LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

GDI je az od II. generace a na plyn je obtizny predelat, takze moc nerozumim tomu pojmu "spatny". Ono se toho totiz napovida dost. Mas tu celkem dost stranek o LPG a Hyundai, ze kterych si muzes udelat jasny stanovisko, neni treba to znova prepapouskovat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Máre
Příspěvky: 2
Registrován: 30 črc 2015, 13:44

Re: LPG

Příspěvek od Máre »

Tohle jsem přesně čekal, že někdo takový se najde s tímto topicem. Máš tu 130 stránek ohledně LPG.. Ano, určitě je tady psáno co a jak.. Ale číst topic od topicu, tak tu strávím mládí.. Proto abych dlouhé hodiny nehledal, tak jsem doufal, že nějaká dobrá duše mi napíše co a jak..
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Máre píše:Takže k věci: Jak je to s LPG u Hyundai? Dočetl jsem se, že 1.6 GDI špatný, jak u MPI nevím.. A 1.4? Chtěl bych slyšet názor od majitelů, co mají najeto s LPG kolem 100.000 km u Hyundai motorů od roku cca 2010. Né od lidí, co mají plyn rok a najeto 20.000 km. Prostě jak se to chová při delším používání, závady, atd..
Viz výše, origo přestavba = zničené motory, nastavování přvstřiku benzínu v autorizácích (u každého auta/uživatele jinak), prostě Hyu zmatek.
Vs. neorigo přestavby, třeba moje, jezdí bez údržby, ladění a problémů. Akorát teď při skoro 95 000 najetých km odešlo těsnění pod hlavou, ale to odešlo několika jiným uživatelům při pouhých 30 000 km, takže to nebude LPGčkem ani kapalinou, ale buď "páteční kusy" motoru (nerovné hlavy, nesprávně dotažené šrouby z výroby), nebo motor nezvládá teplotní cykly = konstrukční vada.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

mare, jen si to přečti, totiž většina co "zničili" motor s pomocí LPG, auta prodali nebo se jich jinak zbavili takže od těch se už nic nedovíš, jedinej severtom tu zase začne propagovat tu svou písničku, že ON má jedinou funkční zástavbu, že jemu se skoro nerozsvěcuje "grilovaný kuře", takže jedině ON sežral všechno chytro co se v LPG ve spojení s hundajem vyskytlo, nemám najeto tolik kolik od uživatele požaduješ, ale i tak ti odpovím... rozhodně bych si VELMI rozmyslel, kupovat "obyčejné" auto na solooně a pak ho nechal nějakámu garážovýmu specialistovi předělat, následné problémy u :hyu: "řeší" pětiletá záruka i na plyn u garážového specialisty nikoliv... koupí "běžného" auta ze salonu přídeš o možnost mít jinou hlavu, sedla ventily, což je do budoucna jedna z hlavních věcí, které na LPG trpí u všech aut napříč značkami

takže mé zkušenosti jsou následující, v praxi s autem co se LPG týče nemám nejmenší problém, za necelých 50000 se mi nic nikde nerozsvítilo, nikde nikdy nic nezahaprovalo, takže když mi někdo bude do auta tankovat LPG, tak o něm fakticky nevím!!! bude akorát třeba si v servisu ohlídat výměnu všech filtrů jak má být (nebo si je měnit sám)
a v teoretické rovině se hrozím každé návštěvy servisu, kde je každý rok po 40000 Km předepsaná kontrola ventilových vůlí a čekání na verdikt, že je něco špatně... totiž systém vymezování ventilových vůlé má :hyu: strašný, totiž šteluje se výměnou zdvihacích "hrníčků" a těch je tam 16 a nejsou nejlevněší a když už je nutno toto měnit, tak v autorizovaném servisu atakuješ hranici 10000 Kč a výměnu lze udělat cca 2× pak jenom generálka hlavy...

tož asi tak
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Ja s original prestavbou najel 150tkm za 2 a pul roku (celkove 220tkm na aute), originalni prestavby jsem rozhodne nelitoval a v nikdy bych nevolil reseni jako severtom, ktery odsoudi Hyundai prestavbu, ale sam na svoji prestavbe moc najeto nema a na soudy je dost brzo. Po celou dobu mi bezela zaruka, aniz bych mel primazavani a i privstrik jsem mel stazeny na minimu.
Muj zivot s autem skoncil podpalenym ventilem, coz je pro suchy palivo a motor od vyroby neuzpusobenej naprosto prirozeny a nesouvisi s volbou prestavby. Spocital jsem si usporu (mile prekvapila), nechal opravit motor, rozvody, spojku a auto dal protiuctem - zatim stale v bazaru, coz je skoda, pac je ted jak novy. Nicmene do LPG uz nepujdu, leda nekdy v budoucnu do originalniho z vyroby nebo CNG, nicmene ted si milerad ponecham GDI.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
gul
*
Příspěvky: 25
Registrován: 25 črc 2011, 20:08

