám já, tak mi pneu vydrží 3-4 roky. Vzhledem k minimální hloubce 4mm to je už dost na hraně. Nevěřím, že protektory dají to samé, co origo gumy. Pokud je tedy budeš muset vyhodit už po třech letech a Barumky po čtyřech, tak to vychází tak, že Barumky Tě za ty tři roky budou stát 1350 Kč. K tomu si připočti větší valivý odpor a tím i větší spotřebu, horší vlastnosti a tím i větší riziko že něco uděláš sobě, autu, či ostatním. Takže z mého pohledu ani těch 1000 Kč nevypadá jako dobrá nabídka.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
to muzes tak maximalne dat na zadek, na predek nikdy nevis kdy to streli a pak je pruser na svete,neco jineho by bylo kdyby sis dal sve gumy a ty ti naprotektorovali, ale i tu nikdy nemas zaruku nebot cela guma prochazi tepelnou zatezi a co kdyz pak streli.
Nevim jak dnes, ale v roce 1999, jsem na sve prvni auto koupil z financnich duvodu protektory, po tom co parkrat zaprselo a ja zjistil jak to na vode brzdi, sedi v zatackach a jak se s tim rozjizdi do prudkeho kopce a ja se malem zabil, sly ihned dolu a misto nich nove sice ted uz nevim zda Matadory nebo barumky, ale byl to rozdil neuveritelny. Mam se rad i svoji rodinu a na tomhle bych nesetril, i kdyz jak pisu nevim jak jsou na tom protektory dnes, ale dival jsem se na ceny novych a protektoru a nerpijde mi to tak hrozny rozdil.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Jel jsem loni v zimě s Mitsubishi L200, protektory Vraník. V hlubokém sněhu na lesní cestě s občasnou ledovou plotnou nepřekonatelné, při krátkém přejezdu po silnici hrozné. Pro lesáka do Lady Nivy, který s tím bude jezdit se senem a bukvicema do krmelce je to velmi příhodná guma za pěkný peníz.
Na silnici ale ne...