Deegr píše:Tak já už ten Millers mám doma. Vzal jsem radši tu 5W-40 i kvůli zimě a nemyslím si, že bych to v létě až tak honil, aby byla potřeba ta 50
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nko má navíc vlastní olejový chladič a i při okruhovém nasazení by ty teploty neměli být tak divoké.
O tom, že by se kvalitní olej po záběhu neměl dávat hned slyším prvně. Přeci jen co se olejů týče mé znalosti zase až tak hluboké nejsou
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Vyhoda oleju na esterovem zaklade je ta, ze uz chrani motor ihned! po startu. Estery mají totiž extremni smacivost kovu a diky sve opacne polarite se ke kovu doslova prilepi a tam zustanou i po dobu, co je motor vypnut. Normalni olej ti stece během par desitek minut zpet do olejove vany, ale esterovy olej nikoliv. Ten tam zustava a chrani tak motor okamzite po startu. Nejvetsi opotrebeni motoru cca 60% je prave ihned po startu. Při normalnim oleji se ti motor protoci několikrát nasucho, nez olejove cerpadlo dostane kanalkama olej na všechna kriticka mista v motoru. Proto, když ty das i onen zmineny 10w-50 tak diky esterum chrani motor lepe nez oleje 0w-... kde jde pouze a jen o cerpatelnost oleje, která jen vice méně při -30 stejna jako u oleju 5w.
Jezdil sem dve padesaky...Mobil 1 5w-50 a i Yacco 5w-50. Ne proto, ze bych 50 vyuzil, ale proto, ze oba dva oleje mají proti ostatním beznym olejum lepsi olejovy zaklad( jsou vyrobeny z lepších oleju) - jsou tudis kvalitnejsi. Staci si jen porovnat hodnoty TBN, HTHS..i bezny laik se v tom zacne orientovat velice brzy.
Pokud mas Millerse 5w-40, tak je to samozrejme spicka s tri esterama(nebo jak se to pise) ...a chybu s nim rozhodne neudelas....stejne jako třeba s Motulem. Jsou to spickove oleje. Kdo chce kvalitu, musí si holt priplatit.