Re: LPG

Příspěvek od gul »

Tak po 40.000tis s LPG (necelé dva roky) výměna motoru a katalyzátoru. Na vlastní náklady jsem si nechal LPG demontovat.. Celkově jsem v mínusu asi 8.000,-. Lituji všechny, kteří mají LPG v i30 1.6, myslím, že je to jen otázka času, kdy motor odejde do věčných lovišť, takže jsem rád a mám štěstí, že mě to zastihlo ještě v záruce. i30 s LPG v bazaru je jen časovaná bomba a prakticky neprodejné.

Ještě přidávám seznam oprav na mém vozidle:

- výměna ošoupané řadící páky (nová se prakticky ihned ošoupala znovu, už jsem nereklamoval)
- oprava rachotící převodovky
- další reklamace převodovky neuznána (jde prý o projev)
- výměna elektrického zrcátka
- výměna rozvodového řetězu (klepání z motoru)
- výměna těsnění pod hlavou (únik kapaliny)
- výměna motoru a katalyzátoru (vliv LPG)
- výměna LZ dveří (koroze rámu) + všechny ostatní dveře oprava koroze rámu
- oprava hadice (únik chladídí kapaliny)
- škubání v brzdovém pedálu (nic nezjištěno, po čase to samo odeznělo)
- rez pátých dveří na třech místech (čeká mě oprava při příští servisce)

Dál bych ještě zmínil pro zvířata velmi chutné odhlučnění motoru, které mám totálně prokousané a často praskající žárovky.

Abych byl upřímný, tak znám dva lidi, kteří mají i30 také (jeden benzín a druhý diesel) a oba bez větších problémů.

Nicméně mé příští auto rozhodně nebude Hyundai.
Hyundai i30 CW 1.6 CVVT
ex: Honda Civic 3D 1.3 55kW, r.v.93
Uživatelský avatar
Gagy
*
Příspěvky: 29
Registrován: 09 črc 2011, 10:24
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Gagy »

Kolik tě stála demontáž LPG?LPG jsi tam měl z vyroby nebo montováno později?Když ti měnili motor měl jsi ještě LPG v záruce?
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Gule, co to znamená odejít do věčných lovišť u motoru? :D Myslím důvod výměny? Trošku se rozepiš ať to není jako tvnova :-) . Blok motoru a celej spodek to je asi finančně v servisu neopravitelný, ale ventily a hlava to se dá za pár kaček renovovat? Je na vině opravdu prokazatelně LPG ? Škodofce ze podpalují ventily i na benzín..... Tápu proto se ptám. Díky nehledej v tom žádnou kulišárnu jen prosím víc technických informací. Je to hodně zajímavé jako v Ta-Bu. :D :D :D Tvoje rozhodnutí demontovat LPG je takové sebepoškozující, proč? I kdyby bylo na vině LPG máš dál záruku 5 let bez omezení ne? Piš, piš.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Hardcam.... no jestli je mých 90 tisíc na plyn "málo najeto", tak to jsi svou hláškou setřel spíš toho "mmv", který najel půlku a trousí tu moudra :)
Tak nějak je tu víc uživatelů, kteří si naběhli s origo přestavbou, při každé garančce změna nastavení, přívstřik takový, že zmizela fin. úspora atd.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

To nema bejt v duchu setreni, ale dokud vim o prestavbach BRC, ktery daly vic nez ta tvoje, nelze rict, ze jsou spatny. Na foru je celkem prirozeny, ze je vetsi koncentrace vzorku nepovedenych - tedy tech, co se potrebuji o problemu poradit. Co se privstriku tyce, pro tenhle typ motoru je vic nez prihodny i za cenu mensi uspory, ale porad je podstata naplnena = uspora je.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
lockay
*
Příspěvky: 56
Registrován: 28 říj 2011, 11:25
Bydliště: Brno ( Olomouc )

Re: LPG

Příspěvek od lockay »

Pridam svou trosku do mlyna.
Origo prestavba BRC, najeto na LPG 57kkm, bez primazavani, pristrik nastaven puvodni od 2012, vychazi to z dlouhodobe spotreby cca 0.6 / 100 ( jezdim denne 5km do prace, 5km zpatky a podobny priskoky se studenym motorem takze realne je pristrik polovicni ? )

