Automatická převodovka u Santa Fe

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ErosKE »

Servuste SF, tak som trochu "surfoval" a hladal, čo to je ten "Solenoid spojky menice", čo podla chyby AT ukazala diagnostika(1 z 3 možných problémov) a vďaka "ix55", viem trochu presnejšie.
To, že je problém v meniči, je na "100%" isté :D , ale aj ten Solenoid, je asi pravdepodobnejší, našiel som článok:
http://www.hydromenice.cz/cze/zakladni- ... menicu.php

Podla "Giovany1971" to nieje menič, tak uvidíme...ale farba oleja Jantárová nebola a ani teraz nieje, zobral som vzorku a po niekoľkých 100km po červenej farbe ani slychu(je opäť čierny-nepriehľadný), takže buď urobiť poriadny preplach(podla "ix55") a dať Nový olej alebo zase vymeniť olej v AT(okolo 5,5L, kolko vytečie).
Ale neverím, že až taký problém by narobil olej, ktorý je v podstate 1/2 vymenený. :hyu:
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Reklama
 

ivoš
*
Příspěvky: 70
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ivoš »

vážení přátelé, hezký den. jsem dlouhodobým návštěvníkem těchto stránek a se zájmem coby majitel dvou "H" si čtu řadu názorů. k problematice olejů, jejich kvalit, intervalů, záměn apod. jsem "vycvičen " z AR, kde na obdobných stránkách alfisti doporučuji si přečíst pár pasáží od našeho olejového guru HonzaR. přechází vás zimnice, když si čtete, co je v našich poměrech možné.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.
Přílohy
IMG_0520.JPG
IMG_0520.JPG (28.45 KiB) Zobrazeno 5033 x
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Uživatelský avatar
artur
*
Příspěvky: 16
Registrován: 24 kvě 2013, 23:45
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od artur »

ivoš píše:vážení přátelé, hezký den. jsem dlouhodobým návštěvníkem těchto stránek a se zájmem coby majitel dvou "H" si čtu řadu názorů. k problematice olejů, jejich kvalit, intervalů, záměn apod. jsem "vycvičen " z AR, kde na obdobných stránkách alfisti doporučuji si přečíst pár pasáží od našeho olejového guru HonzaR. přechází vás zimnice, když si čtete, co je v našich poměrech možné.
začíná to bohužel i ze strany servisů se zaručenými náhradami olejů zaručených klasifikačních a výkonostních záměn, nesmyslných dělek intervalů výměn ( Long Live oleje na 30.000 km) a pokud jsme u AT, tak doživotní náplně. U SF je alespoň doporučení vyměnit náplň v 90 tis., ale u i40 se na mne dívali se shovívavým úsměvem. Pro nezbytné úkony jezdím po řadě pokusů do AutoKout Brandýs n/L a tam je naprosto nestandardní přístup, jsem s nimi na dílně, probereme to do detailů, majitelé od otce až po oba syny - super. Takže na i40 mám 90.000 km a i přes ujištění importéra jsme to vylili. Nutno podotknout, že litr není zadarmo ( 1 tis/ 1l ) a jak vyplynulo i z viz. výše, musíte obětovat jednu náplň na proplach, vždy tam určité procento zůstane. Takže ve finále desítka - věřím, že jsem tímto udělal maximum pro eliminaci zcela jiných nákladů při zhavarování - opět řada názorných příkladů.
Pro ty, kdo ještě váhají a mají pocit o jistotě doživotní naplni - viz foto. Byl jsem docela překvapen.
=D> =D> =D>
Uživatelský avatar
ix55
*
Příspěvky: 69
Registrován: 19 srp 2009, 19:02

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ix55 »

Dobrá práce Ivoši. jen měnili ti to mašinou kterou napojí mezi chladič AT a AT , nebo nalili a vylili 2x přes Vanu? jsem si totiž skoro jistý že tou mašinou padne max.1,5 náplně tj. náplň + nějaký ten litr než se vytlačí stará kapalina. ale i tak, lepši jak nechal půlku starého oleje ve skříni.
ivoš
*
Příspěvky: 70
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ivoš »

ix55 - jj, na Santovi to měnili "mašinkou", tzn s tlakováním a na i40 nalili přes sundanou hadici.
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ErosKE »

