1.6 CRDi 81kW - řazení

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od Neo-Mike »

Zdravím,
za pár dní se stanu novým majitelem i30 s motorem 1.6 CRDi 81 kW. Měl bych dotaz k řazení. Konkrétně v jakých otáčkách řadit, aby to bylo co nejšetrnější vůči motoru (aby netrpěl) a zároveň co nejlepší ke spotřebě? Ptám se z důvodu, že jsem do teď jezdil pouze s benzínovým motorem. Měl jsem půjčenou i30 v této motorizaci na testování a většinou jsem jezdil kolem 1500 otáček (tak jak mi vycházelo řazení podle rychlosti, ze zkušenosti z předešlých aut). Kolem 1200 šlo slyšet, že motor se trápí, přesto že mi řadící asistent radil držet otáčky už tak nízko. Přesto by mě zajímalo, zda 1500 otáček není málo a nehrozí např. větší opotřebování některých součástek?
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Reklama
 

tomasvlasak
*
Příspěvky: 90
Registrován: 14 led 2014, 22:36

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od tomasvlasak »

tenhle motor mám taky a osobně mi přijde 1500 málo, řadím lehce nad 2 tisíce otáček a při jízdě se snažím držet tak v rozmezí 1800 až 2100 ... spotřeba 5 litrů, ale jezdím většinou sám a bez zavazadel (kombi rok 2015)
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Příspěvek od Neo-Mike »

Proc ti prijde 1500 otacek malo? Pripada ti podle sluchu, ze se motor trapi? Jeste jeden dotaz, kdyz jedes po rovince cca tech 90-100km/h davas tam 6 stupen nebo jedes na 5? Samozrejme, do kopce se neni o cem bavit. Tak je 6 nesmysl.

Odesláno z mého C6903 pomocí Tapatalk
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
tomasvlasak
*
Příspěvky: 90
Registrován: 14 led 2014, 22:36

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od tomasvlasak »

vyloženě podle sluchu ne, ale při těhle otáčkách je to takové mrtvé, když pak přidáš plyn

v tomto pdf porovnávají i30 a octavii, ke konci je graf točivého momentu a výkonu 1.6 crdi 81 kw a ten článek je z října 2013, takže předpokládám, že je to totožný motor jako mám já u auta z roku 2015

nejsem expert, ale z grafu vidím, že při 1500 otáčkách je výkon i točivý moment výrazně nižší, doplnil jsem do toho grafu svislou zelenou linku, která by měla cca odpovídat 1800 otáčkám (polovina vzdálenosti mezi 1200 a 2400) ... možná by to dokázal lépe vysvětlit někdo znalejší
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png (65.33 KiB) Zobrazeno 2841 x
jinak při cca té 90 jezdím ještě na 5 ... 6 dávám až tak cca 110 a víc, ale záleží na situaci, pokud je třeba klesání, tak dám 6 i ve stovce a nepřidávám vůbec plyn ... ale je to jen můj osobní pocit
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Příspěvek od Neo-Mike »

V tom grafu se trosku ztracim a nebo mi neco zakladniho unika :-D . 1.6 CRDi v nasi konfiguraci by mela dosahovat nejvice 81kW. Podle grafu, ale dosahuje az na 115 kW.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
tomasvlasak
*
Příspěvky: 90
Registrován: 14 led 2014, 22:36

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od tomasvlasak »

červená linka je točivý moment a ten má stupnici napravo, výkon je fialový a máš pravdu, že naměřeno mají podle levé stupnice téměř 95 kw maximum ... tak teď teda taky nevím :D
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Příspěvek od Neo-Mike »

Vidis, to je presne to co mi unika :-D . Popletl jsem stupnice. Takze to az tak velky rozdil neni. Hyundai ma na strankach graf k motoru 1.6 CRDi, ale tusim s 100 nebo 110 kW. Tocivy moment ma ale stejny. 81 kW motor tam uvedeny nema. A podle toho jejich grafu je maximalni tocivy moment dostupny od cca 1500 otacek. Na druhou stranu zalezi, jak moc je jejich graf marketingovou zalezitosti.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od only_one »

v 1500 otačkach to je naprosta mrtvola. Nastup je az tak od 1700 otaček, kde se s tim neco dá dělat. S tímhle se prostě už nedá jezdit jak se starou úžastnou 1,9Tdi. ROzhodně bych nedoporučoval striktně dodržovat napovídatko řazení. To doporučuje udržovat nevhodně nízké otáčky a to není dobře pro mechniku.
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od vorlajz »

tak snad jako řidič poznáš, jak řadit, ne? :) tenhle dotaz mi vyvolal úsměv na tváři... díky :mrgreen:
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Příspěvek od bony »

Napoveda razeni bylo prvni co jsem vypnul. Ridim se zkusenosti a sluchem.

Odeslano z Androidu.
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od t0x!n »

stastny to clovek, novy modely obou znacek tohle jiz vypinatelny v pp nemaji, naopak me sere, ze to tam porad skace, ale clovek to hold musi ignorovat :?
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Příspěvek od bony »

tak to je pech ze to nejde vypnout. Pripichl bych ridici jednotku na PC a vypl to tam.

Odeslano z Androidu.
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od vorlajz »

otázkou je, jestli to jde... ale mě to tam taky skáče a je mi to jedno... stejně koukám na cestu a ne na budíky když řídím :D
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 331
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od tmx »

No asi tak. :) Na budíky koukám když jedu přes radar. A tam tedy většinou "bez plynu" a tím pádem klidně 1400 otáček na šestku, což pomocníku řazení plně vyhovuje. :mrgreen:
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení

Příspěvek od Neo-Mike »

Jak jsem psal, celou dobu jsem jezdil s benzínem a tam není problém poznat, kdy řadit. Přeci jenom nafta má jinou charakteristiku i projev. Nevytáčí se tolik jako benzín. Takže z toho důvodu, jsem se chtěl zeptat majitelů co mají s tímto motorem zkušenosti, jak s ním nejlépe jezdit, tak abych mu zbytečně neškodil.

only_one: Když jedeš klidnou jízdu (nikam nespěcháš, spíše na spotřebu) po rovince, tak necháváš otáčky aspoň na těch 1700? Co tak čtu, tak celkově bude asi nejlepší motor nepouštět pod těch cca 1700 otáček. I když mě podle sluchu připadá, mu nevadí ani 1500 otáček, ale dynamika je samozřejmě někde jinde.

vorlajz: Jsem rád, že jsem tě rozesmál. Asi jsi mnohem více zkušenější řidič než já. Takže bych tě poprosil o radu jak poznat kdy řadit? Teď dojíždím starou Astru F v benzínu, která má 44kW. Takže dynamika se nedá srovnávat. Z tohoto pohledu i30 ve 1400 otáčkách táhne stejně, anebo ještě o něco lépe. Jak jsem psal, tak cca kolem 1400 až 1500 otáček přestane klepání motoru, kdy jde poznat, že se motor trápí. Takže teď se předveď, podle čeho by jsi řídil přeřazení? Pokud, ale k tomu nemáš co říct, tak tě poprosím, aby jsi se pro příště zdržel podobných komentářů.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“