Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Taky se obávám, že by i částečné zaslepení mohlo zmást ŘJ a vyhodit chybu. Na spuštění regenerace by to nemělo mít vliv, naopak při rege je EGR trvale zavřenej. A výfukové plyny naopak ochlazuje, protože spalování za přítomnosti "špinavého" vzduchu naředěného bordelem z EGRu (= méně kyslíku) vytváří nižší teplotu.
Dokonce dříve u některých vozidel se zaslepeným EGR hrozilo poškození těsnění pod hlavou nebo ventilů z důvodu vysoké teploty spalování ve válci, hlavně při nižších otáčkách. Ale nesetkal jsem se s tím, jenom jsem četl a slyšel z různých míst bububu na toto téma.

Takže spouštění regenerace bych se nebál. Problém může být v tom, že to bude házet chybu a rozsvítí se MIL, případně se ukáže, jaká je "kilometrová ochrana", která bývá u DPF pevně nastavena pro případ selhání senzoru. Třeba to přes 250 km nepustí ani při úplně čistém filtru...

Každopádně myšlenku zkušebního částečného zaslepení nezavrhuji. Ale za 2 týdny jedu na montáž do ciziny a do té doby do auta hrabat nebudu, kdyby to třeba házelo chyby. Potom je otázka, kam tu částečnou záslepku dát, někdo navrhuje na začátek na vstup z výfuku, jiné zdroje radí zase až na konec za chladič před sání.

Mimochodem, všimli jste si, že za EGRem a chladičem je ještě jedna klapka? Zřejmě ovládaná podtlakem. Znamená to nějaké dvojstupnové ovládání ventilu??
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2105
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Pochybujem, že ak sa aj podarí EGR uzavrieť čiastočne bez vplyvu na diagnostiku (čomu stále neverím - tieto veci musia mať ošetrené z legislatívnych dôvodov do detailu), tak toto riešenie bude mať na DPF zanedbateľný vplyv. Sú dve cesty na riešenie
1- nájsť majiteľa s takým istým motorom a prevodovkou (s pôvodným sw) a u nejakého chip tunera spraviť prekopírovanie obsahu pamäte RJ - tu už treba ale zabudnúť na záruku a autorizáku sa vyhnúť veľkým oblúkom. (vôbec by som sa nečudoval, že takéto vozidlo by mohlo byť považované za nespôsobilé prevádzky na pozemných komunikáciach ak by sa na to prišlo)
2- riešenie má v rukách výrobca - výmenou DPF za väčší model - toto sa samozrejme nestane máme hyundai a nie rolls royce. (k výmene časom u pár áut v záruke isto dôjde ale za pôvodný model)
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

samozřejmě - u rollse totiž dízl do aut nedávají, je to pod jejich úroveň jezdit na mazut a tedy se nemusí zabývat něčím tak nesmyslným jako je DPF

Ad EGR ani to nezkoušejte, já to zkusil u I30 2012 Crdi a chyba byla registrovaná v po pár metrech. Současný systém řízení motoru je ultra provázanej, hlídá si tlaky, informace od váhy vzduchu a musí to i korespondovat s výstupem na lambdách, v tomhle případě pro HYU/Kia 1,6Crdi není řešení jiné, než to svěřit úpravci, který kouřivost dostane na minimum. (nevím o žádném jiném funkčním řešení) Mechanicky to prostě nejde, neumí to ani rusáci, nedělají ani možné emulace, čímž jde oblbnout koncern. Nicméně, merito věci je princip, já mám auto v záruce a chci aby fungovalo tak, jak bylo technicky přislíbeno. Ale ještě víc by mě zajímal důvod, proč se to děje. Uvidíme po čištění. Pokud to pomůže a regenerace bude zase kolem 500km, pak to je jasný, filtr je malej. Pokud ne... no to bude ještě zajímavé
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

