Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od severtom »

Stejný dotaz je v tématu LPG, ale konkrétní odpovědi od těch, co to mají za sebou, si přečtu i zde.

Prosím jen ty, kdo si nechali v autorizáku dělat kontrolu ventilových vůli - jak dopadla a dají vám protokol s výsledky měření, nebo vám jen naúčtují náhodný počet nových hrníčků, kus za 600 Kč?

Chci to autu dopřát, přeci jen na 100 000 km (příští rok bude autu 5 let) je ta kontrola předepsaná i u benzínů...
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od airwaves »

Protokol nedávají. To jsem zjistil u i30 kde je na protokolu faktuře pouze doporučení seřízení při další prohlídce. Proto jsem si udělal pro ix20 jednoduchou tabulku a krasopisně a bez problémů mě ji vyplnili. Dopadl jsem tak, že mám vůle cca 0,02 pod předepsané od výrobce a na další servisní prohlídce je doporučeno seřízení. Takže se pokusím někdy v létě po ujetí dalších cca 10 - 15 tisíc provést měření vlastní a zhodnotit co se děje a co dál.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od severtom »

Díky. Jak to chtějí "seřídit"? Jen výměnou zdvihátek. Někdo by doma "líznul" konce ventilů :) Třetí možnost není.
Měření s přesností na 0,02 - není to doufám "0,2 mm" - to by bylo hodně zlé.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Idaho
*
Příspěvky: 36
Registrován: 30 říj 2011, 16:43

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od Idaho »

severtom píše:Díky. Jak to chtějí "seřídit"? Jen výměnou zdvihátek. Někdo by doma "líznul" konce ventilů :) Třetí možnost není.
Měření s přesností na 0,02 - není to doufám "0,2 mm" - to by bylo hodně zlé.
jak chceš "líznout konce ventilu" na složené hlavě? .) a když ji rozhodíš tak se vším to vyjde mnohem dráž než porházet zdvihátka mezi sebou a 2-5 jich koupit nových..
Prodej ND na všechny vozy vč montáže a servisu.
Objednávky, dotazy na tel . : 602 474765 nebo email v profilu
H-1 Travel 2,5CRDi 2011
i30cw 1.6i - 2011
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od severtom »

Jak jsem původně psal - H tvrdí "doporučená kontrola/seřízení". Proto můj napůl ironický dotaz "jak to chtějí seřídit" :)
Už mi bylo potvrzeno, že na protokolu žádné konkrétní změřené hodnoty nejsou.
Takže řešení klasicky - neautorizák, změření kompresí a uvidí se.

Tvých 3-5 zdvihátek nesedí s údajem jednoho uživatele, kterému jich měnili 12 ze 16 celkem.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od Honzza »

Ahoj!
Oněch 12 zdvihátek ze 16 bylo asi na mém plyňáku (i30, 1,6 CVVT), po provozu na LPG, bez přisávání benzinu a bez přimazávání. Ani pozdější nastavení přisávání benzinu zaklepávání nezastavilo. Téměř ho zastaví až montáž přimazávání. Sací ventily zcela, výfukové ne zcela. Já také nehodlám platit 600Kč za jedno zdvihátko a uvažuji, že ozkouším přesně přebrousit nálitek - výčnělek, který je na dně zdvihátka (hrníčku) a který doléhá na ventil. Sílou tohoto výčnělku, jakési ploché bradavky na vnitřním dně hrnečku je seřizována vůle. Jen nemám ozkoušené, jak hluboko je tento výčnělek kalen nebo povrchově cementován, nitridován, aby se mi pak, po odbroušení, vůle naopak sama nezvětšovala vlivem zaklepání této dosedací plošky. Tento postup by šel docela dobře provést po vytažení zdvihátka, na stojanové vrtačce nebo na soustruhu, stopkovým brouskem, ponořeným do dna zdvihátka. Byla by také bez problému zachována kolmost. Stejně by bylo možné odbrousit vršek stopky ventilu, po vytažení zdvihátka, bez demontáže ventilu, za předpokladu, zachování kolmosti konečné plochy k dříku ventilu. A samozřejmě po důkladném zakrytí všeho kolem, proti znečistění. Ventily by měly být z jednoho kvalitního materiálu, povrchová tvrdost by se neměla měnit ani po odbroušení třeba milimetru. (Není-li vršek dříku také nějak zušlechtěn) V tomto případě by ale bylo náročnější měření, o kolik jsem ubral. Sám se chystám na ta zdvihátka, s tím, že si jedno koupím a cvičně mu odbrousím výčnělek na dně . Před broušením a po něm změřím tvrdost dosedací plošky. Potřebnou velikost odbroušení - tedy celkovou sílu dna hrnečku s nálitkem, změřím obyčejným mikrometrem. Dám vědět, jak jsem dopadl a přidám foto. Zdraví Honza.
Naposledy upravil(a) Honzza dne 06 úno 2015, 18:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od airwaves »

