Tak jsem asi dojezdil

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

Giovany1971 píše:
sagen píše:
Karamusa píše:Nějak to furt nemůžu pobrat. Co zjistíte z filtru když ho nějakým způsobem rozpreparujete ? Rozebíral někdo zvás filtr aby mohl něco posoudit? Osobně jsem měl vypuštěný olej na X motorech co neměly najeto ani 1km a řeknu vám už od novoty v tom plave bordel. Pořád chcete rozebírat spodek motoru, a přitom se ani neví odkad ty pazvuky šly - Od rozvodů,čerpadla - Někde z oblasti víka motoru - z vany ? Osobně bych nejdřív zkontroloval rozvody,zhodil horní víko,zkontroloval tlaky než abych rozebíral uložení kliky..
Ak tam bude sem tam smietka, tak poškodenie by nemalo byť vážne. Ak tam bude aspoň z polovice zanesený, tak niečo odišlo dávnejšie a bordel bude po celom motore, rozobratie by malo už len charakter pitvy, ťažko povedať, kade mu uniká olej, môže to byť turbo, alebo nejaké tesnenie . Pazvuky možno prišli až potom, keď sa už niekde nedostával olej Teraz už toho môže mať poškodené viac, keď zhodí veko ventilov, pravdepodobne nájde orajbanú vačku, možno nejakú jamku v zdvihátku vybúchanú od vačky. Môže to opraviť, ale o spodku motora nebude vedieť nič, a neverím, že aspoň jeden valec nebude chytený.
Když se rozhodne pro opravu motoru,, tak ho musí celý rozebrat a vyfoukat všechny mazací kanaly,,, jinak je to riziko,,, takže stejně ničemu neutece,,,A co se týká pístu,, je to dost možné neli jisté ostrik pistu probíha zespodu tryskama,, když něměla olej klika nezbývá ani pro chlazení a mazaní pístu!

kým nebude vedieť cenu za diely a motor, neposunie sa, nemá sa ako rozhodnúť :-k
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Reklama
 

Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Giovany1971 »

sagen píše:Giovany má pravdu s cenou práce, ale druhá vec je nájsť dobrý servis, ktorý to vie urobiť a nenaháňa tržbu fiktívnymi položkami. Kedysi sme dávali LIAZkové motory na GO a tak nejak držali max. 2 roky v bagroch a cca. 1400 hodín za rok. Pred ďalšou opravou sme motor rozobrali, vymenili piestnu skupinu s vložkou ( MAHLE ), ložiská kľuky a bager fungoval ešte 10 rokov, motor stále dobrý a bager skončil preto, lebo nemal klímu :lol: . Na nakladači sme na 6 valci menili len jeden pridretý piest s vložkou valca a odvtedy nabehal 20000 hodín.

Francúzskeho mechanika som videl raz pred veľkonočným piatkom, prišiel vo štvrtok, pozrel čo sa deje, a dumal. Zatiaľ sme vybrali kardan ( utrhlo skrutky na prírube ) a miestny servis ho opravil, pridrelo ho v drážkovaní. Francúz na obed prišiel s tým, že ho bude treba vymeniť. Keď videl, že to je hotové, dal podpísať výkaz, potvrdil záruku a boli sme radi, že šiel do preč. Nebolo to na aute, ale od istej doby k francúzskej technike chovám obdiv, že vôbec funguje. A som rád, že už je po záruke :D/
Úpřimně si myslím že se tam ani moc servisu nenajde kterí by si troufli na GO motoru,, to neni jen tak,, k tomu je potřeba zkušenosti,, mit kde brousit kliku,, kde honovat válce, popr kde udělat suchou vložku,, a tam nevim nevim??!! To jen my zde co jsme byli zvyklí zgeneralkovat kde co... mame na vše již kapacity a potrebné znalosti... oni venku jen mění kus za kus
Sono sempre moderato critico!!
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od 69pavel »

Rocles
byt tebou a nez to tam rozdelavat a platit tam drahy servis s ND tak se rozhodni zda si chces vuz nechat a nadale ho provozovat anebo ho prodas dal s vadnym motorem,a poridis si jinej vuz

pokud ho chces nechat tak v prvni rade vyres prevoz do CR,bud nekoho s odtahovkou za rozumny peniz nebo sehnat nekoho a nalozit to na kamion jako vytezovacku ktery jede k nam a nebo bejt to a stat se to mi tak koupim taznou tyc ktera se prodava na osobaky a odtahnu to na tyci k nam i kdyby bych jel 2 dny a riskoval neprijemnosti s policii na tamnich dalnicich,tady to nechat rozebrat a po zjisteni vadnych veci na motoru se rozhodnes dal zda oprava GO motoru ci vymena za druhy motor koupeny z jihneho auta,podle toho co bude levnejsi-preci jen ceske rucicky jsou levnejsi a sikovne.

