Zvedání auta heverem

Lak, koroze, výměna dílů karoserie.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Zvedání auta heverem

Příspěvek od mihlit »

Ahoj.

koupil jsem si klasický hydraulický hever
Obrázek

Zvedací část toho heveru je víceméně jen kružnice. Když bych tím zvedal auto za práh, tak by to bylo jen přes dva body (průsečík kružnice přímka). Zároveň taky kov na kov. To by moc šetrné nebylo. Jak jsem našel jinde, někdo používá do té misky puk se zářezem, takže se to pak tolik neodře a i síla se trochu rozloží. Jsou teď ale dvě možnosti podle toho, jak udělat zářez hluboký. Spodek prahu má profil T a můžu to tedy s mělkým zářezem zvedat za tu nohu nebo s hlubokým zářezem za tu plochu. Co by mělo být šetrnější? Originální nůžkový zvedák má zářez hluboký, takže zvedá za plochu.

K tomu se váže druhá otázka. Jak auto podložit, když ho chci zvednout a vlézt pod něj a to bez kol, takže nejde použít rampa. Běžně se na to používají trojnožky, ale pokud se nepletu, tak u i20 nejsou jiné zvedací body, než ty čtyři na prazích. Když tam na ten zvedací bod dám hever, tak to nemůžu vyměnit za trojnožku na tom samém místě. Jediné, co mě napadlo je koupit větší prkno (spíš trámek), uřízlé na délku prahu,na odpovídající místa připevnit puky se zářezem a vyheverovat to vždy těsně vedle. Moc se mi to ale nezamlouvá, takže lepším nápadům se určitě nebráním :D
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Reklama
 

Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od alarm »

Na prvú časť tvojej otázky odpoveď mám.
Kúpil som ten istý zdvihák a urobil som si iné ukončenie...
Do jacklu cca 30x30 som urobil drážku na lem a to privaril na podložku. Dnes som menil kolesá a funguje to výborne.
Problém tej malej drážky je to, že ak to porovnáš z originál heverom, tak tento zdvihák(čo si kúpil) sa oprie len o lem auta, a mne po 7-mych rokoch sa ohli lemy.
Preto som skopíroval hlbku drážky z origo zdviháku, a ten sa oprie aj z vnútra za lemom.
Fotky som sem už niekde dával...

edit:
tu je úprava:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1k#p411992
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od mihlit »

Díky, vlastní zkušenosti jsou vždy nejlepší. Takže jednoznačně zvedat za plochu.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od soban »

Za lemem je plochá plocha na zvedák (v označených místech) takže zvedat za plochu (udělat velký zářez do puku) prostě nezvedat za lem který je malý a po čase ho zdeformuješ.

Jinak když potřebuješ mít auto zvednuté tak kde ho podložit nejlépe nevím - nad i20 jsem to nepotřeboval, u felicie jsem dával špalky pod nápravy a když jsem potřeboval nápravu volnou tak tam kde ta náprava byla přišroubovaná ke karoserii.

U i20 bych to asi taky vrazil tam kde ta náprava je upevněná ke karoserii.
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od alarm »

Puk som skúšal tiež, aj som ho krásne vybrúsil (tú drážku), ale vysledok je taký, že puk je úzky, a keď som skopíroval drážku z origo zdviháku, tak na puku ostali dve polovice spojené velmi malým prierezom, puk sa prehýbal, ...nedôveroval som tomuto čudu, a tak som to odložil...
Ak sa puk vybrúsi menej, aby bol pevný, tak sa to znova oprie o lemy.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od soban »

Samozřejmě že to nemusí být zrovna puk.......

Klidně třeba udělaný přípravek ze dřeva, kovu či jiného materiálu co je dostupný.
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od jirikstbk »

Mám ten stejný zvedák. Aby ten ostrý lem neřezal do karoserie vyřezal jsem z 20mm tlustého prkna z tvrdého dřeva kruh, který jsem zasunul do obvodové kružnice. Je tam natěsno a je shora plochý. Žádnou drážku tam nepotřebuji.

Vpředu zvedám tak, že zvedací plošku nastavím pod trojúhelníkovou misku, která je cca 20 cm směrem ke středu auta od prahu.
Vzadu zvedám podsunutím zvedáku pod misku, která tvoří doraz pružiny.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od mihlit »

Tak dnes vyzkoušeno. Použil jsem na to puk koupený v globusu. Měli tam dvě velikosti, vzal jsem ten velký. Po udělání zářezu tam zbylo asi 2 mm materiálu. Při zvedání naprosto v pohodě a opřelo se to přesně jak mělo. Do budoucna si vyrobím nějaký vhodnější mezikus, jako má alarm. Prozatím to ale funguje dobře.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od soban »

POZOR!!!!!

Jaký zvedák jsi to koupil? Od jaké firmy teď se na trhu objevil zmetek!

Jak ho zatížíš tak padá!

Viz: Motonet mobilní zvedák "Hydraulic Floor Jack" Hlášení RAPEX 41/2014

Motoral hever na kolečkách " 2000 kg Hallinosturi" Hlášení RAPEX 44/2014

A tendle se údajně deformuje:

Einhell hever na kolečkách "Rangierwagenheber" Hlášení RAPEX 46/2014

Edit: přidán odkaz na další zmetek který nepadá, ale se deformuje #-o
Naposledy upravil(a) soban dne 03 pro 2014, 18:54, celkem upraveno 2 x.
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Zvedání auta heverem

Příspěvek od mihlit »

Mám trochu jiný. Ony všechny zvedáky vypadají hodně stejně, většina má i stejné barevné provedení. Ten můj má na tom černém plíšku jinou nálepku, kola mi přijdou o trochu jiná, vypouštěcí šroub to má na klíč vs. na šroubovák a otočný pumpovací píst vs. pevný. Už jsem s tím zvednul auto asi desetkrát a strávilo na zvedáku skoro tři hodiny. Drží bez problému.

Určitě ale dobré vědět, pokud někdo teď hodlá kupovat zvedák či nedávno podobný koupil.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Odpovědět

Zpět na „i20 Karosérie“