No, bude to ešte zaujímavé. Beriem do úvahy, že SW je oblbnutý a preto by som zaslepiť skúsil. Ak máš ale potrvdené, že to nefunguje, tak OK. Mne to našťastie pomohlo. O to ťažšie bude dosiahnúť správanie auta tak ako pred úpravou SW. Možno aj nemožné. Keďže je zaužívané, že "bežná" reg. je aj každých 50km, tak to nebude nikto riešiť...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

only_one: díky za info, aspoň jsem si ušetřil práci. Ale stejně se asi podívám aspoň do sacího potrubí, jestli to tam není od EGRu zaneřáděný. Mimochodem, dělal jsi plné zaslepení nebo částečné priškrcení průchodu?

Softwarové řešení je samozřejmě nejčistší, ale podle mě to pod 10000 Kč nepůjde, i kdyby se našel někdo, kdo to umí udělat. Nehledě na možné problémy při dalším servisu. Ideální by opravdu bylo, kdyby to vyřešil výrobce, ale vzhledem k přístupům autorizovaných servisů na to moc nevěřím.

Dalším řešením je mediální humbuk, ale na to potřebujeme sehnat aspoň 1 auto s původním softem a nejlépe prokázat, že ho následně přehrávají za zády majitele. A já ve svém okolí nikoho z CRDI GD neznám, navíc by to musel být model 2015+, protože předfaceliftovaná auta měla jiný EGR i DPF, takže na 99,99% i jiný software.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Ráno cestou do práce se spustila regenerace. Musel jsem ji přerušit, takže cestou domů si udělám pár km navíc, ať rege proběhne do konce. Ta předešlá byla přerušena taky a tahle se spustila po 200 km. Jsem zvědavý, kdy se pak spustí další.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od copper5252 »

to only_one:

jelikož tedka mám i dysel :) naštěstí sice je muj ale na firmu tak jak mně začně "sr*t " poletí pryč :mrgreen:

tak podle mně za častou regeneraci budou moci 6 věci nebo li 6 možnosti

plnost/ přicpání / ucpáni" DPF se detekuju podle rozídlu prvni a druhé lambda sondy (pokud tam není i jiné čidla které by detekovaly rozdilné tlaky za a před DPF ) pokud se nepletu další možnost jak se spustí regenerace DPF je čas které je řj motoru (tedy prostě řj si řekně už je čas a zapne regeneraci DPF )

1 : filtr je maly a jeho kapacita se postupně i při vypalovaní se zmenšuje
2 : nekvalitní nafta v čr řezaná buh ví čím
3 : chyba v SW řj nebo špatně napsaný soft
4 : špatně nevrhnutý DPF nekvalitní vyroba DPF !
5 : vandé lambdy sondy !
6 : kombinace maly filtr mizerná kavlita mizerná nafta v čr a jako bonus EGR :)

podle mně pokud servis a vyrobce nemaji snahu časté regenerace dpf řešít je několik možnsoti jak interval prodloužit

1 : jak už jsem psal vypalovaní DPF se spouští pokud dosahnou prvni a druhá lambda rozdilných hodnot kter jsou nastavany jako spouštěcí v řj , čili pohrát si vystupnímy parametry druhé lambdy bud přidaním odporu nebo si vyvést regulaci a mněnit parametry k obrazu svému :)

2 : připadně OFF DPF a auto prodat před prvni technickou

3 : nechat přepsat mapy pro DPF (cenové naročné ! )

co se týká EGR neni problém ho zaslepit pokud se to udělá správně tak řj nic hlasit nebude řj nemá jak zistit mechanické zaslepní EGR
ja jsem ho mně zaselepný na všech autech které jsem mněl a kteér ho mněla , nikdy žadný problem nebyl že by řj kvičela (hazela chybu )
pokud budu mát čas na a hlavně naladu klidně zaslepím egr na I30II kterou tedka mám ale puvodně jsem to neplanoval jelikož auto jsem si chtěl nechat max 4 roky a pak papa
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 02 zář 2018, 09:40, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Alf6 »

když to tak ctu, tak clovek muze byt rad za benzin. Nic ve zlem :)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Tudy »