Radsi to zaklepu ( tuk tuk tuk ) ale o LPG nevim, vse bez problemu funguje jak ma.
i30 III 1.5 DPi, Engine Red, Family Comfort
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj !
Pokud byla správná informace, kterou jsem četl, tak na BRC jde nastavit přívstřik 20% nebo nula. Nic jiného. Já jsem měl ze začátku nulu i když servis Hyundai tvrdil, že mám nastavený přívstřik alikvótní výkonu. A ventily se zaklepávaly. Až na mou urgenci, že mi to benzin vůbec nežere, mi nastavili 20%. Měřil jsem povelové napětí na jednom vstřikovači při jízdě na plyn. Skutečně odpovídalo 1/5 napětí při jízdě na benzin. Při tom jsem se snažil dodržet stejnou rychlost a stejnou trať, tedy stejné podmínky pro motor. Ten 20% přívstřik byl 20% od volnoběhu až po vysoké otáčky a napětí přivedené na vstřikovač se zvyšovalo plynule s rostoucími otáčkami, takže i spotřeba benzinu plynule rostla.
Z mé zkušenosti, (60 000km na Lpg a motor 1,6) , soudím , že motor 1,4 (je méně poškozován) a poskakování nebo jízda do 90km/hod. tomu motoru nedá příliš "zabrat". Jen čtyřbodové přimazávání bych rozhodně doporučoval (a provozovat ho s předepsanou spotřebou oleje). Až, když se to "taví" po dálnici, byť i klidnou, ustálenou rychlostí, nepřevyšující předepsanou, dochází k zaklepávání ventilů. Zatím nemám najeto dost kilometrů se správně nastaveným přimazáváním (protože i to mi ve značkovém servisu Hyundai nastavili na poloviční), abych mohl bezpečně říci, že to zcela zabrání zaklepávání ventilů.
Tebe od zaklepávání asi ochránilo jen to poskakování. Ale tu ventilovou vůli bych stejně změřil - abys pak nebyl udiven.
Já jsem byl také stále spokojen a jen preventivně před dovolenou v Alpách, jsem změřil kompresi - a seděl jsem na zadku. Místo 12ti barů běhala od 7mi do 10ti. Tak hodně spokojených kilometrů , Honza.
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: LPG

Příspěvek od 69pavel »

Honzza píše:Ahoj !
Pokud byla správná informace, kterou jsem četl, tak na BRC jde nastavit přívstřik 20% nebo nula. Nic jiného. Já jsem měl ze začátku nulu i když servis Hyundai tvrdil, že mám nastavený přívstřik alikvótní výkonu. A ventily se zaklepávaly. Až na mou urgenci, že mi to benzin vůbec nežere, mi nastavili 20%. Měřil jsem povelové napětí na jednom vstřikovači při jízdě na plyn. Skutečně odpovídalo 1/5 napětí při jízdě na benzin. Při tom jsem se snažil dodržet stejnou rychlost a stejnou trať, tedy stejné podmínky pro motor. Ten 20% přívstřik byl 20% od volnoběhu až po vysoké otáčky a napětí přivedené na vstřikovač se zvyšovalo plynule s rostoucími otáčkami, takže i spotřeba benzinu plynule rostla.
Z mé zkušenosti, (60 000km na Lpg a motor 1,6) , soudím , že motor 1,4 (je méně poškozován) a poskakování nebo jízda do 90km/hod. tomu motoru nedá příliš "zabrat". Jen čtyřbodové přimazávání bych rozhodně doporučoval (a provozovat ho s předepsanou spotřebou oleje). Až, když se to "taví" po dálnici, byť i klidnou, ustálenou rychlostí, nepřevyšující předepsanou, dochází k zaklepávání ventilů. Zatím nemám najeto dost kilometrů se správně nastaveným přimazáváním (protože i to mi ve značkovém servisu Hyundai nastavili na poloviční), abych mohl bezpečně říci, že to zcela zabrání zaklepávání ventilů.
Tebe od zaklepávání asi ochránilo jen to poskakování. Ale tu ventilovou vůli bych stejně změřil - abys pak nebyl udiven.
Já jsem byl také stále spokojen a jen preventivně před dovolenou v Alpách, jsem změřil kompresi - a seděl jsem na zadku. Místo 12ti barů běhala od 7mi do 10ti. Tak hodně spokojených kilometrů , Honza.

a kdyz sis tak krasne zmeril kompresi tak nam jeste povez jakym postupem... tim spravnym jak se kompres ma merit nebo si proste tam supnul merak,zatocil motorem a sup vysledek je na svete.... to by mne fakt zajimalo ten tvuj postup,a dej si pozor co pises nebot mne rohlikem neopijes
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Ach jo, zase citace posledniho postu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“