ivoš píše:ix55 - jj, na Santovi to měnili "mašinkou", tzn s tlakováním a na i40 nalili přes sundanou hadici.
obojí vždy s jednou náplní na vypláchnutí, jinak to snad nemá cenu ani dělat. byl jsem s hochy na dílně a přesně dle servisního manuálu
Sevas chlape, toto všetko čo tu píšeš je určite super, ale ani v jednom Autorizovanom servise Hyundai to nerobia, mne osobne menili olej 2x v 2 servisoch, pred 3 rokmi cca 6L a teraz opäť cca 6L.
Po terajšej výmene oleja v Autorizovanom servise, som si osobne vymenil zase olej, ďalších cca 6L(dokopy 11L), ale nikdy to nebude 100% ako preplacom s neakou "mašinkou".
To by som musel navštíviť neaký servis, ktorý sa tomu venuje...aj tak sa mi zdá, že tie Autorizované servisy, sa velmi málo zaoberajú pravidelnou servisnou prehliadkou AUTOMATU a pritom oprava nieje ziadny lacný špás a najskor čo odchádza sú MENIČE.
Vôbec nechapem, ako môže byť v AT doživotný olej, keď olej pri výmene po 90.000km je strašný...a keď ho vymieňajú štandartne ako mne cca 6L, tak je to smiešne. ](*,) :hyu:
Naposledy upravil(a) ErosKE dne 26 led 2015, 13:34, celkem upraveno 1 x.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Uživatelský avatar
ix55
*
Příspěvky: 69
Registrován: 19 srp 2009, 19:02

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ix55 »

Eros. tak ono je to pochopitelné, že to dělají jen tak jak jim Hyu.. nařizuje dle servisního plánu a proč by dělali něco navíc... přece je v jejich zájmu aby prodávali nové převodovky popř. aby se auto odepsalo a koupilo nové.. to mi jako majitelé se musíme postarat o to abychom udělali něco víc, a líp aby jsme nedopadli tak jak zhora popsaný scénář... / (toť můj názor)
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od jiri.vacha »

Ahoj kucí,je super si tady o tom napsat,doživotní náplň existuje :mrgreen: ,to je přesně to co potřebuje výrobce,co nejdříve vyměnit auto =D> .Taky jim na to .....,auto jsem koupil,mělo najeto 97 tis.Jako majitel krásného zachovalého auta jsem zajel do autorizáku #-o ,více nikdy [-X .Dle kontroly vše ok,vše vyměníno dle servisních intervalů,nemusím nic řešit :D/ .To že mi za týden upadla řemenice z gumového silenbloku tady ani nebudu rozebírat,ani si nechci představit co všechno se mohlo stát.Okamžitě rozvody oleje apod. co je důležité.Sice nemám přístup na mašinu na výměnu oleje v automatu,ale po všech možných názorech a doporučeních jsem zvolil postup jak tu někdo píše výše,aspoň něco.To co jsem z převodovky vypustil nechtějte ani vědět,olej měl konzistenci jak přípravek na nádobí CIF,tím ho nechci urazit,nádobí myje dobře :mrgreen: .Do převodovky ale nepatří :mrgreen: ,očekával jsem nejhorší,ale musím konstatovat,že převodovka drží,má dalších 150 tis.,řadí plynule a bez problémů :D/ ,musím zaklepat :D .Olej měním cca po 60 tis. i s filtrem a pro jistotu při každé výměně oleje v motoru(15 tis.) měním na převodovce filtr,je šroubovaný z venku a těch 145 kč co stojí mne nezrujnuje.První výměnu jsem dělal 10 litrů oleje,vypustit,dolít,projet,vypustit,dolít,projet,zvolit všechny režimy.Teď už měním jen šest litrů(co vyteče) a můžu říci,že olej je jen tmavý,ale krásně olejový,již žádný CIF =D> .Prostě kdo má své auto rád,musí mít spoleh na servis a nebo si to dělat sám a nebo mít aspoň možnost návštěvy na dílně při práci.Přeji mnoho šťastných kilometrů všem automaťákům :D/ :D/
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Uživatelský avatar
ix55
*
Příspěvky: 69
Registrován: 19 srp 2009, 19:02

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ix55 »

Filtr automatu zvenku převodovky je sen, škoda ze to není na všech autech. Jen mě napadá to musíš vždy po výměně filtru i dolit trochu oleje, ne?
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od jiri.vacha »

Je to dobře vymyšlené,filtr je šroubovaný z vrchu a při sundavání je prázdný.Při první koupi si ze mne dělali posměšky,že je to motorový filtr,on tak vypadá,tak jsem jim to musel ukázat,že nejsem trubka :roll: ,je to fakt super,hodně jezdím,dost často naložený a občas s vlekem,takže si převodovka mákne,proto se jí snažím revanšovat za skvělé služby =D> ,jsem zvědav co vydrží :-k
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Uživatelský avatar
Giovany1971
*
Příspěvky: 76
Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
Bydliště: Vsetín

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od Giovany1971 »

artur píše:Chlapi, chtěl bych se zeptat. Nevíte jak je to s filtrem u AT převodovky? Mění se při každé výměně oleje? Psal jsem panu Prajslerovi z automatickeprevodovky.com kolik by vyšla výměna oleje v převodovce včetně filtru a odepsal mi:
cit: "Výměna oleje vyjde cca 2500Kč bez DPH.
Výměnu filtru nelze provést , je zavřený ve skříni musela by dolů z vozidla a rozpůlit převodovku.
Prajsler"

Tak teď nevím. Četl jsem tady, že nevyměněný filtr měl za následek zničen převodovky. A teď jsem dostal zase informaci, že výměna se neprovádí. A to p. Prajsler je v okolí Ostravy machr na převodovky, alespoň podle recenzí na netu.