Dnes je 1.9. a všechny nové benzíny už musí mít ode dneška filtr také :twisted: ](*,)
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Tudy: všechny nové přímovstřikové benzíny. Takže třeba 1.4 MPI a 1.6 MPI, co se dávají do ix20, Vengy, Ceeda apod. - ty jsou bez tohoto nesmyslu, jehož největším nebezpečím je, že tomu zase nebude nikdo rozumět a v případě problémů se bude bagatelizovat, vymlouvat, lhát atd :(

copper5252:
1) pokud se filtr skutečně plní rychleji díky vyšší kouřivosti motoru, tak oblbnutím čidla diferenciálního tlaku můžeš dosáhnout taky přeplnění filtru, tj. např. znemožnění startu vozu, příp. také prasknutí filtru.
2) DPF OFF je v dnešní době pravěk, jenom blbec by si to při koupi ojetiny nepohlídal, zvlášť u korejců, kde je ten filtr krutě drahý. V bazaru se takové auto vůbec nevykoupí. Jde to poznat na výfuku a třeba při cestě do Rakous nebo Germánie by to znamenalo v případě policejní kontroly flastr jako kráva
3) souhlas, ale ideální cesta to není, právě z důvodu nákladů
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Ad bod 2 výše: Pokud vím, tak nejen flastr, ale i okamžité odebrání techničáku na místě.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od copper5252 »

tak zaleží jak kdo kam jezdí ... ale jako aby mi auto regenerovalo DPF co "200" km sory ale to fakt ne !
a kontrola nového auta v DE nebo v rakousku je minimální ! pokud vím hlavně se zamněřují na "vraky" čr/ poland a spol ! a když si vemu kolik polaku jezdí po D1 do rakouska a DE makat ve svých bazarových autech a jak jim hezky čmoudí ! tak bych zase tak ty kontroly v DE a rakousku nebral vážně !
nevím třeba polaci nechaji "vraka" stat v čr do rakouska jedou ne kole :))

ještě mi prosím někdo řekněte jak chceta zistit DPF off ? aji třeba ne technické ! pokud vím tak přístroje v čr na emisích mněří stale jen na euro 4 :) což projde snad všechno
podle mých skušeností vyrubaný katalizátor a nebo DPF nepoznaji ! a to jsem nikdy emise neuplacel a ani technickou !!
jak už jsme psal tady v jiném vlakně , mněl jsem dost dyselu sice upravených ale i tak a žadný nekouříl ! jak zdejší ekofašísti neustale tvrdí o dyselech !

problemy z kouřivosti maji vice mně jen dysely tedy majitele dyselu kteří motory podtačejí ! a nebo maji chip řj ala parkoviště hlavně že ušetřily par tisic kč :(((
nebo motory co maji ještě klasické vysokotlaké čerpadlo které se dalo regulovat šroubem , nemusely třeba ani vědět že někdo kdysi davno z regulaci davky a tlaku si hrál !
pak jim to dysel čoudí jak dymovnice :))

osobně jsem pro DPF off pokud "kravi" a servis a vyrobce si hraji na mrtvoly ! a nemaji zajem řešít problem ! proč by se obyčejni lidi mněly nachávat neustale vyjeb*vat od firem které jen hrabou a kvalita nikde ?
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

copper5252 píše:a kontrola nového auta v DE nebo v rakousku je minimální ! pokud vím hlavně se zamněřují na "vraky" čr/ poland a spol ! a když si vemu kolik polaku jezdí po D1 do rakouska a DE makat ve svých bazarových autech a jak jim hezky čmoudí ! tak bych zase tak ty kontroly v DE a rakousku nebral vážně !
Pokud mají "starý vrak", který plní třeba EURO 3 (nebo i nižší) a nepohybují se v nízkoemisních zónách, tak je to "v pořádku". Problém je, když máš vyrubaný filtr z auta, které ho tam mít mělo.
A nebrat vážně policejní kontroly v DE, AUT, případně i FRA, je těžká chujovina, tam jsou ti poliši a jejich metody jiná liga než u nás. Ne, že by to bylo správně, ale realita je taková.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

