Aha, tak teď si vzpomínám, že i o té nešťasné kašně jsem tady četl
Vrátím se trošku i tomu iksu, sesumíroval jsem svoje prvotní postřehy při jízdě, je to takové srovnání s i30, se kterým každodenně jezdím.
Motor: Rozdíl mezi 1.4 CVVT a 1.6 CVVT je poznat, překvápko

Ale když se člověk naučí víc šlapat na plyn, tak to docela slušně jede. Holt v táhlých stoupáních nejni takové pružné zrychlení a před předjížděním je potřeba trošku přemýšlet. Ale je to furt lepší než nějaký dýchavičný evropan z 75 koníky.
Převodovka: dost jsem se bál absence 6. kvaltu, ale překvapivě to zas' taková ztráta není. Auto neplánujeme provozovat po dálnicích, běžná cestovní rychlost nepřekročí 110 km/h, takže pětikvalt dostačuje. Navíc jsou oproti i30 o hodně lépe nastaveny jednotlivé kvalty: navazují pěkně na sebe, žádné vzduchoprázdno mezi jedničkou a dvojkou. Dráhy řazení příjemně krátké, kulisa přesná, kromě pětky - ta je taková "gumová". Sumasumárum v tomto ohledu spokojenost.
Podvozek: měkčí, ale těžko říci, jestli komfortnější. Na ne úplně rovných cestách je houpavý, v zatáčkách mi chybí jistota. Přítelka je ale spokojená, to je hlavní - měkčí nastavení jí vyhovuje. Já mám radši z i30, když to občas trošku drcne, ale alespoň subjektivně mi připadá, že to holt sedí líp.
Ergonomie a komfort:
+ inženýři šikovně vymysleli umístění hodin a teploměru. Když si v noci vypnu displej rádia, tak tyto dvě hodnoty stále vidím, neb jsou zobrazeny na druhém horním malém displeji. A pak že to nejde
+ úroveň vnitřního hluku se mi zdá nižší než v i30
+ super výhled z vozu, samozřejmě A-sloupky budou vždy vadit, ale v kterém autě to není. Velká vnější zrcátka zaručují bezproblémový výhled za vůz, při správném nastavení mrtvý bod v podstatě neexistuje.
+ kůže na volantu o hodně příjemnější než v i30 - měkčí, poddajnější, ta moje už dost připomíná plast
+ prostorný kastlík na pravé straně palubky a mnoho dalších šikovných přihrádek
+ posuvné zadní sedačky a nastavitelná opěradla vzadu. Tohle kdyby měl cwalda, tak by šel prostor ve voze využít o hodně lépe!
- s malými "joysticky" na volantu jsem se moc nesžil, tlačítka v i30 se podle mě ovládají více intuitivně
- opravdu nevím, proč musím mít zapnuté přední mlhovky, když chci zapnout ty zadní! Stejnej problém v C-Maxovi, kdo toto vymyslel...
- sedačky mají slabé boční vedení, pokud si chcete položit sedák níž, tak se nakloní a přední část tlačí zespodu do stehen

Naštěstí mi vysoký posaz nevadí, jsem zvyklý z C-Maxu, stejně jako přítelka
- u manuální klimy jsem vždy oceňoval (pokud měla standardní ovládání 3 otočnými prvky), že ji můžu ovládat bez toho, abych přestal sledovat provoz. Prostě to šlo poslepu. Tohle multifunkční kolečko s tlačítky okolo odvádí pozornost stejně, jako automatická klima:( Někdy je prostě lepší držet se osvědčené klasiky.
- nelze nastartovat bez vymáčklé spojky. Někomu to nevadí, někdo to vnímá pozitivně, ale mně osobně to vadí. Ale časem se na to dá zvyknout.
- pokud za jízdy pootevřete přední okýnko, tak lehce rezonuje. Nevím, jestli je to problém pouze jednoho konkrétního vozu, nebo všech iksdvacítek.
No prostě, pokud by se z obou aut vzalo to lepší, tak by z toho možná byla čuprkára
Až bude auto trošku zajetý, tak zkusíme razantnější testování a srovnávání - ale radši, až v něm pojedu sám