Honzza =D> =D> =D> . Jen prosím, pokud budeš mít tu podložku nebo zdvihátko koupený dej sem pár foto jak to vlastně doopravdy vypadá.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od tempest »

Sežeňte si někoho šikovného, kdo dělá na brusce a dejte mu to líznout. Když se dělají vůle podložkama, tak ty se normálně brousí.
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od Borek »

Zajímavé-v plánu údržby,o nějaké kontrole vent.vůle u 1,6 CVVT v Kii,není ani písmenko.Asi chce :hyu: trošku vydělávat na servisu. :D
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od severtom »

Tak to mám za sebou a bez ztráty kytičky :)

Dnes preventivně zkontrolovány tlaky ve válcích (ne v Hyu, ale u známého, který má měřák). Výsledek mě překvapil: 9,8 - 9,9 - 9,8 - 9,7 .)) takže do Hyu na měření určitě nejdu, nenechám se strašit jejich závěrem "příště doporučena kontrola" (viz odpověď v tématu, kde jsem se ptal, kdo má již měření za sebou - při 100 000 km je tato kontrola předepsána i u benzínu).

Najeto aktuálně 86 200 km. Olej z výroby/z autorizáku/LIDL/LIDL (vždy 5w40 A3/B3, který do motoru patří). Příště Total EDGE... kritikům doporučuji přečíst si schvalovací listy olejů, kde najdete, že LIDL olej je v Německu (povinně) označen jako úplně stejný rebrand, který do své sítě dodává BMW :) ono není zase tolik rafinérií, které by vyráběly automobilové oleje.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od Honzza »

airwaves píše:Honzza =D> =D> =D> . Jen prosím, pokud budeš mít tu podložku nebo zdvihátko koupený dej sem pár foto jak to vlastně doopravdy vypadá.
Mám nějaký zmatek ve struktuře fóra, snad píšu do dvou !
Ahoj všichni spolutrpitelé s i30 a LPG! Tak jsem opět změřil kompresi - a málo. Změřil ventilovou vůli a také málo - na všech ventilech. Za 20 000km s přimazáváním (instalovaným ve značkovém servisu) ubyla ventilová vůle hlavně na výfukových ventilech o zhruba 0,05 mm. Spoléhal jsem, že,mi správně nastavili počet otáček na přisávání mazacího oleje. Žádnou literaturu, ani instrukci mi k tomu nedali. Měl jsem se zeptat a požadovat ! Až při pročítání stránek zkušeného "instalatéra" LPG (Neptun Harfa), jsem pojal podezření, že mám malou spotřebu přimazávacího oleje. Za 20 000km jen 0.75 l. Učinil jsem tedy dotaz na pana Vodičku a dovolím si ho citovat :
"Spotřebu aditiva na ochranu ventilů (FlashLube, VAP Saver, JLM, ERC, …) doporučují výrobci v poměru 1 litr aditiva na 1000 litrů paliva. Pro zjednodušení uvažujme průměrnou spotřebu 10litrů LPG na 100km. Tomu odpovídá spotřeba 1 litr aditiva na 10.000km."
Na zásobníkové nádobce mám dělení po 1deci, což téměř odpovídá spotřebě aditiva na 1000km. (Přidává se otočením šroubku vlevo)
Tak na to chci upozornit, kdyby měl někdo špatně nastaveno, jako já dosud ! Stejně si po dovolené nechám instalovat elektronicky řízené primazávání, jak ho doporučuje Slavo.
Ještě přidám fotky, jak vypadají stavítka - hrníčky pro seřizování ventilové vůle. Fotky se mi sem nedaří dát, ale jsou na této adrese:

Kód: Vybrat vše

http://www.hyundaiclub.eu/forum-tema/lpg-762?kols=2
Na uvedenou adresu dám také zkušenosti s obrušováním stavítek. Hezký den, Honza
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Předepsaná kontrola ventilových vůli CVVT motoru

Příspěvek od airwaves »

ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“