DPF Off by som nerobil. Pravda ale je, že výrobca ser*e na zákaznika a servis bez upozornenia nahrá "legálny" SW. Legálny preto, lebo ten pôvodný, ktorý regeneroval po 700km bol podvodný. 3-4 násobne častejšia regenerácia znamená 3-4 násobne vyššie opotrebenie všetkých dotknutých části. Zákazník zaplatí nielen zvýšenú spotrebu, ale aj prípadnú poruchu ak bude po záruke. VW v nemecku to urobil ale rovnako. Každé auto, ktoré sa objavilo v servise dostalo nový SW. Tento týždeň som sa stretol so známim a sťažoval sa mi, že mu TDI po novom SW často regeneruje. Čiže nieje to problém len :hyu: , ale aj fordu aj koncernu VW. Zle je to, že jednoduché a lacné riešenie, ktoré by platilo pre všetkých nieje. To čo funguje mne, nefunguje Vám a to je škoda.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

no myslet si v dnešní době, že vykuchat filtr projde na emisích je opravdu ultra extrémně naivní. Asi jsi dosti dlouho nebyl na emisích a neexistuje dízl co by nekouřil bez filtru a kupodivu dneska musíš auto mít s online záznamem a jaksi to už uplatit nejde z principu požadavku na sledování záznamu centrálně. Měřící mašiny na emisích ti změří kouřivost setsakramentsky přesně, ale co bylo klíčové je, že se zrušil koeficinet, co posouval měřící toleranci do mezí, kdy prošlo skutečně vše. A kupodivu, dneska to už tak není, takže co bylo před dvěma lety je dnes dávno minulostí a vyhazuje se ve velkém a jak bylo lukrativní DPF vykuchávat tak ty samé firmy dnes mají bussines postavený na tom, že je vracejí do aut.

Lambda sondy na filtr vliv nemají, jsou to měřící prvky kyslíku ve směsy požívající se na následné řízení hohatosti směsy .. pravděpodobně si myslel čidla diference tlaku před a za filtrem. Lambády jsou dneska dvě,řídící a kontrolní a závada na lambdě umí počítač obratem vyhodnotit a nahlásit jako závadu sám


Zaslepení EGR mechanicky šlo za doby krále klacka, kdy byl systém neelektronický. MInimálně máš drsně podceněné současné znalosti řízení motoru a jejich "mikro nuance" které zvládají zpětnou kontrolu činnosti celého řízení motoru a pošlou motor do nouzáku velmi rychle. Jediná možnost jak řešit emise bylo zpřesnit všechny kroky přesně a rychle reagovat na změny, což za dob prvních Tdi a starších dízlů bylo zcela zcestné a zbytečné.

Motorová nafta v CZ není v žádném případě tak děsivá jak nám média servírují. Kvalita paliva je z distributorských center velmi pečlivě a v podstatě trvale sledována. Pokud dojde k pochybení, je to často v rámci nedbalé dopravy, nedbalého skladováno. Srovnání se zahraničím je v tom, že za čárou se tankuje standardně ze všech stojanů ve většině případů aditivovaná nafta.

Já jsem jezdil na Vervu a "premiovou naftu" pořád a stejně to auto problém má. Ovšem koupil jsem si vozidlo v CZ na provoz v CZ na naftu prodávanou v CZ a pokud by závada byla tím, že máme nevhodnou naftu, tak to je vypovězení kupní smlouvy z důvodu výrobku nevhodného na provoz v ČR. :-D AUto už se kuchá, jsem na 99% přesvědčený, že závada je způsobena naplěním filtru nespalným popelem. Uvidíme až se vyčistí, pokud se interval posune zase nad 400 km je to jasný
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“