Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Moderátor: Moderátoři

Pixell
*
Příspěvky: 33
Registrován: 11 úno 2019, 09:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pixell » 21 úno 2019, 11:04

Odfotim ,ale na pohlaď nevidno ,že by bol rozrezaný a následne zvarený

Reklama
 

Mildano
*
Příspěvky: 46
Registrován: 15 lis 2015, 17:43

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Mildano » 21 úno 2019, 11:11

Ten vyfuk nevypada, žeby byl dpf vykuchany, ale určitě nefunguje na 99%. Možná bude naprasklý uvnitř, ale jakotako ještě něco filtruje.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997

Pixell
*
Příspěvky: 33
Registrován: 11 úno 2019, 09:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pixell » 21 úno 2019, 11:32

Objednal som tu diagnostiku odb2 cez aplikáciu torgue.
Na nej by som mal teda vydiet tlak v DPF a teplotu.
Predpokladám, že ak sa ten tlak nebude meniť ,alebo bude nizky. Znamená to ,že bude prasknutý.
A potom ostáva už len kupit nový filter. #-o

Pixell
*
Příspěvky: 33
Registrován: 11 úno 2019, 09:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pixell » 22 úno 2019, 07:17

:hyu: no vykuchaný asi nebude

Pikacu86
*
Příspěvky: 58
Registrován: 06 úno 2018, 07:46

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pikacu86 » 24 úno 2019, 17:17

Pikacu86 píše:Ja zatial nemam problem s dpf,pravidelne cisti kazdych 576km,a koniec vyfuku sa mi tiez neleskne,ked som vopchal prst bol trosku zaspineny od cernoty ale neda sa to porovnat s audinou 1999 co som mal pred tym,asi 20-30x viac sadze
Takze nove poznatky,vyfuk som vycistil koniec z vnutra asi 15cm +- presiel som prstom ani cmuha na prste,od vtedy som presiel asi 150km,aj regenerovalo,dnes som skontroloval vyfuk presiel prstom z vnutra a ani cmuha.
1.6crdi 66kw 2010 dpf

Pixell
*
Příspěvky: 33
Registrován: 11 úno 2019, 09:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pixell » 25 úno 2019, 18:32

Je mozne ze sa zadymi pri regeneracii

Pixell
*
Příspěvky: 33
Registrován: 11 úno 2019, 09:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pixell » 26 úno 2019, 16:49

Skusal som tu diagnostiku ale ukazuje mi len ako sa otvara egr ventil.ostatne hodnoty ako tlak a teplota dpf ukazuju stale nulovu hodnotu.co stym

Mildano
*
Příspěvky: 46
Registrován: 15 lis 2015, 17:43

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Mildano » 26 úno 2019, 22:29

Nic, protože to je diag k ničemu a nic ti neukáže.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997

Pixell
*
Příspěvky: 33
Registrován: 11 úno 2019, 09:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Pixell » 26 úno 2019, 22:34

Tak chapem ze ta diagnostika je len hracka.,ale predsa len ukazat nieco musi

datam
**
Příspěvky: 146
Registrován: 06 říj 2014, 17:07

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od datam » 27 úno 2019, 11:14

Pixell píše:Tak chapem ze ta diagnostika je len hracka.,ale predsa len ukazat nieco musi
Nie je umenie kúpiť diagnostiku a vyčítať údaje. Umenie je ich chápať a nájsť v nich možné náznaky príčin problému. Ak niekto nevie či táto alebo iná hodnota má byť 7 alebo 77 tak o čom to potom je?
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)

Timi
Příspěvky: 4
Registrován: 07 pro 2019, 21:36

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Timi » 08 pro 2019, 09:44

Hyundaiáci pozdravujem,
vidím, že viacerí ste naozaj odborníci a máte svoje skúsenosti s P1405, trvalá nedokončená regenerácia DPF na Hyu Tucson, CRDi 2,0 l, 103 kW, 4x4, r.v. 2006.
Mám prosbu, diferenciálny snímač tlakov DPF sa mi chová ako "digital", hodnota buď 0 hPa (mbar) alebo 128 hPa (mbar). Žiadné iné hodnoty sa mi na grafe z diagnostiky neobjavujú. Nemal by to byť analógový signál a plynule "kopírovať" priebeh napr. otáčok alebo prúdenie výfukových plynov?
Skúsim priložiť aj graf signálov .... zelená sú otáčky, čierna prúdenie výfuk. plynov, červená tlak diferenc. snímaču.
Trubky a hadičky od DPF ku diferenc. snímaču sú vyčistené, priechodzé. Inak regener. spúšťa každý 2-3 deň pri jazde v meste, cca po 50-70 km a nepomôže ani výpal na diaľnici, stúpa spotreba až na 9 l a pribúda aj olej ... klasika znaky nedokončených regene
Graf hodnôt.jpg
Graf hodnôt.jpg (94.63 KiB) Zobrazeno 1119 x
rácii.
Dík za názor, prípadne za radu.
Miloš

