Hyundai Ioniq

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Turbo
*
Příspěvky: 14
Registrován: 20 kvě 2018, 07:33

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Turbo »

Chasnik píše: V minulých příspěvcích jsi uváděl, že se to dá nabíjet i z 1F zásuvky. Znáš proudový odběr? V létě je mi to celkem šumák, ale pokud v zimě zapnu topnou patronu v akunádrži, tak potom počítám každá ampér...
Auto má jednofázovou palubní nabíječku 6,6kW, což je nějakých 30A maximum. V nastavení vozu lze upravit nabíjení ve 3 úrovních. Neměřil jsem, ale bude to cca 30/16/8A. K autu je v originálním příslušenství nabíjecí kabel do klasické 1f/230V zásuvky, ten umí ale 12A maximum.

Pro mě je vždy zajímavé, jak se i vystudovaní elektrikáři podivují, že se dá EV nabíjet z klasické 1f zásuvky.

Jedním z bonusů Ioniqu je, že zvládá až 100kW DC nabíjení. Sice aktuálně u nás zatím moc 100KW stanic není, ale i na těch 50kW je poznat rozdíl, kdy nabíjí (téměř) v plném výkonu až do 95%, zatím co např i3 od 80% už nabíjecí výkon výrazně snižuje. To je možné díky použitým Li-Po bateriím, které snesou větší čočku, než Li-Ion u většiny konkurence.

A užrané odporové patrony v nádrži by bylo asi rozumné vyměnit za tepelné čerpadlo, pokud se dobře naprojektuje a vybere se vhodný model, tak je úspora výrazná (vlastní zkušenost)
Chasnik píše: Auto máš na RČ nebo na IČO: jde mi o případné daňové řešení domácího dobíjení.
To bude spíš otázka na daňového poradce, a asi i on možná bude muset zjišťovat, protože to jsou zatím málo probádané vody. Nicméně jako majitel (nebo nájemce) EV můžeš žádat o tarif D27d, ale v Tvém případě se to nevyplatí (předpokládám, že máš ještě výhodnější tarif D26d).

Auto mám na IČO a aktuálně řeším na firmě změnu tarifu na C27d (to je 1,5Kč bez DPH za kWh v NT, neboli 100km za nějakých 17Kč). Ale přijde mi, že dodavatel energie v tom nemá také úplně jasno a už se to docela vleče. Jen doufám, že to nebude podmíněno podružným měřením, jako v případě TČ na firemní odběr.
Chasnik píše: V ceně máš 3F i 1F nabíječku nebo jsi něco dokupoval? Jde to do našich zástrček normálně napasovat nebo se pořizují nějaké redukce? Dají se sehnat?
Viz výše.
Chasnik píše: Chápu, spousta otázek, ale jseš tady tuším první, kdo to auto vlastní (několik lidí před tebou už se s tím projelo, ale víc nic), takže můžeš být zdrojem praktických informací.
Praktické informace tady dostáváte celou dobu, ale moc jste to nechtěli vnímat.
Přílohy
20180919_174359.jpg
20180919_174359.jpg (96.82 KiB) Zobrazeno 2884 x
20180919_174541.jpg
20180919_174541.jpg (139.23 KiB) Zobrazeno 2884 x
20180919_174617.jpg
20180919_174617.jpg (140.64 KiB) Zobrazeno 2884 x
Reklama
 

Turbo
*
Příspěvky: 14
Registrován: 20 kvě 2018, 07:33

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Turbo »

Pokud budete vybírat EVčko (jako že za nedlouho určitě budete), tak z mého pohledu jsou zásadní 2 věci: Jak má řešený tepelný management baterie a jakou má palubní nabíječku. To první má velký vliv na životnost baterie a to druhé na použitelnost auta. A v tomto ohledu se v případě Ioniqa rozhodně vyplatí připlatit za verzi Ultimate, a nebo dokoupit paket Efficiency.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Chasnik »

Díky za info. Dobíjení mimo firmu bude z daňového hlediska při rozšíření EV oříšek. MF podle mě bude muset vymyslet nějaký paušál, představa, že si bude hafo lidí předělávat na sloupku hodiny nebo si dodělávat další (domácí spotřeba + firemní dobíjení) je velká zátěž. Stejně tak je potřeba vyřešit, když zastavím u obchodního partnera a píchnu si to tam do nabíječky - někdo nad tím mávne rukou, ale někdo to bude chtít uhradit a jak to potom zaúčtovat. To není přímo otázka na Turba, ale spíš obecně.

Jinak považuji za plus, že lze navolit intenzitu dobíjení. I když Li-Pol je na to méně háklivý, pořád bych se držel staré baterkářské teze, že pomalejší dobíjení je k bateriím šetrnější, čili když se nespěchá, netlačit na ampéry. Zkoušel jsi někdy, jak dlouho trvá nabít baterie na ten nejnižší proud (tvůj odhad 8A) z 20% na cca 75 - 80%?

Turbo: ohledně tvé poslení poznámky, já jsem tvoje praktické poznámky vnímal a zeptal jsem se na ty, které jsem doteď nenašel. Pokud tu nějaké spory byly, tak se týkaly problému, kdy mi někdo tlačí do hlavy, že EV je momentálně jediné možné a nejlepší univerzální řešení, o čemž stále nejsem přesvědčen. Ale o tom názorovém rozdílu víme, není potřeba ho dále rozvíjet.

