koupil jsem si klasický hydraulický hever

Zvedací část toho heveru je víceméně jen kružnice. Když bych tím zvedal auto za práh, tak by to bylo jen přes dva body (průsečík kružnice přímka). Zároveň taky kov na kov. To by moc šetrné nebylo. Jak jsem našel jinde, někdo používá do té misky puk se zářezem, takže se to pak tolik neodře a i síla se trochu rozloží. Jsou teď ale dvě možnosti podle toho, jak udělat zářez hluboký. Spodek prahu má profil T a můžu to tedy s mělkým zářezem zvedat za tu nohu nebo s hlubokým zářezem za tu plochu. Co by mělo být šetrnější? Originální nůžkový zvedák má zářez hluboký, takže zvedá za plochu.
K tomu se váže druhá otázka. Jak auto podložit, když ho chci zvednout a vlézt pod něj a to bez kol, takže nejde použít rampa. Běžně se na to používají trojnožky, ale pokud se nepletu, tak u i20 nejsou jiné zvedací body, než ty čtyři na prazích. Když tam na ten zvedací bod dám hever, tak to nemůžu vyměnit za trojnožku na tom samém místě. Jediné, co mě napadlo je koupit větší prkno (spíš trámek), uřízlé na délku prahu,na odpovídající místa připevnit puky se zářezem a vyheverovat to vždy těsně vedle. Moc se mi to ale nezamlouvá, takže lepším nápadům se určitě nebráním
