Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

Je to jednoduché, abys snížil emise dusíku, tak musí motor více recyrkulovat spaliny a více recyrkulovaných zplodin má zásadní vliv na kouřivost. To je prostě dané spalováním nafty. Pomůže tomu až Scr katalytická redukce s adblue. Ale suchý DPF to jinak tpostě dělat nemůže a to je problém.

Nové dízly s SCR totiž problémy tak moc nemají, protože byly už od začátku navrženy na emisné normu důkladněji a správně odladěny. Ale pro snížení ceny systému se suchý filtr používal jak jen to šlo a výsledky se dostavují :-( bohužel v době, kdy se s emisema opravdu hodně kouzlilo
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

njn, vnímam to rovnako.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Řešení (možná) existuje, a to
1. jezdit počas záruky až moc do té míry, že to DPF nezvládne a servis ho na záruku vymění
nebo
2. naopak, jezdit minimálně a tím omezit počet regenerací
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

ty kráso to není řešení, to je stav na prášky, obě doporučené varianty.

A za tohle výrobcům platíme... ](*,)
motorol
***
Příspěvky: 729
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od motorol »

Chápu to správně, ze problém u nafty je až euro 6 tj rok 2015, kdy rozdíl mezi benzinakem a naftakem klesl ze 70 000,- na asi 10 000,-? Jestli ano tak už je mi jasná ta náhlá sleva...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ta "náhlá sleva" jak jsi nazval akci konající se tehdy pod názvem "diesel za cenu benzínu" měla úplně jiný důvod, i když taky souvisela s nesmysly EU - honily se flotilové emise CO2, a diesely mají tyto emise nižší než benzíny, takže se pracovalo zase s tímhle ](*,) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
motorol
***
Příspěvky: 729
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od motorol »

Pěkný důvod, jsem rad, ze mám benzin, protože z toho co tu čtu by mi dobre nebylo...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
dibarbora
*****
Příspěvky: 2101
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Keď zoberiem do úvahy, že z pohľadu pocitovej dynamiky je 1,4TGDI ekvivalnet 1,6CRDI 81kW u PD. Ja som teda mal taký pocit z tých motorov, tak cenový rozdiel v MY2018 bole len 900€ v neprospech CRDI. V porovnaní s VW koncernom v tom čase, to bolo dosť málo, tam mali rozdiel cca. 2000€ pri dynamicky porovnateľných motorizáciach. Takže výpredajom sa to v prípade novej generácie nazvať nedalo, ale podozrivo nízkou cenou áno. Teraz po zavedení SCR v MY2019 ten rozdiel stúpol na cca 1200€ ale podľa skladových zásob na SK diesel aj tak ťahá za kratší koniec a dosť výrazne.
Musím sa priznať, že po rozhodnutí, že kúpim :hyu: vo mne veľmi silno hlodala myšlienka na naftu. Predsa len 900€ bol rozdiel, ktorý by sa mal vrátiť celkom rýchlo. Po prečítaní tohoto vlákna som však zmenil názor. Predpokladal som, že medzigeneračný rozdiel v tých motoroch až taký nebude, SCR nasadili vlastne až teraz. Pritom sa tu vo vlákne už niekto sťažoval na krátke regenerácie aj u i30 PD. Uvidím časom, ale zatiaľ sa mi to javí ako dobré rozhodnutie.
Ďalšie obdobie ukáže, ako efektívne naladili sw u motorov pre MY2019, kde už majú k dispozícii aj SCR kat, snáď to už toľko čmudiť do DPF nebude.
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 05 říj 2018, 07:55, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

i30 PD bude mít stejný problém až do MY2019, čili 09/2018. Do té doby má také "suchý" DPF a nepředpokládám, že by byl výrazně větší, spíš stejný.
Jinak ceny mírně ojetých dieselů KIA a Hyundai (nejvíce sledují Ceed a i30) se pomalu srovnávají s benzíny, takže ti, co auta kupují, příp. vykupují, už vědí...

V podstatě to nevědí jenom v autorizovaných servisech a na importu. No kdyby to nebylo k pláči, tak by to bylo k smíchu #-o
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Nebo nechtějí vědět :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
tomasvlasak
*
Příspěvky: 90
Registrován: 14 led 2014, 22:36

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od tomasvlasak »

motorol píše:Chápu to správně, ze problém u nafty je až euro 6 tj rok 2015, kdy rozdíl mezi benzinakem a naftakem klesl ze 70 000,- na asi 10 000,-? Jestli ano tak už je mi jasná ta náhlá sleva...
mám i30 kupovanou září 2015, ve velkém techničáku označení motoru D4FB, ale emisní normu nevidím, mám tušení, že je to ještě euro 5, to znamená, že tenhle problém s častou regenerací by se mě nemusel týkat?
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Nejsem si jistý. Emisní norma jde podle TP poznat, ale už se tuším stalo, že přehrávali soft i u Euro5 - AXELI, jak jseš na tom? Potvrdily se zkrácené intervaly regenerací?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

V TP normu nenajdeš, není uváděna. Jsou uváděny emise (vyloženě kolonka v TP), zkus vygooglit rozklíčování uvedeného předpisu.

Ale rozhodně si nemyslím, že auto z roku 2015 je dle Euro 5, protože Euro 6 vstoupilo v platnost v roce 2014 - http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... orma-euro/
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Přesně tak jsem to myslel, že to jde najít odvozeně.
Štěpáne, ty to budeš vědět, abych to nemusel hledat: faceliftové i30 2015 šly do prodeje od podzimu 2014 nebo později? Protože tam se to podle mě lámalo, viděl jsem i part list modelu 2014 a ten měl jiný EGR, DFP i ECU, ale nevím přesně, od kdy se ty novější prodávaly.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Obávám se, že Tě zklamu, ale přesně to nevím :( . Prošel jsem teď i30 GD co mi prošly evidencí a poslední auto před FL bylo z března 2015, první po FL šlo na značky v říjnu 2015. Osobně tipuji náběh FL aut ve druhém kvartálu 2015, ale je to jen tip. Nicméně pokud Euro 6 vstoupilo v platnost v roce 2014, pak GD po faceliftu z roku 2015 musí být všechny Euro 6...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“