vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

ahoj,
minuly tyzden som bol na emisnej a stk a nepresiel som cez enisnu..hned po pripojeni na pocitac vyskocilo nefunkcnost katalyzatora a nasledne merane emisie CO boli 3x a HC 5x vyssie ako je limit...tak servisaci mi povedali,ze bude iste katalyzator pred smrtou...ked som to pozeral na zdvihaku,skoro ma porazilo...nakolko je to motor V,tak za vyfukovych zvodoch su 2 male katalyzatory aj s lambdami a treti vacsi katalyzator je pod autom v strede...pozeral som nahradne diely na nete,je nemozne kupit tie dva male,a su nalisovane na zbernom potrubi,tak iste to bude riadna palka...mate stym niekto skusenost??ktory katalyzator odchadza skor???lebo diagnostika toho asi vela neukaze...a iste tomu prispelo aj LPG..budem vam vdacny za nazory,napady a odkazy,kto mate nejake internetove stranky s nd a tak...majte sa,diiik
Reklama
 

honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od honzino »

Tak to si dovoluji nesouhlasit, LPG katalyzátor rozhodně nezničí. Viz :
Protože hoří ekologičtěji než benzín. Ve výfukových plynech složky NOX představují pouze 20% oproti benzínu, kysličník uhličitý CO2 je nižší o 15% a nespálené HC představují zhruba polovinu jako při provozu na benzín. Hodnoty CO lze považovat za nulové. Přitom zplodiny LPG, s přijatelnějším chemickým složením jsou snadněji odbouratelné i při nižší teplotě katalyzátoru. Tím pádem je katalyzátor zatěžován méně.
Jak moc jezdíš na LPG ? Než jedu na emise, tak najedu 500km jen na benzín a ještě se mi nestalo, že bych neprošel.
I20 White 2015
kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

auto je r.v. 2008 a pol roka od kupy ho preroboli na LPG..dovoz taliansko vr. 2013..ma skoro 200tisic km..
a na lpg jazdim skoro stale,len startujem na benzin....nabuduce,ked pojdem na emisnu,tak sa budem drzat tvojej rady a pojazdim nejaku dobu len na benzine...
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od sagen »

Ak sa ti tak zvysili HC, tak skontroluj sviecky a aj zapalovacie cievky, moze byt, ze niektory valec zle pali alebo vobec. Nemas problem s volnobeznymi otackami ?
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od honzino »

kalimero22 píše:auto je r.v. 2008 a pol roka od kupy ho preroboli na LPG..dovoz taliansko vr. 2013..ma skoro 200tisic km..
a na lpg jazdim skoro stale,len startujem na benzin....nabuduce,ked pojdem na emisnu,tak sa budem drzat tvojej rady a pojazdim nejaku dobu len na benzine...
Nikde není napsáno, že to tvoje LPG je OK. Stačí aby "uchcával" plynový vstřik a už jsi na emisích jinde. Pokud splníš emise na benzín, tak LPG je vždy ještě lepší hodnoty od benzínu. Ale ty jsi dojel na měření na plyn a hned se kontrolovalo na benzín, tohle je bohužel častá chyba.
I20 White 2015
kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

volnobezne otacky nie su ustalene,behaju +- 50 hore dole....a ten plyn dam tiez skontrolovat,sviecky boli menene pred rokom asi,dakych 10 tisic km....
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od sagen »

Zavadu na plyne vylucis jednoducho, staci si spomenut, ci ti pri merani emisii bezal motor na plyn alebo na benzin. Ak nevies, tak vypni plyn aby bezal len na benzin a po zahriati motoru jazdou ho nechaj bezat na volnobeh, ak budu kolisat otacky tak cievky, sviecky. Ak kolise volnobe aj za studena, ked ide motor na benzin, tak plyn nie je vinny. Zacina to kolisanim volnobehu, potom su otacky volnobehu zvysene ( zanasany katalyzator nespalenym palivo ) a konci to zanesenym katalyzatorom a motor nestartuje.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od honzino »

