Původně jsme se šli podívat, jak se sedí v i20, a jak se s ní bude jezdit. V autosalonu běžela akce, kdy tam byla možnost zkusit si jakýkoliv bez objednání. Manželka si "omylem" sedla do i30 a už z ní nevylezla . Prolezli jsme všechno a po zkušební jízdě /město a dálnice/ bylo jasno. Nejsložitější bylo vybrat barvu. Naše předchozí auto bylo červené a manželka chtěla opět červenou. Já byl pro modrou, nebo šedivou. A výsledek?
V dubnu objednáno do výroby. Po necelých dvou týdnech čekání přijelo hotové přesně podle našich přání. Naprostá spokojenost. Auto nás neskutečně baví.
Spotřebu zaznamenávám na http://www.spritmonitor.de/en/detail/593090.html. Naše jízda je hodně po dálnicích a ve městě. Aktuálně to vypadá takto což odpovídá předchozímu autu, které bylo o polovinu slabší (44kW) a o dost lehčí. Takže ani na spotřebu nemůžeme říct nic špatného.
Přílohy
První zastavení po převzetí.
car.jpg (132.27 KiB) Zobrazeno 6142 x
i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019
Vítej na foru, tuhle barvu jsem mel puvodne vybranou, jen mi ji pred nosem nekdo vyfouknul tak zbyla holt hneda, ale uz se mi zalibila, takze spokojenost, tobe preju jen same radosti i kdyz jako spravny clovek si za chvili zacnes na neco stezovat, mnoho stastnych kilometru!!
i30N Performance Sport, DCT 2023 Kia Proceed GT 2021 Škoda Scala MC 1.5TSI 2020 Kia Proceed GT 2019 i40 kombi 2,0GDI 2018 i30 kombi FL 2017 i30 kombi FL 2015 i30 1,6GDI 2012 Accent 1,3 2006
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Dnes na jedné z pražských křižovatek, při čekání na zelenou jsem mrknul na ukazatel ujetých kilometrů a zrovna ukazoval krásných rovných 11 000 km auto jezdí skvěle. Jenom jednu vadu jsme s manželkou našli. Když řídí manželka tak po cca 70 km se jí začne chtít spát. Podle všeho je to z velmi dobrého jízdního komfortu a pohodlí řidiče. V předchozím autě se jí to rozhodně nestávalo.
i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019
Paráda, nějaký šikula se nám trefil při otevírání svých dveří do středu našich zadních dveří. Podle stopy jeho barvy na našich dveřích má tmavě hnědé auto. Zjistil jsem to náhodou, když jsem šel v neděli k autu. V horní části dveří, kde prochází designový lem až ke klice, máme kousek cca 0,5cm důlek v plechu a je vidět poškozený lak. Barva to přežila, ale při přejetí prstem je cítit jak je povrch promáčknutý dovnitř a je to při určitém úhlu dobře vidět. Máte někdo zkušenosti jak a čím opravit/rozleštit takové místo? Asi bude lepší to nějak opravit než se někam dostane sůl a další zimní svinstvo. Je to sice malé místo, ale kdyby to tam začalo pak třeba reznout tak to bude jak pěst na oko.
Tak naše prodělalo pěknou projížďku, celkem ~3000km. Byly jsme několik dní na poznávacím výletě po Německu. Auto přežilo bez problému od velmi dlouhé pomalé jízdě : 3h pomalu se pohybující zácpa v Berlíně a na okruhu okolo Berlína (max 2 rychlostí stupeň, 1800 otáček). Tak i pár hodin jízdy v rychlosti od 130 do 180 s puštěnou klimatizací a naloženým kufrem vším možným. Na některých místech Německa jsme byly rarita : myslím tím registrační značka s označením CZ. Jinak v Německu jsme tankovali Super E5 (Někde ho měli označený jen jako klasiku Super 95). Průměrná cena 1.589€ za litr.
Po roce a čtvrt máme najeto celkem přes 27 000 km a jsme spokojení.
i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019
Tak bohužel ježdění v Praze si vybralo svou daň. Byl jsem nabourán. Pán si z vedlejší nevšiml, že stojím na hlavní před přechodem, kde šel chodec a rozjel se. Trefil mě do zadního kola na straně u řidiče a kromě sedřeného laku na blatníku a u dveří máme trochu promáčknutý plech. V servisu mají bohužel těch nehod k řešení nějak moc a nestíhají. Takže jsem v pořadníku.
Jinak auto má najeto skoro 90 000 km a funguje perfektně. Škoda, že se nedíval kam se rozjíždí... Snad to v servisu zvládnou a oprava bude bez dalších problémů.
smola,ale aspoň,že sa nikomu nič nestalo.