takove reci ze koupis takovy motor ci onakej, ano je to vzdy koupe zajice v pytli,to same mas i u celeho ojeteho auta,nikdy nevis do ceho jdes ale timto zpusobem jsme jiz sehnali dost motoru i z polska a auta jezdi dodnes a nektere na takovy motor najely hrube pres 200.000 km
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Giovany1971 »

69pavel píše:Rocles
byt tebou a nez to tam rozdelavat a platit tam drahy servis s ND tak se rozhodni zda si chces vuz nechat a nadale ho provozovat anebo ho prodas dal s vadnym motorem,a poridis si jinej vuz

pokud ho chces nechat tak v prvni rade vyres prevoz do CR,bud nekoho s odtahovkou za rozumny peniz nebo sehnat nekoho a nalozit to na kamion jako vytezovacku ktery jede k nam a nebo bejt to a stat se to mi tak koupim taznou tyc ktera se prodava na osobaky a odtahnu to na tyci k nam i kdyby bych jel 2 dny a riskoval neprijemnosti s policii na tamnich dalnicich,tady to nechat rozebrat a po zjisteni vadnych veci na motoru se rozhodnes dal zda oprava GO motoru ci vymena za druhy motor koupeny z jihneho auta,podle toho co bude levnejsi-preci jen ceske rucicky jsou levnejsi a sikovne.

takove reci ze koupis takovy motor ci onakej, ano je to vzdy koupe zajice v pytli,to same mas i u celeho ojeteho auta,nikdy nevis do ceho jdes ale timto zpusobem jsme jiz sehnali dost motoru i z polska a auta jezdi dodnes a nektere na takovy motor najely hrube pres 200.000 km
Ty woe to sou zase kydy ](*,) ](*,)
Sono sempre moderato critico!!
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od jiri.vacha »

Hele Džovany,a máš lepčí řešení #-o :mrgreen:
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od 69pavel »

Giovany1971 píše:
69pavel píše:Rocles
byt tebou a nez to tam rozdelavat a platit tam drahy servis s ND tak se rozhodni zda si chces vuz nechat a nadale ho provozovat anebo ho prodas dal s vadnym motorem,a poridis si jinej vuz

pokud ho chces nechat tak v prvni rade vyres prevoz do CR,bud nekoho s odtahovkou za rozumny peniz nebo sehnat nekoho a nalozit to na kamion jako vytezovacku ktery jede k nam a nebo bejt to a stat se to mi tak koupim taznou tyc ktera se prodava na osobaky a odtahnu to na tyci k nam i kdyby bych jel 2 dny a riskoval neprijemnosti s policii na tamnich dalnicich,tady to nechat rozebrat a po zjisteni vadnych veci na motoru se rozhodnes dal zda oprava GO motoru ci vymena za druhy motor koupeny z jihneho auta,podle toho co bude levnejsi-preci jen ceske rucicky jsou levnejsi a sikovne.

takove reci ze koupis takovy motor ci onakej, ano je to vzdy koupe zajice v pytli,to same mas i u celeho ojeteho auta,nikdy nevis do ceho jdes ale timto zpusobem jsme jiz sehnali dost motoru i z polska a auta jezdi dodnes a nektere na takovy motor najely hrube pres 200.000 km
Ty woe to sou zase kydy ](*,) ](*,)
to vis,pro tebe mozna kydy,ale ja uz se GO motoru nadelal tak pro mne to neni zadnej problem,GO jde udelat i na ceste,ale na jeho miste kdy o tomto nema paru a ty nazory tady typu podivej se na filtr ono to pak nejak pujde,to je fakt k smichu,pokud motor klepe a rekli mu tam nejakou cenu 2000ecek tak je lepsi to dotahnout sem do republiky a tady se da spekulovat tak aby to bylo co nejlevnejsi,pokud chce do toho vrazit majlant tak proc ne,at si to necha spravit tam,a potom jestli mas lepsi napad tak sem snim-radi se zasmejeme
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od 69pavel »

jiri.vacha píše:Hele Džovany,a máš lepčí řešení #-o :mrgreen:
jen ho nech at si popovida,mozna chlapec ani nevi jak to v nasi branzi chodi, my vime voco go 8)
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od jiri.vacha »