Mildano
*
Příspěvky: 46
Registrován: 15 lis 2015, 17:43

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Mildano » 08 pro 2019, 12:07

Jak jsi na to přišel, že je tam průtokoměr výfukových plynů, průtok plynů na Tucsonu není, je tam pouze snímač průtoku nasávaného vzduchu.
Ta červená čára vypadá na EGR. EGR má takový-to průběh.
Měl jsem tentnýž problém, že jsem měl regeneraci co cca 70-150km, vysokoup hladinu oleje a spotřebu 10l/100km. Nepravidelně, až nakonec odešel DPF úplně do kopru. Musel jsem vyměnit DPF filt a hlavně co jej´popravilo byl EGR ventil, který netěsnil a měl zkorodované dosedací plochy - propouštěl. Doporučuji požít pouze originál EGR, protože šunty z druhovýroby nefungují. Pak následně musíš do servisu na diag a tam ti musí udělat základní nastavení EGR. Pro jistotu jsem si ještě nechal zkontrolovat a seřídit vstřikovače CR, protože to je další věc co ti je schopno popravit DPF. Snímač diferenčního tlaku jsem nemusel měnit, ony totiž vydrží hodně.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997

Timi
Příspěvky: 4
Registrován: 07 pro 2019, 21:36

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Timi » 08 pro 2019, 15:35

Dík za reakciu, skúsim postupne .... údaj o prietoku výfuk. plynov mi definuje diagnostika, mám HiCom s dosť silnou podporou výrobcu a nie je to sériovka na všetky typy aút, ale nakonfigurovaná len na ázijcov KIA a Hyundai ... doteraz som s ňou max. spokojný. Máš ale pravdu v tom, že takisto som nepostrehol, že by mal Tucson niekde priamo čidlo prietoku plynov, ale diagnostika detekuje 64 rôznych signálov, takže je možné že dáta pozbierané s riadiacej jednotky môžu niektoré signály zobraziť nielen priamo zo snímačov, ale zrejme robí aj prepočty z iných signálov, na základe ktorých môže definovať prietok plynov.
DPF som menil za nové (žiadny repas) pred rokom a pol, a po vyše mesiaci sa mi zapchal takmer úplne, ale tam bola jasná príčina, odídené úplne čidlo teploty výfuk. plynov pri turbe, čiže ešte pre DPF, takže regenerácie nešli vôbec. DPF aj s EGR som poslal do Prahy renomovanej firme na komplet vyčistenie a prišli ako nové aj s protokolmi z meraní pred a po vyčistení (DPF). Aj dosadačky vyzerali nepoškodené, elmag ventil EGR chodil spoľahlivo, skúšal som ho ešte pred nahodením.
Zaujala ma ale tvoja info o základnom nastavení EGR. Môžeš mi prosím Ťa vysvetliť, čo sa na samotnom EGR vôbec dá nastavovať? Samotný ventil, ktorý prepúšťa spätne plyny do sania má pevne nastavenú medzeru pri otvorenom stave, tam niet čo asi stavať a cievka ktorá ho ovláda, je riadená impulzmi s RJ. Takže tomuto dosť dobre nerozumiem.
Signály ktoré som poslal a pomenoval sú naozaj správne pomenované, červený je dif. tlak DPF.
Dnes som mal dole obe hadice zo snímaču a prúžkom papiera bolo identifikovateľné, že tlak pred DPF je väčší ako za ním, čiže diferencia tam je ale čidlo píše 0 hodnotu diferencie.
Tiež sa mi to nezdá, že by to snímač nereagoval ... možno je diferencia naozaj malá, čiže DPF čisté, ale prečo potom spúšťa regeneráciu?
Skúsim si to ešte presnejšie kilometricky obsledovať, ako často to robí. Dnes som sa pokúsil spraviť aj statickú regen. DPF cez program, cca 4 min vypaloval a potom zahlásil, že reg. nebola úspešne dokončená .... zase asi žiadna info z difer. snímaču.
Fakt netuším, čo sa deje.

