Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Handako
Příspěvky: 6
Registrován: 12 říj 2012, 17:18

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od Handako »

enjoy píše:"Nikde zde není žádný kopec" proto ten konfrontační tón..
Kdybych chtěl v kopci u auta s 57kW ve 120km/h udržet rychlost,tak mám pedál na podlaze.. jsi si jistý,že jedná o závadu?

Nevím kde berete tu jistotu. Jenom proto, že máte nadupané auto? Než jsem si toto :hyu: auto koupil měl jsem (a má ho doposud můj syn) Seat Cordobu 44 kW, benzin. Seat do teď jezdí velmi dobře a hlavně při jízdě "jde za plynem". Ty kopce by zvládnul s přehledem. Nový vůz jsem si opatřil hlavně kvůli menší spotřebě.
Podstatné je, že podobné problémy má více majitelů tohoto vozítka. A že to není jen můj nějaký dojem. A že menší výkon v kW
nebude ta hlavní příčina, jak se mi snažite naznačit.
Hyundai ix20, Trikolor, 1,4 CRDI, Tempomat, ISG, 5,5 l/100, 9500 km (12/2011)
Seat Cordoba, 1,4 16V, 44kW, (03/2003 - 11/2011)
Škoda 120L, (4/1987 - 03/2003)
Reklama
 

Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od enjoy »

Já se ani tak nesnažím říct,že si vymýšlíte.. ale vím,že lidé kolikrát reklamují věci,že přijímacím technikům zůstává rozum stát,takže pak se někdy není čemu divit,že na vaši závadu koukají skrz prsty a v první chvíli se jim to nechce řešit až tak moc korektně.. určitě by pomohlo ten problém popsat co nejpřesněji a za jakých podmínek se tak děje.Což vím,že jste nejspíš udělal,tedy v tom případě nezbývá než jet do jiného autorizáku.. mimochodem,v Autopalace Vysočany jsem se vyskytoval 2x denně po celý jeden rok,pracovně..a bohužel tam to asi funguje trošku jako na běžícím pásu,věřím,že jinde by měli osobnější přístup.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
spesl
*
Příspěvky: 33
Registrován: 20 led 2012, 22:21

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od spesl »

Tak dneska (i přesto, že je zima - 3°C) se mi na dálnici D8 za sjezdem na Doksany v kopci na Lovosice opět stalo, že auto přestalo jet. A to zcela jinak, než jindy. Do teď od začátku zimy žádný problém.
Nejprve neudržel tempomat, poté když rychlost ze 130 km/h klesla na 90 jsem přeřadil na 5-ku a auto se nerozjelo ani tak. Nepomohly žádné věci jako v předchozích případech (sešlápnutí plynu až na podlahu, zapnutí klimy,...) Prostě jsem mohl dělat co jsem chtěl, okamžitá spotřeba se nedostala přes 7 l (nejvíce se dostávala na 6,1). Zvláštní, že auto nereagovalo ani na plně sešlápnutý plynový pedál.
A nikde žádná kontrolka, že by nastal nějaký problém. Po dojetí do LTM jsem auto odstavil, zkontroloval v motoru konektory, atd. a po dalším vyjetí cca. 10 min mi přišlo, že auto se chovalo již normálně.
Pro mě záhada, a což teprve bude pro :hyu: servis.


Jinak pro majitele CRDI - v pondělí jsem byl na kontrole v servisu, pozoroval jsem delší starty s postupným chytnutím motoru, tak jsem předpokládal žhavicí svíčky. A opravdu 2 byly v čudu. Po 23 tis. km.
Spešl
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km

Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
PARIK
*
Příspěvky: 24
Registrován: 07 lis 2012, 10:48
Bydliště: Hrbov

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od PARIK »

Mám sice 1,4Crdi 66KW ale v zimě jelo lépe.Těď při teplotě asi +15 se mi již několikrát stalo,že pri přeřazení z 3 na 4 při 2500 otáčkách sem musel přidat plyn naplno a i tak asi 2 sekundy se nic nedělo a až pak zabralo.Mám kiu Ceéd a teď jsem byl na servisu a tam zjistil,že Kia má na Vengu přehrání softweru motoru.Přehrávají jen při reklamaci(souvisí i s přískokem při přidávání plynu studeném startu a jízdou na jedničku.Nemáte informace co má :hyu: k přehrátí softveru motoru.Dík za info.
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od zulyk »

ked ma ten softver kia ako tvrdis, tak to musi mat aj hyundai, kedze tie motory su rovnake :wink:
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
spesl
*
Příspěvky: 33
Registrován: 20 led 2012, 22:21