69pavel píše:
jiri.vacha píše:Hele Džovany,a máš lepčí řešení #-o :mrgreen:
jen ho nech at si popovida,mozna chlapec ani nevi jak to v nasi branzi chodi, my vime voco go 8)
Tak smyslem této diskuse je dostat co nejvíce možných informací,aby se dalo poradit,že.Jestli má cenu něco dělat nebo ne,taky je to o tom,že někteří jedinci mají auto jako spotřební materiál a jiní mají ke svému autu jakýsi citový vztah(třeba já),takže ho pořád leští,udržují,vylepšují,opravují,protože jsou s ním spokojený,no a když potom dojde k takovéto katastrofě,tak pak i trochu rozhoduje to srdce.Mému vozu už letos bude třináct let,má nakrouceno 250 tis,to co jsem s ním najezdil a prožil,by možná jiné neustálo,mohl jsem a můžu si už koupit jiné,novější,ale já jsem s ním spokojený,mám ho rád za spolehlivost,je velké,pohodlné,robustní,ještě stará poctivá práce což se o dnešních vozech moc říci nedá.Takže dokavad půjde rozumně opravovat tak si ho prostě nechám :D/ ,ale někteří stejně nechápou o čem mluvím,nu a pak rádoby odborníci,že :mrgreen: Tomu se vždy rád zasměju :mrgreen: :mrgreen: a radši to nekomentuju,ještě bych byl linčován :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D>
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od 69pavel »

jiri.vacha píše:
69pavel píše:
jiri.vacha píše:Hele Džovany,a máš lepčí řešení #-o :mrgreen:
jen ho nech at si popovida,mozna chlapec ani nevi jak to v nasi branzi chodi, my vime voco go 8)
Tak smyslem této diskuse je dostat co nejvíce možných informací,aby se dalo poradit,že.Jestli má cenu něco dělat nebo ne,taky je to o tom,že někteří jedinci mají auto jako spotřební materiál a jiní mají ke svému autu jakýsi citový vztah(třeba já),takže ho pořád leští,udržují,vylepšují,opravují,protože jsou s ním spokojený,no a když potom dojde k takovéto katastrofě,tak pak i trochu rozhoduje to srdce.Mému vozu už letos bude třináct let,má nakrouceno 250 tis,to co jsem s ním najezdil a prožil,by možná jiné neustálo,mohl jsem a můžu si už koupit jiné,novější,ale já jsem s ním spokojený,mám ho rád za spolehlivost,je velké,pohodlné,robustní,ještě stará poctivá práce což se o dnešních vozech moc říci nedá.Takže dokavad půjde rozumně opravovat tak si ho prostě nechám :D/ ,ale někteří stejně nechápou o čem mluvím,nu a pak rádoby odborníci,že :mrgreen: Tomu se vždy rád zasměju :mrgreen: :mrgreen: a radši to nekomentuju,ještě bych byl linčován :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D>
mluvis mi z duse,smekam klobouk dolu a v podstate mame stejne sympatie,asi jsme stara skola,kdovi?
kdyz mam podobny pripad a majiteli toto pracne vysvetlim plusy-minusy,on zhodnoti sve financni pomery,pak moznosti tak stejne dojde na ma slova,pak probehne oprava a nakonec mi prijde podekovat ze jsem mu velice dobre poradil,nebot kdyby to udelal ppo svem treba uz by ten vuz nemel ale to je jedno,toto je mimo OT

tady se musi sam majitel rozhodnout jak dale,kolik ma financi a kolik chce do toho vrazit pokud si to chce nechat a provozovat dale
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

Tiez mam k autu citovy vztah, ale je to v tom, ze nove auto mi neposkytne omnoho viac, ako to sucasne, ktore je stale spolahlive a bez problemov sa necha skoro denne vytocit k 4000 otackam, takze emisnej v oktobri sa nebojim, motor sa urcite nerozsype. Rocles musi zobrat do uvahy, ci je prvy majitel, ci robil servis a ci nemal predtym opakovany problem s niecim drahsim, ako prevodovka, diferak alebo borgwarner spojka. A tiez si myslim, ze od 2008 roku Hyundai zhorsil kvalitu Santu, minimalne podla skusenosti brata. Otazka je, kolko je ochotny vrazit do opravy, alebo ci je ochotny ist do lacnejsieho starsieho auta o triedu nizsie. A ci vobec potrebuje 4x4 , a ked, tak ci velke ako Santa. Mozno staci kombi do4,5 metra v benzine a s cenou do dvojnasobku motora na Santu, to by mohla byt alternativa k starsiemu motoru.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
Rocles
**
Příspěvky: 104
Registrován: 27 led 2013, 16:33
Bydliště: Francie

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od Rocles »

ahoj. tak jsem sundal tu vanu. na tom sitku bylo hodne zeleznych pilin. nic velkeho. ve vane trosku malinkych medenych supinek a mezi nima jsem nasel par velkych. vsechno co jsem nasel krome tech pilin jsem vyfotil a prikladam odkaz.

