motor 1.0 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
motor 1.0 T-GDI
Zdravím všechny, dovoluji si založit téma o všem u motoru 1.0 T-GDI.
Mám dotaz na ostatní uživatele toho to motoru a hlavně na jeho ohřívání - topení v nastalých mrazech. Můj motor se strašně pomalu ohřívá ( s tím souvisí i pomalý nástup topení). Při klidné jiízdě po okrskách, na sněhu,ledu, po ujetí 10 km se ručička nehne ani k 50°C. Jakmile najedu na silnici I.třídy a jedu větší rychlostí začne teplota stoupat, ale nesmím zpomalit ( např. zácpa v silném provoze,nebo jako dnes namrzlá vozovka) to teplota motoru začne zase padat dolů !!! Takže dnes po dojetí do práce v -7°C a 21 km byl motor ohřátý na 70°C a topení jelo ztěží na půl výkonu. Nedovedu si představit jak to bude vypadat v -20°C. Ještě že mám alespoň vyhřívaný volant a sedačky.
Mám dotaz na ostatní uživatele toho to motoru a hlavně na jeho ohřívání - topení v nastalých mrazech. Můj motor se strašně pomalu ohřívá ( s tím souvisí i pomalý nástup topení). Při klidné jiízdě po okrskách, na sněhu,ledu, po ujetí 10 km se ručička nehne ani k 50°C. Jakmile najedu na silnici I.třídy a jedu větší rychlostí začne teplota stoupat, ale nesmím zpomalit ( např. zácpa v silném provoze,nebo jako dnes namrzlá vozovka) to teplota motoru začne zase padat dolů !!! Takže dnes po dojetí do práce v -7°C a 21 km byl motor ohřátý na 70°C a topení jelo ztěží na půl výkonu. Nedovedu si představit jak to bude vypadat v -20°C. Ještě že mám alespoň vyhřívaný volant a sedačky.
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: motor 1.0 T-GDI
něco je špatně, nedovedu si představit benzína, který se tak dlouho ohřívá. nejspíš bude vadný termostat. Motor neznám, ale asi to bude stejné jako u jiných aut. Chladič tam asi bude
a do něj půjdou od motoru dvě hadice - ta na chladiči horní od motoru a ta spodní vrací ochlazenou kapalinu do motoru. Zaměř se na tu horní. když nastartuješ musí být hadice studená i když se motor ohřívá ..... a až bude mít motor správnou teplotu pak se hadice náhle rychle ohřeje (otevře se termostat) Pokud se ti ta hadice ohřívá společně s motorem je špatný termostat - propouští a motor se déle prohřívá a při jízdě z kopce může i teplota klesat...... čím nižší je teplota tím víc se projevuje neohřívání motoru!

Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: motor 1.0 T-GDI
Richard555 píše:něco je špatně, nedovedu si představit benzína, který se tak dlouho ohřívá. nejspíš bude vadný termostat. Motor neznám, ale asi to bude stejné jako u jiných aut. Chladič tam asi budea do něj půjdou od motoru dvě hadice - ta na chladiči horní od motoru a ta spodní vrací ochlazenou kapalinu do motoru. Zaměř se na tu horní. když nastartuješ musí být hadice studená i když se motor ohřívá ..... a až bude mít motor správnou teplotu pak se hadice náhle rychle ohřeje (otevře se termostat) Pokud se ti ta hadice ohřívá společně s motorem je špatný termostat - propouští a motor se déle prohřívá a při jízdě z kopce může i teplota klesat...... čím nižší je teplota tím víc se projevuje neohřívání motoru!
Někde jsem četl, že motor má dva okruhy chlazení. Jeden je na hlavě válců(chladí výfukové zplodiny ) a druhý na bloku motoru. Mají to i 1.4 t-gdi a lidi s tím mají podobný problém. Zkusím se přeptat v

- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: motor 1.0 T-GDI
No tak tam bude v obou okruzích nějaká regulace, právě to oddělené chlazení hlavy a výfuku vodou by mělo spíš urychlit ohřívání motoru a ne ho zpomalit či zkomplikovat..... prostě něco není dobře a dle mého názoru všechny ty komplikovaná řešení vůbec nepřispívají spolehlivé funkci.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11756
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.0 T-GDI
Je sice jenom kolem nuly, ale zaměřil jsem se na to. Stav tachometru 18589 startujeme. 18592 teploměr ukazuje 70 a auto už topí, 18595 teploměr olizuje 80, jakmile tam ručička dojela spadla zpátky k 70. Ale topení topí pořád stejně. 18602 ručička přelezla 80 a pokračovala bez výkyvu až skoro k 90 (tam úplně nedoleze). Trasa vedla po okreskách a obcích, takže se nedalo jet víc jak 80 km/h a rychlosti se střídaly.
Teploměr na palubce je samozřejmě orientační, dá se předpokládat, že když ručička doputuje k 80, tak to je přesně ta teplota, kdy termostat otevře (kolik stupňů skutečně má voda samozřejmě nevíme).
Teploměr na palubce je samozřejmě orientační, dá se předpokládat, že když ručička doputuje k 80, tak to je přesně ta teplota, kdy termostat otevře (kolik stupňů skutečně má voda samozřejmě nevíme).
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
Re: motor 1.0 T-GDI
Mr. HYUNDAI píše:Je sice jenom kolem nuly, ale zaměřil jsem se na to. Stav tachometru 18589 startujeme. 18592 teploměr ukazuje 70 a auto už topí, 18595 teploměr olizuje 80, jakmile tam ručička dojela spadla zpátky k 70. Ale topení topí pořád stejně. 18602 ručička přelezla 80 a pokračovala bez výkyvu až skoro k 90 (tam úplně nedoleze). Trasa vedla po okreskách a obcích, takže se nedalo jet víc jak 80 km/h a rychlosti se střídaly.
Teploměr na palubce je samozřejmě orientační, dá se předpokládat, že když ručička doputuje k 80, tak to je přesně ta teplota, kdy termostat otevře (kolik stupňů skutečně má voda samozřejmě nevíme).
Tak dnešní jízda do práce - 1°C - 5,3 km-viz obrázek , po cca 8 km se motor už začal normálně ohřívat a po 15 byl ohřátý a sepnul termostat. Další fotky přidám až budou větší mrazy.
- Přílohy
-
- foto1.JPG (50.04 KiB) Zobrazeno 14727 x
Re: motor 1.0 T-GDI
Naša 1,4TGDI sa zohrieva normálne:
- Vnútorná teplota nastavená na 23
- Ventilátor na 2 stupeň
- Vonku -1
- Trasa von z dediny cca 1,5km a okreska mimo dedinu ustálená rýchlosť 90km/h
Ručička teplomera od naštartovania a okamžitého vyrazenia postupne šplhá tesne pod 90 kde po cca 4km aj zostala a nehľa sa.
- Vnútorná teplota nastavená na 23
- Ventilátor na 2 stupeň
- Vonku -1
- Trasa von z dediny cca 1,5km a okreska mimo dedinu ustálená rýchlosť 90km/h
Ručička teplomera od naštartovania a okamžitého vyrazenia postupne šplhá tesne pod 90 kde po cca 4km aj zostala a nehľa sa.
07/2017- Hyundai i30 Combi 1,4TGDi 103kw,Style,WhiteSand
09/2013-07/2017 Hyundai i30 Combi 1,6MPi 88kw,ComfortPack,PhantomBlack
03/2012-09/2013 Ford Focus Combi 1.6 TDci 80kw,Trend,DarkSilver
01/2007-03/2012 Renault Clio 1.2 50kw,RT,Black
09/2013-07/2017 Hyundai i30 Combi 1,6MPi 88kw,ComfortPack,PhantomBlack
03/2012-09/2013 Ford Focus Combi 1.6 TDci 80kw,Trend,DarkSilver
01/2007-03/2012 Renault Clio 1.2 50kw,RT,Black
Re: motor 1.0 T-GDI
V mnohych dnesnich autech uz zadny ukazatel teploty chladici kapaliny neni,pouze kontrolka v pripade prehrati.A maji klid a tohle neresi 

Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: motor 1.0 T-GDI
no nevím, ale nepřijde mi to normální, aby po 5 km jízdy se ručka teploměru ani nehnula......
Dva příklady z jiného (mého)auta:
Třeba znáte cestu z Harrachova na Prahu, vyjíždím u Normy s ledovým autem, je to asi 3km a furt z kopce na Mýto (benzínka a odbočka na Rokytnici) a pak se stoupá nahoru na Kořenov, no a po cca 2km, zhruba v polovině stoupání už mám u 3,0 dieslu vodu na normální teplotě - zhruba v polovině stoupání.... ale pak následuje ještě asi 5-6 km klesání z Kořenova do Tanvaldu a tam mi voda v zimě trochu klesne (tak o 2mm) , ale tomu se nedivím.......
Druhý příklad vyjíždím s ledovým autem na Vypichu v Praze a jedu Blankou na Troju a na výjezdu z tunelu v Troji mám jen cca 50°C (furt z kopce), ale jak končí radar v Holešovičkách u odbočky na Bulovku, už je ručka na svém místě.......
No ještě reakce na poznámku nademnou - ano - není teploměr - neřeší to, kontrolka se nikdy nerozsvítí, ale podchlazený motor nepracuje dobře, má bohatou směs, oplachuje olejovou vrstvu z válců, přibývá olej a žere víc...... takový provoz tě určitě přivede nakonec do servisu podstatně dřív, když "nic neřešíš"
Dva příklady z jiného (mého)auta:
Třeba znáte cestu z Harrachova na Prahu, vyjíždím u Normy s ledovým autem, je to asi 3km a furt z kopce na Mýto (benzínka a odbočka na Rokytnici) a pak se stoupá nahoru na Kořenov, no a po cca 2km, zhruba v polovině stoupání už mám u 3,0 dieslu vodu na normální teplotě - zhruba v polovině stoupání.... ale pak následuje ještě asi 5-6 km klesání z Kořenova do Tanvaldu a tam mi voda v zimě trochu klesne (tak o 2mm) , ale tomu se nedivím.......
Druhý příklad vyjíždím s ledovým autem na Vypichu v Praze a jedu Blankou na Troju a na výjezdu z tunelu v Troji mám jen cca 50°C (furt z kopce), ale jak končí radar v Holešovičkách u odbočky na Bulovku, už je ručka na svém místě.......
No ještě reakce na poznámku nademnou - ano - není teploměr - neřeší to, kontrolka se nikdy nerozsvítí, ale podchlazený motor nepracuje dobře, má bohatou směs, oplachuje olejovou vrstvu z válců, přibývá olej a žere víc...... takový provoz tě určitě přivede nakonec do servisu podstatně dřív, když "nic neřešíš"

Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: motor 1.0 T-GDI
Souhlas,ukazatel teploty by mela byt zakladni informacni hodnota v aute.To jak jsem psal,ze to v mnohych autech dnes uz neni a majitele si nestezuji povazuj spis za vtip 

Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: motor 1.0 T-GDI
Po shlédnutí velmi inspirativního videa na vedlejším tématu o 1.4 T-GDI se asi lecos vysvětluje. Sice je video o francouzském tříválci 1.2 Puretech, ale dle zjištění dvouokruhové chlazení je i u hyundaie. Takže dva okruhy=dva termostaty. Jak uvádějí ve videu, tak ten okruh na hlavě válců se ohřívá daleko rychleji, než ten na bloku a tak se musí následně dřív chladit. Proto ty dva termostaty. Pokud by tam nebyl,nebo asi jako v mém případě propouštěl(?),tak by voda z chladiče, která má chladit jen okruh v hlavě, zároveň chladila i ten stále neohřátý v bloku. To by vysvětlovalo to,že se motor dle teploměru tak dlouho ohřívá(teploměr bude nejspíš v okruhu na bloku) a náhlé poklesnutí teploty na budíku při pomalé jízdě. Naopak při větším zatížení motoru se stačí zahřívat okruh na bloku mnohem rychleji.
p.s. volal jsem do
a klasická odpověď: " ještě jsme se s tím nesetkali, ještě si nikdo nestěžoval". Mám se zastavit po Novém roce.
p.s. volal jsem do

- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: motor 1.0 T-GDI
Samozřejmě, že modernější motory mají vyšší mechanickou účinnost, dřívější poučka o dělení výkonu motoru zhruba na třetiny - 1/3 mechanická práce - 1/3 teplo - 1/3 výfuk se trochu změnila ve prospěch mechanické práce právě na úkor ostatních složek. Proto je běžné, že motory produkují méně tepla a zahřívání je pak delší. To je obvyklé hlavně u naftových motorů. Mají vyšší mechanickou účinnost při částečném zatížení a proto se produkuje méně tepla a to spolu s větší hmotou motoru co se musí ohřát způsobuje delší dobu ohřevu. Podobným směrem se pohybují i současné malé přeplňované benzínové motory a proto i u nich může být zahřívání delší......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: motor 1.0 T-GDI
Souhlasim,kdyz jsem mel preplnovany trivalcovy benzin 0.9Tce,tak tam to foukalo studene jeste snad po 5km.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: motor 1.0 T-GDI
Zdravím.... moderní motory jsou pro mne španělská vesnice a debata na úrovni teorie je nekonečná. Ovšem co je jasné a jednoznačné..... že zahřívání motoru uživatele Zx604 není standartní a rozhodně se nejedná o vlastnost motoru. Stačí si přečíst co napsal Mr
...... jak se mu ohřívá jeho kafemlejnek nebo co psal Lacika-B a doplním poznatek z mé 1,4 T-GDi..... chová se hodně podobně. Schválně jsem to sledoval .... auto stálo 2 dny venku.... tj je opravdu studené..... venku bylo aktuálně -4 (v noci ještě míň), nastartuji a nechám cca 30 vteřin probublat... připoutám se... kouknu zda mám vše atd.... takovej rituál
Normální klidnou jízdou po cca 2 km jde z topení teplo, po 2,5km se odlepí ručička teploty od 50 a jde postupně nahoru.... po cca 5km už topení topí fest a ručička teploty dosahuje těsně pod 90 (odhadem 87?). Tam se také po celou dobu jízdy už drží.... a je jedno jestli jedu na volnoběh z kopce nebo je motor v zátěži.... kolísá max mezi 86-88? Žádné pomalé zahřívání nebo kolísání teploty o xx stupňů jak je zde popisováno.


Re: motor 1.0 T-GDI
Na octavii v tdi sa motor ohrieva na prevadzkovu teplotu cca 20 km - pri jazde na okreskach..
(Na druhu stranu - ma prihrievanie PTC, takze kuri prakticky hned).
Z toho dedukujem nasledovne:
TGDI je motor vyspely a ucinny. Preto produkuje malo odpadoveho tepla. Zaroven nema doplnkove PTC vyhrievanie.
Vysledok -motor sa dlho ohrieva a dlho mu trva, kym zacne kurit.
PS: ix20, ktoru mame zacina kurit po cca 3-4 km, pokial je okolo nuly. Stara Felda kurila po 1 km. Nova octavia kuri tiez po 1 km -ale ako som pisal - ma dodatocne vyhrievanie PTC.
Takze za mna - bude to skor vlastnost ako chyba.
(Na druhu stranu - ma prihrievanie PTC, takze kuri prakticky hned).
Z toho dedukujem nasledovne:
TGDI je motor vyspely a ucinny. Preto produkuje malo odpadoveho tepla. Zaroven nema doplnkove PTC vyhrievanie.
Vysledok -motor sa dlho ohrieva a dlho mu trva, kym zacne kurit.
PS: ix20, ktoru mame zacina kurit po cca 3-4 km, pokial je okolo nuly. Stara Felda kurila po 1 km. Nova octavia kuri tiez po 1 km -ale ako som pisal - ma dodatocne vyhrievanie PTC.
Takze za mna - bude to skor vlastnost ako chyba.
ix20, 1,4b, 2013