Poloosy

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
Norton
*
Příspěvky: 40
Registrován: 22 led 2011, 20:15

Re: Poloosy

Příspěvek od Norton »

Karel6888 píše:Čau santáci tak problém s klepáním poloos jsem vyřešil sám po radě jednoho servismena z Hyundai.Stačí obyčejné dotažení poloos, práce na 20minut a klepání je to tam.. :hyu:
a čo konketne treba dotiahnut vie niekto dať odpoveď?
_________________
Santa Fe 2008 2,2 CRDi
Ford KA 1,3i
Reklama
 

Karel6888
**
Příspěvky: 125
Registrován: 18 dub 2009, 13:11

Re: Poloosy

Příspěvek od Karel6888 »

Sundáš kolo závlačku na matce poloosy a dotáhneě matici na krev vrátíš závlačku a je po klepání.
Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: Poloosy

Příspěvek od DanielD952 »

Kdyz se zeptam jako uplnej hnup...ma predokolka poloosy i vzadu ? :D
A nedal by sem nejaky hodny clovek ten schematicky nakres jak se tu obcas objevuje, kde by bylo jasne videt co se dotahuje ?
Ja kdyz sundam kolo, tak vidim kotouc brzdovy :D
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
master
*
Příspěvky: 52
Registrován: 22 úno 2008, 11:42
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Poloosy

Příspěvek od master »

Podľa priloženého obrázku sa doťahuje matica B. S pákou na kľúč plnou silou, prípadne momentovým kľúčom na 260 Nm. Ak nesadne korunka matice na dieru pre závlačku treba pridať podložku.
Přílohy
Zadne_koleso.JPG
Zadne_koleso.JPG (20.55 KiB) Zobrazeno 3601 x
Santa Fe 114 kW CRDI, 2007
Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: Poloosy

Příspěvek od DanielD952 »

Jsi nejlepsi, diky moc =D>
Dam pak vedet zda se podarilo...
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: Poloosy

Příspěvek od DanielD952 »

Tak dnes jsem se do toho pustil, ve předu to je ok, tam ani nic neklepalo, ale radši jsem to zkusil...no a vzadu jsem zjistil, že žádný poloosy nemám (mám předokolku), takže jsem tam kde jsem byl :D
Ale všiml jsem si jiné věci, která to klepání na 99% dělá, jsou to kusadla na zadních brzdách, takovýto nejvíc vystoupelné s toho kusadla má vakl a je to kov na kov tak to klepe za jízdy, ale v pneuservisu mi řekl, že je to normální že se to hýbě...tak nevím :?: Netušíte někdo?
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Poloosy

Příspěvek od Petr73 »

To dotahování poloos se mi moc nezdá. Vevnitř je tisícihran a i když se matka vyndá, tak vůle, krom toho, že lze vysunout žádná. Ve 120.000 bylo vše ok, dotažené, pod matkou je docela masivní pérovka. Nechce se mi věřit, že by se tady dělaly nějaké vůle. Zvuk klapaní, při přidání/ubrání plynu, případně při přeřazení jsem ale taky registroval. Celé jsem to prolezl a nic kolem poloos. Jen trochu vůle až v převodovce, ale to je asi vždycky.
U mě to vyřešila výměna kulových čepů v ramenech (na které jsem se už déle chystal) a klapání je pryč. Nemyslel jsem si úplně, že to bude tímto a ono jo. Váhu auta nese tlumič a volný čep dole prostě trochu plave, a klepe když kolo zabere, nebo naopak přibrzdí motorem...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: Poloosy

Příspěvek od DanielD952 »

Nevím jak to komu pomůže, ale moje klepání z podvozku už je pryč, ale nebyly to poloosy. Mechanik mi jen vyměnil gumy na zadku u stabilizátorů...snad to říkám dobře...stály asi 600Kč a je po klepání, krásné tichoučko :-) Když mi ty staré gumy ukazoval, tak bylo hned vidět jak ta díra je mnohem větší než to železo stabilizátoru a v tom to vaklalo :-)
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Uživatelský avatar
Ampo
Příspěvky: 9
Registrován: 28 dub 2014, 08:08

Re: Poloosy

Příspěvek od Ampo »

Ahojte,

mám Santa Fe II (2006), najazdené 170k km. Už dlhšiu dobu mi pri akcelerovaní na dvojke vibruje predná náprava, pričom čím viac stlačím plyn, tým sú vibrácie silnejšie. Vibrácie sú rôzne, niekedy sa rozbehnem úplne hladko, a inokedy normálne že musím pustiť plynový pedál a preradiť do trojky, lebo mám pocit, že sa mi ide rozpadnúť predná náprava! Neviete, v čom môže byť chyba? Vyváženie kolies aj geometriu mám spravené. Vďaka za rady.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT, 4WD, 110 kW, r.v. 2006, naj. 145 tisíc km
Foto: http://img24.eu/images/sjk1bt4.jpg
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Poloosy