Držím palce aby ti to rýchlo a tiež aj poriadne opravili
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
no, to nasere... hlavně to čekání... protože tě ten borec naboural a auto bude v servisu, můžeš požadovat zapůjčení jiného auta, náklady půjdou na vrub toho viníka...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Tak máme opraveno. Není poznat vůbec nic. Fakt to udělali perfektně. Náprava zadního kola byla nakonec bez poškození, takže se dělalo rovnání plechů a následné lakování cca půlky auta. Oprava trvala nějakých 14 dní a celou tu dobu jsme měli zápůjčku bez omezení. Byla to nejnovější i30 s nejnižší výbavou a motorem 1.0 T-GDI. Najeto měla jen 2300km. Všechno to platí pojišťovna viníka. Auto dělali v autorizovaném servisu u Domanského, Praha 5.
i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
První dojem byl "proboha ten motor tak divně vibruje celým vnitřkem a ještě navíc ten zvuk co vydává". Holt je to třívalec a ty s tímhle mají problémy. Zvuk je samozřejmě subjektivní a každý to může vnímat jinak. V otáčkách okolo 2000-3000 už to šlo, ale pořád to nebylo ono. Prostě tenhle tříválec tomu autu nesluší. Myslím, že 1.4 T-GDI by byla úplně něco jiného. Spotřeba (60% Praha-centrum, 40% dálnice) jsem podle tankování dopočítal na 6.1 l/100km. Palubní počítač tvrdil 6 l/100km. Naše stará 1.4 na stejný trasách dělá spotřebu 6.5 l/100km, takže úspora v rámci statistické chyby. Co potěšilo bylo, že převodovka má šestku postavenou tak, že při 130km/h točí motor něco okolo 2600. Což byly zrovna otáčky kdy se auto zdálo uvnitř nejvíc tiché (hluk od motoru byl nejnižší). Hlučnost odvalování gum je o poznání nižší než u starého modelu. Odkládacích prostorů je o něco méně. Před řadící pákou je cca půlka místa, v opěrce je také cca půlka místa a v kufru nebyla mezi-podlaha jako u našeho. Takže na hloubku to byl větší kufr. Co se nepovedlo je vnitřní madlo předních dveří. Když chtěla manželka zavřít po usednutí dveře, musela se hodně vyklonit a natáhnout z auta, aby vůbec dosáhla na madlo. Ono je totiž posunuté dále od pantů, takže při otevření se dostává podstatně dál od auta. V noci automatické přepínání světel funguje dobře, ale měl jsem občas dojem, že přepne na potkávací asi o 1-1,5sec později než bych to udělal já. Každé ráno když jsem vyjel od domu do světla vycházejícího slunce se na palubovce asi 3x objevilo hlášení, že kamera pro systém "Autonomní nouzové brzdění" a "Varování před čelním nárazem" je zakrytá a tyto systémy jsou odpojeny. Vždy po pár sekundách to napsalo, že už jsou zase zapnuty. Asi to nemá rádo, když slunce jde pod nízkým úhlem proti autu. Ovládání z pohledu řidiče bez problému i v noci. Vše je tlačítkové a tak po pár odjezděných hodinách už jsem šel po hmatu a z paměti.
Závěrem: Dojmy po těch 14 dnech. Jízda v novém i30 je pohodlná, hluk z okolí je o dost utlumen, ale chtělo by to jiný motor. T-GDI jako technologie je jinak bezva. Elektronika se stará dobře. I po delší jízdě (300+ km) jsem z auta vylezl nepolámaný a v pohodě. Kdybych měl teď kupovat nové auto tak bude nová i30 kandidát.
i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019
Kulatých 100 000 km překonáno. Auto jezdí v pohodě jako posledních cca 50 000 km. Za celou dobu se vyměnilo:
1x zadní obrysovka P21/5w
2x potkávací H7 (jedna praskla, tak jsem koupil novou dvojici a vyměnil obě)
Zadní brzdové destičky
Přední brzdové destičky včetně kotoučů
Motor je ok, olej jako kdyby nežral. Uvnitř auta vše drží, nic se neulomilo, ani se netrhá apod. Karoserie je v pohodě, žádný rez. Jediné místo kde má auto poškozený lak je od minulého silvestra, kde nás nějaký dobrák lehce popálil nějakou raketkou (naštěstí to jen vypadá blbě, ale nic tomu není) a pak "nákupní mor" na dveřích od milých spoluobčanů , co neumí otevřít své dveře, aniž by se nemuselo bouchat do auta vedle.
Závěrem tedy kladné hodnocení. Auto dělá co má, jak má a náklady na provoz jsou v očekávaných číslech.
i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019