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od spesl »

PARIK píše:Mám sice 1,4Crdi 66KW ale v zimě jelo lépe.Těď při teplotě asi +15 se mi již několikrát stalo,že pri přeřazení z 3 na 4 při 2500 otáčkách sem musel přidat plyn naplno a i tak asi 2 sekundy se nic nedělo a až pak zabralo......
Obávám se, že tento problém se vyskytuje na většině motorů 1,4 CRDI (Euro5) ale bohužel u některých aut se projevuje výrazněji, což je asi zrovna můj případ. Od :hyu: czech Praha neustále dostávám informaci, že vše je v naprostém pořádku, auto se chová tak jak má. Celý proces nereagování na plyn je prý způsoben řízením emisí (podle všeho otevření EGR ventilu a tím omezení přístupu kyslíku do motoru ke snížení emisních limitů. Jen mi nejde do hlavy, že se motor dusí a to jen při vyšších teplotách venku (jak píšeš 15+), v zimě je vše OK.
Teď má poslední zkušenost je taková, že při teplotě 20+ a nájezdu cca. 1000km za 3 dny kdy na rovině (Znojemsko a Mikulovsko) při použití tempomatu jsem při nájezdu do sebemenšího kopečku (dálnice i silnice) musel sešlápnout plyn na podlahu (a zase jej uvolnit) aby auto udrželo nastavenou rychlost a to několikrát po sobě. Připadal jsem si jako "mašinfíra" na lokomotivě, který musí po určité době zmáčknout reakční knoflík. Navíc v tom teplu k regeneraci DPF docházelo již po ujetí 150 km (standardně jsem vypozoroval cca. 500-1000km). Zvláštní je, že :hyu: tvrdí, že při regeneraci DPF dochází k poklesu výkonu motoru, ovšem za tepla je tomu naopak - auto normálně začne na tempomat reagovat a to samý je reakce na plyn. Možná se v té době uzavře EGR a pak je to OK????

SW do ŘJ určitě existuje, již jsem jej měl přehrán 2x (1x výkon pro 66kW, další verze byla upravená, nejak??? - již v některém z předchozích příspěvků) a nakonec mám i vyměněnou ŘJ. Jakou vezi SW tam mám nevím, pokusím se zjistit.
To že Kia Venga má nový SW je asi pochopitelné, výrobce mé Ix20 je Kia Motors Slovakia, tak předpokládám že oba vozy jsou v podstatě motorově shodné.
Spešl
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km

Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od frawd »

Za tepla ten motor ide horšie. Mám pocit, ako keby som hnal zdutú kozu, ked potrebujem maximálny výkon. Medzichladič nestíha? :)
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od Vladak »

spesl: A zkusil jsi najet alespoň pár tis. km s úplně vypnutým tempomatem?
spesl
*
Příspěvky: 33
Registrován: 20 led 2012, 22:21

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od spesl »

Vladak píše:spesl: A zkusil jsi najet alespoň pár tis. km s úplně vypnutým tempomatem?
Tak pár tis. km jsem nezkusil. Ale i bez tempomatu v kopcích na D8 je znát problém s dušením motoru.

Podle mě tempomat na řízení motoru nemá až tak velký vliv, ačkoliv by měl mít, minimálně v době poklesu nastavené rychlosti by měla ŘJ dát do motoru dostatek paliva, což se nestane (běžně okamžitá spotřeba netřesáhne 8l /100 km - mění se vlivem venkovní teploty, někdy 9,5 - někdy jen 7.
Všechno je právě v řízení motoru, neboť při přidání plynu po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň (plyn do stejné polohy jako před přeřazením) je u auta znát přidušení motoru, běžně je cítit jakoby "přibrždění" auta (vše pouze při teplotách nad 15°C). - Před nahrátím nového SW do ŘJ bylo vše doprovázeno ještě klepáním z motoru (podobně jako ventily u starých škodovek).
Jenže ten tempomat je asi to jediné, jak :hyu: mohu dokázat, že na autě je něco špatně, protože jinak poukazují na špatnou práci s plynem.
Spešl
Ix2O, Trikolor, 1,4 CRDi, 57kW, Ice Blue, tempomat,
5,1 l/100km (pr. 57km/h) - nový SW 8.000 km
5,4 l/100km (průměr 55km/h) 43.000 km