Filtr je nutné vyměnit vždy :!: stojí asi necelý pětikilo, oleje se dává asi 11 litrů pokud se ještě nedělá průplach.Dělali mi to v autorizáku :hyu: a cena cca 8tis.Kč (11l olej, filtr, práce) motor ani převodovka se vyndavat nemusí, ale je pravda , že k tomu filtru je špatnej přístup.Hotový to bylo za půl dne.
Je ale pravda, že v druhym autorizáku mi valili do hlavy ty kecy, že náplň převodovky je doživotní a že se nemění. :oops: ](*,)
Filtr se tady nedá vyměnit..bylo to zde již psano víckrát.. při výměně.se.musí rozpulit převod..na poslední foto je to vidět kde je umístěný.

http://giovanny.rajce.idnes.cz/AT_Santa_fe_Oprava/
Sono sempre moderato critico!!
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ErosKE »

Servuste, ešte staále som nenašiel v KE a okolíí servis na AT a ked som konečne niekoho našiel(Automatickeprevodovky-Miroslav Popovicz), tak nemá diagnostiku na Hyundai. ](*,)
Ked mate niekoho skuseneho, tak poprosím o kontakt v KE a okolí.
Dakujem :hyu:

Ešte jedna vec, je možné zistit diagnostikou u špecialistu konkretne poruchy???
1.Solenoid spojky menice
2.Tlak oleje
3.Samotny menic
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Uživatelský avatar
ix55
*
Příspěvky: 69
Registrován: 19 srp 2009, 19:02

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ix55 »

Ahoj, určitě na to nestačí pouze diagnostika (myšleno zařízení). je důležité o tom něco vědět , popř. vědět postupy jak a kdy uvedené příznaky vyhodnotit. ona to sama ta diagnostika to neřekne. je uložená chyba a aby jsi ji správně vyhodnotil tak musíš udělat nějaký postup. tlak oleje se měří obyč. analogovým tlakoměrem, ale je tam více tlakových přípojů, které musí mít rozdílné hodnoty.

Prostě shrnuto: člověk co zná automaty, má dobrou diag. na Hyu. a postupy k uvedené převodovce to hravě zvládne.
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od ErosKE »

Santaci, kým dám menič repasovať, stále mi to nieje jesnééé...
Po 2-nas. výmene oleja, som bol zase vyskúšať SF v kopcoch s tempomatom(stale rovnako pri 135km/h na 5st.), mi vie niekto normalne vysvetliť, že ked mi prevodovka skočí do vyšších otáčok a už sa nevráti do povodných pri jazde, až pokial zase nevypnem motor...opäť naštartujem a zase ide normálne...tomu nerozumiem.... :shock: :hyu:

Video v kopcoch s kolísavými otáčkami(tempomat):
https://www.youtube.com/watch?v=5mLzgIH ... e=youtu.be
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Uživatelský avatar
Zamo
**
Příspěvky: 150
Registrován: 22 kvě 2007, 22:41
Bydliště: Karlovarsko

Re: Automatická převodovka u Santa Fe

Příspěvek od Zamo »

Rohelka píše:Ahoj všichni, tak se mi po ujetých 100.000 km a necelých 5 letech v šetrném provozu rozbila na Santíkovi převodovka - automatická.... Nemáte s tím někdo zkušenost? Mám model 2008, 2.2 CRDi. Po zahřátí motoru se najednou z ničeho nic zvýšily otáčky, ale auto nezrychlilo, naopak, začalo ztrácet výkon. Nakonec to skončilo odtahem do servisu. :( Umíte někdo poradit? Může to být i výrobní vadou? Auto mám pravidelně servisované.
Díky předem..
Před lety jsem řešil stejnou závadu u VW Polo s automatickou převodovkou. Podle servisu byla vadná převodovka (60,-tKč). Zhádal jsem se s mechanikem a dlouze mu vysvětloval že motor nemá výkon, proto převodovka řadí kvalty. Nakonec mi vítězoslávně oznámil, že objevili závadu - ucpaný výfuk: Prorezivěním vnitřního pláště výfuku se uvolnila výplň (skelná vata), která ucpala potrubí, motor ztrácel výkon a převodovka to řešila postupným řazením nižších stupňů (podle zátěže) až do stavu, že s autem již nebylo možné dál pokračovat v jízdě. Po výměně výfuku za 4tKč vše OK.
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“