Klimatizace a synchro. převodovky

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Problém s klimatizací a synchronizací převodovky

Příspěvek od koloman.brutus »

vlk001

Auto ma servis kazdych 20000km alebo rok. Dalej sa v manuali pise, ze pri narocnejsej prevadze v napr. prasnom alebo inom terene je potrebne servisne ukony skratit.

Ak PetrT30 ma pocit, ze ta klima nie je v poriadku tak by som auto dal do servisu ale najprv by som to riesil telefonicky s mechanikom.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Reklama
 

das
Příspěvky: 4
Registrován: 06 črc 2011, 21:53

Re: Problém s klimatizací a synchronizací převodovky

Příspěvek od das »

Děkuji Vám za vše připomínky.

Nějaké zkušenosti s klimatizací mám, nesmrdí to jako klimatizace, která má zanesený filtr či je znečištěná. Prostě zatuchlina. Jedná se o auto zakoupené v dubnu, takže se zimou to asi nebude mít žádné do činění. Vyzkouším ještě tedy před dojezdem ji vždy vypnout, pokud to přežiji, protože mám řád ten chladný vzduch, takže s klimatizací jezdím skoro furt, i když je není zrovna horko :-).

Zajímavé je, že ta zpátečka přeskakuje i když mám auto v garáži a chci vyjet. Tzn. nastartuji, dám R (přeskočí zuby), a vycouvám. Pochopil bych, kdyby řadil, když auto úplně nestojí. Ale to je vždy zastavené. Osobně by mi to nevadilo, když třeba necouvám ve městě, na parkovišti, kde jsou lidi, přeskočí mi zuby a připadám si jak ko*ot :-D

Co se týče prohlídky, do manuálu jsem nekoukal, ale prodejce mi řekl po 10 tis. km, tak nevím.
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Problém s klimatizací a synchronizací převodovky

Příspěvek od Poka »

S tou zpátečkou... Myslím, že na zpátečce nemá žádné běžné auto synchrony.
Jde čistě o to, naučit se odhadnout čas, kdy se od sešlápnutí spojky pokusíme zpátečku zařadit.
Řadíme-li okamžitě po sešlápnutí, může to škrknout o zuby, čekáme-li dlouho, nejde zařadit.
Takové 1,5 sek je podle mne optimální. Člověk si na to musí chvíli dávat pozor a pak už to
jde automaticky.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Lukas82
Příspěvky: 1
Registrován: 18 črc 2013, 09:08

Re: Klimatizace a synchro. převodovky

Příspěvek od Lukas82 »

taky jsem zjistil že mam mokro od klimosky ,nekdy docela velka kaluz ,hlavne kdyz mam klimosku zaplou naplno ,psal jsem do meho autorizovaneho servisu ,tak uvidim co mi odpovi

Hyundai i20 1.4 A/T 74 KW :lol:
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Klimatizace a synchro. převodovky

Příspěvek od Poka »

Lukas82 píše:taky jsem zjistil že mam mokro od klimosky ,nekdy docela velka kaluz ,hlavne kdyz mam klimosku zaplou naplno ,psal jsem do meho autorizovaneho servisu ,tak uvidim co mi odpovi

Hyundai i20 1.4 A/T 74 KW :lol:
Není nic normálnějšího, než kaluž vody pod autem na kterém byla zapnutá klimatizace. Ve vychlazeném (namrzlém) výparníku se kondenzuje voda z ovzduší a díky zemské gravitaci kape směrem dolů...
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Klimatizace a synchro. převodovky

Příspěvek od jirikstbk »

Manuál jsem četl někdy před 4 roky, ale mám za to, že tam (nebo někde jinde) bylo něco o tom, že se má klimatizace vypnout cca 10 km před cílem. Já ji vypínám cca kilometr přrd dojezdem a stačí to.

Poprvé mě ale také kaluž vyděsila a když jsem se v servisu na to ptal (jel jsem tam s jinou věcí), tak se technik divil, že mě na to při koupi auta neupozornili.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
bartiik18
**
Příspěvky: 212
Registrován: 12 dub 2011, 21:03
Bydliště: U České Lípy

Re: Klimatizace a synchro. převodovky

Příspěvek od bartiik18 »

Našim u ceeda taky klima smrděla... stačila desinfekce, vyčištění a bylo ;-) jinak mě zase nějak klima ochabuje :-) musím na doplnění asi...oni jí při prohlídce nedoplňují? Jen tedy kontrolují? A co se týče zpátečky jde jen o zvyk přesně vědět v jakou chvíli to jde bez zubů ;-) vychytal jsem se to tak po 15 000km ;-) a někdy se mi taky nedaří ...teď už mám najeto 35 000km a tolik se mi to nestává... spíš řadím R hned jak se zastaví nesmí se čekat moc dlouho jinak je lepší sešlápnout spojku 2x aby to neudělalo ;-) na nic jiného jsem zatím nepřišel... Synchron mají lepší auta než i20tka ;-) má vlastně synchron i30tka? Ta asi už jo ne? Když jsem s tou starší jel tak jsem neměl problém se řazením zpátečky :-)
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“