
mám i30 GDi od května 2016 se systémem start/stop, tudíž v autě je montovaný akumulátor AGM, na tu je třeba "lepší" nabíječka, např. moje mikroprocesorová to na zimní režim umožňuje, tuto baterku je třeba nabíjet menším proudem / pomaleji. Je to baterie bezúdržbová olověná s kalciem a skelnými vlákny. Nabíjet by se neměla větším napětím než 14,6V. Mám v autě ve zdířce zapalovače takový udělátko co má 2x výstup USB na nabíjení a mezi konektory je LCD displej který ukazuje napětí. S autem často nejezdím, v neděli jsme měl hodně krátkých startů a pak 4 dny stálo. Po 4 dnech jsem tam strčil tento přípravek a zjistil že na baterii mám 12,0V, což značí, že baterie má do 25% své kapacity. Mráz zapřičiňuje omezení kapacity akumulátoru. Proto když chceme akumulátor naplno nabít je třeba aby se vymontoval z auta, vzal domů, srovnaly se teploty a pak ji nabít. Jenže tím se mi zakóduje autorádio, vymažou se i další věci jako paměť ECU apod. Takže jsem akumulátor dal při teplotách kolem 0°C nabíjet v autě. Pamatuji si z autosalonu že mi říkali že mínus nabíječky se má připojit až za elektroniku na svorce baterie, takže kdekoliv na černý kostřící kabel kde není izolace. Plus se připojí po odklopení krytu na plusovém pólu na nerezový plech tvaru ,,Z". Po pár hodinách nabíječka signalizovala zelenou - plné nabití. Ok odpojil jsem nabíječku, po chvíli přeměřím a zjišťuji že vlivem mrazu se nabila jen na 12,4V což je cca 50% kapacity akumulátoru. Ideální hodnota kdy je baterie nabitá na 100% je 12,7 až 12,8V. Druhý den (včera) jsem vzal auto do práce a cestu natáhl na 20km aby se to zas trochu dobilo. Po dojetí a chvíli klidu naměřím opět okolo 12,4V. S takovým napětím by ani neměl fungovat systém start/stop, je to jako jeden z těch cca 15ti faktorů kdy nefunguje. Domů jsem jel 8km na 2 starty. Po přijetí jsem naměřil 12,3V na zapalovači (tzn. na polech cca 12,5V) . Dnes okolo oběda to jdu přeměřit a napětí baterie 12,2V a v zapalovači jsem naměřil 12V (zřejmě je na kabeláži odpor). Ještě včera během jízdy alternátor dobíjel 14,4 až 14,6V na zapalovači. Pokud k tomu lze připočítat odchylku 0,2V do mínusu, tak by mě vyšlo 14,8V (až někam pojedu přeměřím na pólech baterky), což by znamenalo, že dobíjí moc vysokým napětím, vzhledem k poznatkům co jsem o baterkách AGM pochytil na internetu. Taky by tento akumulátor měl déle vydržet (životnost), je to na úrovni gelové baterie. Stojí od 3000Kč. Vydrží bez poškození vybitá až 14 dní, gelová až 4 týdny, obyčejná do 2 dní.
Je to tak trochu začarovaný kruh v zimě. Kapacita baterie se třeba při -20°C může snížit až na 30%, odběr při startování se zdvojnásobí oproti létu. Ještě když do toho započtu chování oleje v zimě, že už po 6ti studených startech se zkondenzovanou vodou v bloku kontaminuje olej na kritickou mez a je pak třeba to projet cca 50km slušným tempem aby se voda z oleje odpařila do sání. A to ani nepočítám ředění oleje benzínem při studených startech kdy vstřikováním ve válci se dostane benzín do oleje vlivem vůle pístu ve válci mimo provozní teplotu. V létě baterce zas vadí ještě víc vysoké teploty, ty prý baterie nejvíce ničí a v zimě se to jen projeví.

Neuvádím to jako problém ale spíš diskusi, kde můžete uvést své měření a zkušenosti.

Když někdo vezmete multimetr a půjdete změřit stávající napětí v klidu na akumulátoru u GDi, tak budu rád