Trochu složité co popisuje sagen , má osobní zkušenost s LPG je na knihu :-). Motor nesmí kolísat na plyn, musí být konstatní jako ma benzín.
Chvění motoru znamená vynechávání jednoho nebo více plynových vstřiku. Velký pozor na to ,jak dlouho je přestavba v autě, životnost těchto vstřiků je od 40tkm do 100tkm max. Dá se koupit buď opravná sada nebo přímo nové v Polsku, vychází na 60% ceny našich servisů.
Takže jak se chová motor na benzín , když ujedeš 200km jen na něj ? To chvění zmizí a výrazně se zlepší starty?
I20 White 2015
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od Richard555 »

Jezdím na LPG s Nubirou, najeto 170000 km a na emisích žádný problém,a to dokonce mám jen centrální elektronicky řízené foukání do sání (žádné vstřiky) prošel jsem úplně bez problémů teď v lednu. Nijak jsem se na emise nepřipravoval přijel jsem na plyn zastavil technik si vzal auto a bylo hotovo.....
A teď k těm katalyzátorům.... samo můžou bejt v háji, ale dá se to nahradit katy univerzálními, cena je tak do 4000,- spíš míň, možná by stačil jen ten hlavní ty menší jsou jen kvůli tomu aby co nejdříve začaly čistit, proto jsou malé a blízko motoru...... na emise pojedeš stejně s teplým autem. Záleží na tom jestli máš lambdu i za katem tedy EU3 pokud máš jen před katem tak asi máš EU2 a tam to není problém nějak zbastlit
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od Richard555 »

Jezdím na LPG s Nubirou, najeto 170000 km a na emisích žádný problém,a to dokonce mám jen centrální elektronicky řízené foukání do sání (žádné vstřiky) prošel jsem úplně bez problémů teď v lednu. Nijak jsem se na emise nepřipravoval přijel jsem na plyn zastavil technik si vzal auto a bylo hotovo.....
A teď k těm katalyzátorům.... samo můžou bejt v háji, ale dá se to nahradit katy univerzálními, cena je tak do 4000,- spíš míň, možná by stačil jen ten hlavní ty menší jsou jen kvůli tomu aby co nejdříve začaly čistit, proto jsou malé a blízko motoru...... na emise pojedeš stejně s teplým autem. Záleží na tom jestli máš lambdu i za katem tedy EU3 pokud máš jen před katem tak asi máš EU2 a tam to není problém nějak zbastlit
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

chlapi,vdaka za vase komentare...auto jazdi dobre aj na benzin,aj na plyn...i ked na plyn sem tam cukne,ale nejaky velmi badatelny rozdiel tam neni,tak preto som doposial tomu nevenoval pozornost...aj vykonovo rovnake..auto startuje iba na benzin ,a hned prepne na plyn...prepnutie na plyn neni badatelne,len pukne ventil pri nadrzi...
a ku tym vstrekom...ked ma zabijete,tak vam nepoviem,ci tam mam vstrekovace alebo mi to vstrekuje centralne do sania...lpg je montovane v taliansku vr.2008 BRC.....ked som bol na prehliadke s plynom,tak som sa chcel opytat na vstreky,ale som zabudol....skusim napisat technikovi,co mi robili primazavanie,budu tam mat iste nejake info...a splynovac mam origo BRC...
a ten hlavny katalyzator nema okolo seba lambdy,lambdy su len okolo tych malych katov na zbernom potrubi...no ked budem doma,tak to este obzriem pre istotu este raz..teraz som v zahranici az do polovice aprila..tak zbieram vedemosti,a ked dojdem domov,tak to idem riesit...
kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

podla technicaku mam motor EURO4,ale lambdy tam niesu,len vpredu pri malych katalyzatoroch...
choseph
*
Příspěvky: 23
Registrován: 07 lis 2014, 23:09

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od choseph »

Hoja. Mám stejný rok i motor, i LPG, vyskakuje ti i chyba kontrolky motoru ?
kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

ahoj,nie nevyskakuje ani nesvieti mi ziadna kontrolka,vsetko ide normalne,auto ani nedymi,ziadne priznaky ...
choseph
*
Příspěvky: 23
Registrován: 07 lis 2014, 23:09

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od choseph »

Tak to je teda hnus, ze to neprošlo.
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“