Předchozí:
Renault SCENIC II, 1,9 DCi,
Škoda FABIA, 1,2 HTP
Škoda FELICIA Combi, 1,3 i
Luboš S
*
Příspěvky: 10
Registrován: 29 kvě 2013, 14:50

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od Luboš S »

Zdravím

mám stejný problém u služební IX20 1.4 crdi 66 kW výroba 8/2012. Dělá to už od prvních kilometrů, nepravidelně, nejlépe za tepla po předchozím krátkém odstavení (třeba vyjíždění od benzinky), motor se nechce rozběhnout a klepou ventily či vstřikovače. nedělá to za studena a pokud běží regenerace, zapnutí klimatizace nemá vliv. Auto bylo 3x v servisu 2x nezjistili vůbec nic, teď naposledy byl zanesený filtr částic. To je poměrně překvapivé protože 30 tis. najetých km bylo realizováno převážně po dálnici, žádné pojížďky po městě.
V servisu jsem se dozvěděl, že 1.4 crdi je otáčkový motor a mám ho točit, což by asi znamenalo, že díky tomu zpřevodování jaké je, nemám vůbec řadit šestku. přitom nejvyšší točivý moment je okolo 2 tis. otáček a navíc už i tak auto dosti žere (okolo 6 l/100 km).
Myslím, že s největší pravděpodobností je to chyba software ŘJ, podle slov servisáka aktualizace od té doby (doby výroby)žádná nebyla. Ideálně kdyby se dalo zjistit zda opravdu nebyla v průběhu posledního půlroku nějaká aktualizace soft. na tento motor a pak bych servis donutil aby mi ji tam nahráli, ale už to vzdávám, budu to muset asi těch 5 let vydržet.
Na nějakých anglických stránkách popisovali stejný problém. Údajně to dělá EGR ventil, ketrý se při akceleraci pozdě zavírá a tím se snižuje tlak v sání a ŘJ následkem toho snižuje dodávku paliva.

Luboš
PARIK
*
Příspěvky: 24
Registrován: 07 lis 2012, 10:48
Bydliště: Hrbov

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od PARIK »

Já mám 1,4Crdi 66KW a mám stejné problémy,prostě je potřeba šlapat na plyn až na doraz a až se po asi 3 vteřinách motor probere tak ubrat.Nedělá to stále ale je to zvláštní reakce.V Hyundai Pelhřimov zatím v Praze zjišťují jestli není opravný softvér do řídící jednotky motoru zatím nic nevědí. Asi je potřeba otravovat aby :hyu: s tím začaly vážně něco dělat.
Luboš S
*
Příspěvky: 10
Registrován: 29 kvě 2013, 14:50

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od Luboš S »

Přesně jak píše PARIK, nejdříve sešlápnout plyn na doraz pak se to probere a auto jede normálně a je možné ubrat. V otáčkách nad 2500 za minutu je to vždy bez problému, ale takovýmto ježděním (ve vyšších otáčkách) jaksi padají výhody dieselu nad benzínovým motorem. Doma mám i30 1.6 crdi 66 kW, tam žádné takové potíže nejsou, přitom jsou to velice podobné motory (z pohledu EGR ventilu, škrtící klapky v sámí, vstřikování apod., tedy věcí, které by mohly mít vliv). Myslím, že ten software by to vyřešil, je otázka jestli výrobce má aktualizaci a chce to řešit. Je nepochopitelné jak můžou takto blbě ovladatelný motor stále vyrábět.
vtlait
*
Příspěvky: 46
Registrován: 01 črc 2011, 16:14

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od vtlait »

Mal som podobný problém, ale vymenili plynový pedál, nahrali sw verzia 5 a auto ako má byť :-)
Hyundai iX 20 1,4 CRDi Style, RED
PepaPepa
*
Příspěvky: 17
Registrován: 10 črc 2013, 13:13

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od PepaPepa »

V kterém servise vám ten SW přehrávali ? Čekám taky na opravu . Při teplotě na 15 st. jsem úplně bez akcelerace od trojky nahoru.
vtlait
*
Příspěvky: 46
Registrován: 01 črc 2011, 16:14

Re: Ztráta výkonu motoru 1,4 CRDi 57kW

Příspěvek od vtlait »

V Martine v Hyundai.
Hyundai iX 20 1,4 CRDi Style, RED
Odpovědět

Zpět na „ix20“