Příspěvek od ErosKE »

DanielD952 píše:Nevím jak to komu pomůže, ale moje klepání z podvozku už je pryč, ale nebyly to poloosy. Mechanik mi jen vyměnil gumy na zadku u stabilizátorů...snad to říkám dobře...stály asi 600Kč a je po klepání, krásné tichoučko :-) Když mi ty staré gumy ukazoval, tak bylo hned vidět jak ta díra je mnohem větší než to železo stabilizátoru a v tom to vaklalo :-)
Sevas chlape, aj mne nieco v zadu klepe, hlavne na nerovnostiach, v Hyundai chcu vsetko vymenit za 1400€. Ked mozes, tak mi presne povedz alebo odfoť, ktore gumy to sú, nech pozriem v akom stave to je.
Diky
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Uživatelský avatar
DanielD952
**
Příspěvky: 224
Registrován: 22 črc 2012, 09:48

Re: Poloosy

Příspěvek od DanielD952 »

ErosKE píše:
DanielD952 píše:Nevím jak to komu pomůže, ale moje klepání z podvozku už je pryč, ale nebyly to poloosy. Mechanik mi jen vyměnil gumy na zadku u stabilizátorů...snad to říkám dobře...stály asi 600Kč a je po klepání, krásné tichoučko :-) Když mi ty staré gumy ukazoval, tak bylo hned vidět jak ta díra je mnohem větší než to železo stabilizátoru a v tom to vaklalo :-)
Sevas chlape, aj mne nieco v zadu klepe, hlavne na nerovnostiach, v Hyundai chcu vsetko vymenit za 1400€. Ked mozes, tak mi presne povedz alebo odfoť, ktore gumy to sú, nech pozriem v akom stave to je.
Diky
Je to jednoduchy...koukni na spodek auta u zadniho kola a je to ta guma v ktery konci stabilizator...takova ohnuta tyc. Ponuze ti kdyz se kouknes na auto kelly a u svyho modelu najdes stabilizatory a prislusenstvi k nim, tan ty gumy najdes...vy.enis i sam bych rekl..
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
soami
Příspěvky: 2
Registrován: 18 úno 2016, 20:47

Re: Poloosy

Příspěvek od soami »

Může toho být vymláceného víc. Nejčastěji to ale bývá uložení stabilizátoru nebo tlumiče. U mě to bylo spodní oko tlumiče, který měl utržený silentblok - tupé rány při přejezdu nerovností. Výměna poměrně jednoduchá, pouze pouzdro tlumiče bylo kouslé na čepu šroubu. Takže bylo nutné vzít flexou.
Výměna uložení stabilizátoru je jednoduchá - stačí sundat kolo, povolit 2 šrouby, které drží objímku s gumovým uložením a gumu vyměnit (4EUR/ks). Mě gumy přišly vcelku, takže jsem je musel nožem proříznout podle starých, aby šly nasadit na stabilizátor. Pro lepší manipulaci se stabilizátorem je možné druhým heverem přizvednout rameno. Zároveň bych vyměnil tyčky - nejsou drahé (15EUR/ks). Pozor na tyčky Meyle HD - jsou zesílené, ale není na ně moc místo... Pouzdro čepu tyčky je 1mm od těhlice. Neklepe to, ale nevím, jakou to bude mít životnost. Na heveru nepoznáš vymlácené ramena - na to je dobrá montážní jáma. Pokud by to stále klepalo, stačí zajet na STK, kde to technik za poplatek zkontroluje a řekne, jestli je problém v ramenu, případně uložení nápravy.
Mě oprava stála celkem 100EUR za materiál, 6hod mé práce (v pomalém tempu) a vzadu je teď krásné ticho :-) Nevím, co chce servis za 1400EUR dělat, ale za ty prachy by měl udělat komplet novou zadní i přední nápravu, včetně brzd a tlumičů :-)
Tady je nákres zadního stabilizátoru:
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/3831 ... ra-55513A/
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Poloosy

Příspěvek od ErosKE »

Santaci, je možnost neako zistit, ktora poloos je ohnuta, kedže pri 4x4 je ich celkom 4, tak sa mi nechce ist do vymeny vsetkych 4. V Hyundai mi povedali, že sa neda zistit, ktora je kriva, tym padom som u nich skoncil, pri cene 700€ za 1ks. Mam dlhodobo, pri vysokych rychlostiach na dialnici trasenie volantu a kedže sme vylucili , kolesa, pneu a krivy kardan(pretože ho mam zatial dole), tak to vychadza na poloos. :hyu:
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“