Tato diskuse na praktické bázi je mnohem příjemnější a přínosnější. =D>
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Turbo
*
Příspěvky: 14
Registrován: 20 kvě 2018, 07:33

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Turbo »

Měřil jsem to nabíjení:

Redukovaný proud je 8,5A (2kW)
Minimální je 5,5A (1,2kW)

Doba nabíjení 60% kapacity (17kWh) při 5,5A bude cca 19hodin. Ale za nízkých teplot (kolem nuly a méně), kdy bude v provozu tepelný management baterie (bude ji ohřívat) to bude citelně víc, protože něco sežere samotný ohřev a zde platí, že čím delší doba nabíjení, tím horší účinnost.

Ono ty nabíjecí proudy je stále diskutované téma. Osobně si myslím, že pokud to výrobce auta umožňuje a je schopen držet 8 let záruku a baterii, tak rychlého DC nabíjení bych se nebál. Větší problém je chybějící tepelný management baterie.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Richard555 »

Nějak mi ten čas nabíjení neštymuje. Beru to logicky když nabíjíš 8,5A je to 8,5x230 = 1995W tedy zhruba 2kw když udržíš proud na 8,5A dobiješ za hodinu 2Kw/h. Píšeš, že dobíjíš 17 Kwh to by mělo být s nějakýma ztrátama zhruba 8,5 -9 hodin, pokud se při skoro plném aku snižuje nabíjecí proud na 5,5A viděl bych nabíjení tak na max. 12h , přece jenom těch 19h na dobití baterky z 60% na plno mi připadá trochu moc :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Chasnik »

Turbo psal o minimálním dobíjení (cca 5,5 A), tam to čistě aritmeticky (beze ztrát) vychází na cca 14 hodin. Jak velké ztráty jsou při vedení proudu a transformování napětí, si netroufám tvrdit, takový elektrikus nejsem. Ale už mi těch 19 hodin nepřipadá jako hausnumero.
Mě nešlo o nějaké přesné počítání hodin, ale o rámcový odhad, že když budu mít k dispozici ty 2 kW (střední režim), tak "přes noc" (cca 12 hodin) jsem schopen dobít něco přes polovinu kapacity baterie. To mi pro představu stačí. Jestli to je 55% nebo 65%, je pro mě v tuto chvíli nepodstatné.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Tudy »

Toto je podle mého názoru budoucnost automobilismu, v auta na zástrčku nevěřím ... Co si myslíte vy ? :)

https://www.toyota.cz/world-of-toyota/n ... mirai.json
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2773
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Espero »

Vodíkové články má :hyu: vyvinuté, viděl jsem je tam u nich v sídle centrály. Jenže to bude potřebovat také vyvinout infrastrukturu. Zatím se pytlíkují s bateriovými vozy a sami vědí, že to je spíše slepá cesta vývoje.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Richard555 »

Jo - hezký, ale zatím používané technologie získávání vodíku nejsou tak úplně "ekologicky přívětivé" snad jen elektrolýza je celkem OK, nicméně je třeba spousty elektriky a třeba jen na stlačení vodíku do uskladňovací podoby je v případě stlačeného plynu třeba asi 30% energie která je v něm ukryta....... v případě zkapalňování až 40% ...... a pak udržet plyn hluboce chlazený.....

Je to samo lepší než baterka, ale stále to není ještě ono :wink: chtělo by to něco úplně jinýho, kapesní jaderný reaktor, studená fúze, nebo anihilace hmoty.....jinak se dál nedostaneme :D
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Axel.Foley »

Do vodíku bych šel 8)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od mechoun »

Tak mi nějak ty ekologický pindy o nulových emisích CO2 elektrovozítek už lezou krkem. Vzal jsem si do ruky kalkulačku, použil pár údajů ( https://www.electricitymap.org , http://www.ekoblog.cz/?q=emise ) a výsledek je nenulový: Při průměrných emisích CO2 české el.sítě 450g/kWh mi to vychází na cca 40% emise CO2 elektromobilu vůči autu se spotřebou 6,5l/100. A to schválně nezapočítávám stále zamlčované ztráty při nabíjení. A to se Horste vyplatí.
Proč tohle kurňa nikdo nikde neříká?
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Chasnik »

Stále se neřeší, že běžná užitečná zátěž (neříkám maximální) je cca 10 - 20% celkové hmotnosti, kterou musí motor utáhnout a uživit. Ať už bude krmený čímkoli. :-k
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od mechoun »

A to se Horste s téměř půltunovou baterkou opět vyplatí. A koupíš-li si v této akci ještě jednu baterku, máš ji za půl mega zdarma.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od Tudy »

Ještě by mě zajímalo, kolik CO2 vyprodukuje elektroauto v Polsku, kde je přes 90% el. energie vyráběno v uhelných elektrárnách :twisted:
Další věcí je těžba lithia a dalších vzácných kovů. To asi moc ekologické nebude, nehledě na závislost importu z Číny.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Hyundai Ioniq

Příspěvek od mechoun »

jednoduchý počty: z https://www.electricitymap.org vyhulí Poláci až 750g CO2/kWh (budiž jim to přáno), a my těch svých cca 450 (a jak blbí to ještě dotujem ze svého prostřednictvím OZE). Takže teď i bez kalkulačky vidím, že nabít si ten krám v Polsku je skoro totéž, jako jezdit čistě benzínem.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“