
Horší je to u TZ, které se šroubují tak, že ty šrouby jsou ve směru tažné síly (zepředu šroub, zezadu matka), tak to mají např. dodávky nebo pick-upy. Tam by se při každé manipulaci se závitem měl šroub měnit, a pozor, pevnostní.
Jinak pokud nic netahám, tak tam kouli nechci mít. Výrobce auta naprojektoval dozadu deformační zóny pro případ nárazu zezadu a když ten náraz půjde na tvrdou kouli, tak to efekt zmírnění nárazu prostřednictvím deformační zóny eliminuje - samozřejmě s rizikem horších důsledků nehody pro posádku

kyrmon: vylomit nosič kol můžeš i za kombíkem - jde o to dodržovat předepsané hmotnosti a jet rozumně. A stejně tak můžeš urvat ta kola ze střechy. Nemluvě o tom, když si v půli cesty vzpomeneš zajet do nějakého obchoďáku na sváču / přestávku. Naštěstí jsou už dnes před vjezdy do podzemních garáží kontroly výšky, ale i ty dokážou kolo pošramotit, někdy i střechu.
Každopádně čím víc je to placatější a lehčí, tím výhodnější je použít zahrádku místo přívěsu, v tom ti rozumím