Mildano
*
Příspěvky: 46
Registrován: 15 lis 2015, 17:43

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Mildano » 08 pro 2019, 15:56

Zaujala mě jedna věc. To ti nehlásilo poruchu když byl snímač teploty na oném světě? Nebo jsi ignoroval poruchu a jezdil s tím dál?
Protože pokud se s tím jezdí dál a neodstaví se to dokud se to neopraví, stane se že si dojebeš i nový DPF. A poruchu na jakém koliv snímači teploty ti blika kontrolka motoru. Další věc je ta, že DPF bych si osobně nenechal nikdy vyčistit. Nepomůže to. Znám.pár lidí co si to dali udělat a po půl roce stejně koupili nový. Reklamaci jim pak stejně neuznali - prý špatný stav motoru, zanedbaná údržba. U těhle typů aut se neoplatí šetřit. Jak jsem řekl: nový origo DPF, EGR + kontrola vstřikovačů, případně doseřídit a na konec nastavení základních hodnot ŘJ s výmazem starého DPF z paměti.
To je jediné co tě zřejmě čeká. Osobně jsem se s tím trápil 1 rok. A stejně jsem musel koupit všechno nové s tím, že jsem si všechno dělal sám. Protože ve dvou servisech mi to ještě víc dojebali. Nevěděli si s tím rady.
Kdybych to udělal na začátku, ušetřil jsem si hromadu peněz a času. Vyšlo mě to tak cca na 60tis.
Je toho mraky těch příčin u takových aut co mají DPF co způsobí odumření DPF, to je tak na celé odpoledne. Vypisovat se mi to nechce.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997

Timi
Příspěvky: 4
Registrován: 07 pro 2019, 21:36

Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF

Příspěvek od Timi » 08 pro 2019, 17:49

V prvom rade úplný súhlas s autorizovanými servismi .... zúfalstvo najväčšieho zrna. Preto som si radšej za predpokladané náklady v servise radšej kúpil diagnostiku a dal som to pred rokom svojpomocne dokopy.
Vadné teplotné čidlo pred DPF RJ nerieši. O tom neviem, že by to nejaká identifikovala. Začala blikať až keď nastali dôsledky a DPF sa zaniesol a znížila sa účinnosť. Vtedy vyhodila RJ chybu ako nízka účinnosť filtra, ale vopred, že nejaké teplotné čidlo odišlo, to RJ nehlási. Až tak dokonalá asi nie je.
Čistenie DPF v podstate s Tebou súhlasím, staré niekoľkoročné DPF sa určite neoplatí. Ale 1-2 mesačný nový DPF, to je určite o inom, ak to robí certifikovaná firma.
Rád by som sa ale predtým, než príde čas beznádejnej výmeny všetkého za nové, niekam skúsil posunúť radami, diagnostikou. Mimo iného, nové (pred rokom menené) mám čidlo teploty pred DPF, čidlo teploty v DPF, lambda sonda a naozaj veľmi seriózne vyčistené 2-mesačné DPF a EGR.
Skôr by som bol rád, ak by si mal info o presných podmienkach, na základe ktorých sa regenerácia spúšťa. To som sa zatiaľ nikde vierohodne nedozvedel. V dokumentácii od Tucsona (mám nejaký údržbársky manuál EN) o tom nie je nič konkrétne, čo človek, to iný názor, zvyčajne ten, ktorý zažil na vlastnom aute .... ale naozaj niekde presne špecifikované podmienky (napr. aké teploty musia byť v DPF, aký diferenciálny tlak, otáčky motora...atď.) tie nepoznám. Ak by si ich Ty vedel presnejšie definovať, bol by som Ti povďačný ....
A ku tryskám, no diagnostika mi mimo iných vecí meria aj množstvo vstreku, tlak v railu, množstvo vzduchu, činnosť EGR, polohu škrtiacej klapky atď.
Mám historické data uložené z jázd auta, keď všetko šlapalo ako malo ...... takže ak to porovnávam s tým, čo je dnes, tak sa mi to javí OK, čo sa týka prípravy paliva a množstva vstreku.
Ale asi to dopadne tak, že čím viac info a dát z rôznych snímačov máme, tak tým viac je nám to na prd, pokiaľ nevieme skutočnú architektúru softu v RJ a nepoznáme presné podmienky, ktoré určujú prečo a ako sa to auto správa. Nakoniec budem musieť asi to riešiť ako Ty a skusmo kupovať a meniť to, čo som ešte nevymenil.
A ďakujem Ti za ochotu komunikovať .... určite si z toho veľa zoberiem, Tvoje názory sú pre mňa určite dôležité pri rozhodovaní sa, čo a ako, lebo vidím, že s tým máš naozaj bohaté skúsenosti.

Odpovědět

Zpět na „TUCSON“