https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... oto%2c.jpg

koukal jsem zespodu do motoru a zda se mi ze jinak je vsechno v poradku. kamarad co to delal semnou, tak se taky pozorne dival a mysli si ze je vsechno ok. nejsme ale jasnovedci. jen pisu co jsme videli.
Nesnasim blbce a neustupne idioty. Chytraky, vseznalky, cenzuru, vyssi moc, med a prazdnou penezenku. Vive la France

HYUNDAI Tucson 2020 1.6 CRDi 136 HTRAC DCT-7 - N Line - 0.000km +
HYUNDAI Santa Fe 2006 2.2 CRDi Automat 110kw 2WD - 180.000km +
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

Zospodu ste videli blok vyvazovacich hriadelov, to je skrina uchytena myslim 4mi skrutkami k spodnemu ulozeniu klukoveho hriadela. Ten budes musiet vybrat a potom spodny blok ulozenia klukoveho hriadela.. Tie kusky su asi z rozsypaneho loziska a su dost velke. V tom bloku budu spodne polovice klznych lozisk kluky a uvidis, ktore su poskodene. Budes musiet pozriet aj aspon spodne ojnicne loziska, tie su najviac namahane . Vo vysledku budes musiet motor rozobrat. Piesty su chladene samostatnymi tryskami, nie cez ojnice, Ale aj tak budes mat stastie, ak nebude niektory valec chyteny.
Budes musiet najst niekoho, kto ten motor pozna a uz ho rozoberal, a posunut sa dalej aj z cenou za diely a motor. Ak sa chces dotoho pustit sam, tak uz zacnu padat k zemi tazsie veci [-X , takze tolko. Ako zistis ci nadejny mechanik motor pozna? Spytaj sa ho, ci ma vyvazovaci hriadel, kolko ich ma, kde su ulozene a ako su robene spodne veka lozisk ulozenia klukoveho hriadela v bloku. Ty si to uz videl a vies, takze mechos by mal vediet aspon tolko, co ty
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od jiri.vacha »

Ahoj,tak koukám na to foto,tohle není z klikových ložisek ani od pístů,budto nějaký odpad z výroby nebo nějaké opravy,takhle vypadají špony jak od vrtáku,někdo něco odvrtával,jinak mě nic jiného nenapadá co by v motoru mohlo vyrobit takovéhle špony :-k

Ještě mě napadlo,nejdou ty šponky nějak poskládat k sobě,jako puzzle,třeba z toho poznáme něco :-k ,pak mě ještě napadla klec kuličkového ložiska,ale mám pocit,že ty se u těchto motorů nepoužívaj :-k
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od sagen »

Z loziska by tu vacsiu supinu nevyplavilo, vyzera byt prehriata ( take modrofialove som vyrobil pri ubere 5mm bez chladenia na sustruhu :D ) , mohla by to urobit spodna hrana piesta pri prasklom kruzku ak by sa piest vzpriecil, mohol by bez mazania prehriat povrch valca a zostruhat ho. Potom uz je len moznost, ze sa v tom motore uz niekto sparal, ale to by musel na utieranie pouzivat putzwolu zo sustruzne [-o< . Mozne je vsetko, pocas zaruky som bol v servise s niecim na sedacke vodica, museli ju dat von. Ked som isiel zo servisu, zabrzdil som na krizovatke ( obcas rad brzdim prudsie ) a s pod sedacky vybehol skrutkovac a skrutky :shock: . Vtedy som posledny raz vyplnoval formular spokojnosti zakaznika, potom mi uz nechodili.

Edit: bol motor čipnutý ?
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
edgarx
Příspěvky: 1
Registrován: 28 dub 2014, 06:12

Re: Tak jsem asi dojezdil

Příspěvek od edgarx »

Ahoj, nedavno som daval menit olej a pri tej prilezitosti som nechal vycistit aj sitko v olejovej vani. Zo servisu mi volali ze ked zhodili vanu nasli v nej kovove piliny / spony. Servisak vravel ze by odporucal zhodit motor a skontrolovat z coho to je - asi najprv necham skontrolovat cerpadlo oleja ci to nie je z toho. Tie kovove piliny nie su magneticke a nezda sa mi ze by auto malo iny zvuk , klepot a poodobne ... Ak sa potvrdi ze je to z motora neviem ci skor pristupit na GO motora alebo radsej zhanat z nejakej jazdenky holomotor.
http://imgupload.sk/viewer.php?file=6nn ... mx1qvo.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=pv5 ... ixkvnk.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=qzi ... a1sywn.jpg
http://imgupload.sk/images/d/y/dyn9ntvqyqpys4o7xi9v.jpg
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“