Mild-hybrid TUCSON ?

Hyundai Tucson (ne Tuscon) 2. generace 2015 - 2020 (TLE)

Moderátor: Moderátoři

šobuL
*
Příspěvky: 21
Registrován: 10 lis 2019, 08:20

Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL »

Ahoj.
Chci pořídit Tucsona 1,6 CRDi, 100kW, 4x2, manuál.
Přidali by jste si někdo 20tis. a nechali si tam dát Mild-hybrid 48V ???
Koukal jsem na nějaké testy a nevím jestli není lepší dát ty peníze do něčeho jiného. Dát ho tam jen pro dobrý pocit, že tam je něco nového ? :hyu: :idea:
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2436
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od dibarbora »

Začal by som otázkou, akú ma auto u teba perspektívu?
Ak je horizont záruka a potom druhé auto, tak by som si to v pohode kúpil... inak je to ďaľšia komplikácia k už aj tak zložitému pohonu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
šobuL
*
Příspěvky: 21
Registrován: 10 lis 2019, 08:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL »

Díky za odpověď.
Zatím je plán nechat si ho déle. S tou složitostí motoru to je asi fakt..........A ušetřit těch pár desetinek na naftě, za to nestojí. Takže nebudu experimentovat a koupím osvědčený diesel bez ekověcí :D ......
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8547
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Mexican »

diesel v roku 2019 bez ekoveci? whoooa? to hybridne ustrojenstvo bude to najmenej poruchove na celom systeme.. ja by som ako majitel bezporuchoveho dieslu mal jasno a vybral mild hybrid
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
šobuL
*
Příspěvky: 21
Registrován: 10 lis 2019, 08:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL »

S tím slovíčkem (ekověc) jsem to asi přehnal :D .......Takže kromě filtru pev. částic, vstřikování močoviny atd. by to byla další složitost.
Kdyby tam byla aspoň o něco větší pomoc od toho Mild-hybridu, ale to budu muset asi pár let počkat, než to po městě pojede na elektrický pohon a mimo město na naftu :D ......
Nějaký ten střední hybrid..... :D :hyu: :idea:
dibarbora
*****
Příspěvky: 2436
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od dibarbora »

Najnovšie nafťáky smart stream sú z hľadiska spoľahlivosti dosť neznáma veličina minimálne 1,6 určite. Oproti minulej generácii motorov je to úplne iný motor vrátane materiálu bloku(hliník). Riadenie spaľovania a emisného systému majú urobené poctivo, len snímačov okolo motora, DPF a SCR katu je 11 čo som sa dočítal. Výhoda pri novom aute môže byť celkom vražda po 200tkm udržovať v stave schopnom splnenia podmienok EK/TK, zvlášť pri aktuálnej podrobnosti postupov na EK/TK vrátane analýzy cez OBD diagnostiku....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20586
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Axel.Foley »

šobul: Za mně raději rezervu do kufru než baterii.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
tempest
**
Příspěvky: 488
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od tempest »

Porovnej zrychlení, reálnou spotřebu (sprintmotor.de) a kolik s tím celkově najedeš, než to pošleš zase do světa. A na základě toho se rozhodni.
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2096
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od sarin007 »

Je zajímavý, že za stejnou cenu jako je Mildhybrid je i běžná verze 4x4 (takže za podobný peníze existujou tři alternativy). Ale je možný, že ten hybrid trochu pomůže tomu motoru a bude o něco málo dynamičtější (když už snížili ten objem z 1,7 na 1,6)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Richard555 »

No co jsem zatím četl v několika článcích, že prý řešení hybrid je celkem spolehlivé a bezproblémové (Lexus, Toyota hybridy bez nabíjení ze zásuvky atd.) Otázka je jak velký jsou v :hyu: baterky a jaké. Je tam li-ion blok na cca 10kw, nebo používají 4 ks AGM baterek? V tomto případě je třeba upozornit na cenu baterek a jejich relativně krátkou životnost při tomto způsobu užití a vysokou cenu :wink: Úspora by mohla být cca 0,5-1l na 100 a těžko se dá uvést víc, snad jen to, že co na autě není nemůže se rozbít :wink:

Docela mě rozsekalo, že v Autosalonu teď byl test KAMIQ a testující prohlásil, že se mu spotřeba ustálila na 7,5 l na 100 - no potěš koště, mrňavý auto s oturbeným litrem, bez pohonu 4x4 a tohle to žere?????? :shock: Mr Hyundai jezdil IX55 za 7,5 já tak do 9 :wink: a jedná se o malinko jiné auto, ano je to nafta, ale ty emise jsou skoro stejné, v něčem lepší, v něčem horší ale vždy odpovídají spotřebě :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20586
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Axel.Foley »

Dovolím si opravu: Mr :hyu: měl ix35 1,7 CRDi a jeho dlouhodobý průměr byl tuším 5,19 / 100. Pro porovnání, u mého Tucsona 1,7 CRDi mám dlouhodobou cca 5,8 / 100.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
šobuL
*
Příspěvky: 21
Registrován: 10 lis 2019, 08:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL »

Jinak teď mají edici IceBreaker 1,6CRDi 85kW 4x2 manuál za 549tis........100kW + 20tis......4x4 + 20tis......Mild Hybrid + 20tis.....
Mild hybrid možná trošku pomůže :?: v akceleraci, spotřeba v papírech max. 7%, to by bylo něco do půl litru na sto #-o . Baterie tam je Li - Ion 0,44 kWh.
Jde taky o to, že aby se nějaká decka ušetřila, tak se musí nechávat zapnutý Start-stop, kvůli dojíždění na křižovatkách(pod 30km/h chcípne motor). Někde psali, že to je trošku nepříjemný....chcípne motor, pak před křižovatkou šlápnete na brzdu, naskočí a je tam nějaké škubnuti......Baterie, aby dodávala generátoru musi být plně nabitá....
Ale někdo si Mild-hybrid dá, já počkám pár let, až na tom lidi najedou statisíce Km, až to bude pomáhat více a až nám výrobce nedá jinou možnost :hyu: :D
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11757
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Těsně vedle Jožo, ten průměr u ix35 byl po zhruba 55.000 km 5,15 litru. Ale Richard záměrně zmiňoval svojí ix55 a mojí spotřebu s tímhle šestiválem, když jsme ho tu měli - tam jsem se pohyboval kolem těch 7,5 litru.
7,5 litru na oturbený motor ze sekačky je úlet, ale na druhou stranu mě u novinářského auta moc nepřekvapuje, tam se otáčkoměr z druhé poloviny vůbec neodstane. Já měl na 1,0 T-GDi průměr po 42.200 km přesně 5,3, u Kamýku bych se díky větší čelní ploše měl pohybovat do 5,5 litru. Nějak si nejsem schopný vzpomenout za kolik jsem jezdit tenkrát s tou litrovou Konou :-k . Zkusím se podívat po fotkách.
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
šobuL
*
Příspěvky: 21
Registrován: 10 lis 2019, 08:20

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od šobuL »

Doufám, že ta 1,6 bude spotřebou podobná jako původní 1,7........ :D :idea:
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11757
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Mild-hybrid TUCSON ?

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Mám tu Tucsony jak 1,7 CRDi tak 1,6 CRDi s výkonem 85 kW a spotřeba těch 1,6 je o něco menší - důvod je prostý - močovina. Tím, že se oxidy dusíku nemusí zachytávat v LNT katalyzátoru, pak pracně pálit, tím zanášet DPF a ten pak vypalovat, tak klesla jak spotřeba nafty, tak se prodloužily i intervaly regenerace DPF. Já jsem se spotřebou považován za extrém, za normál bych považoval rozmezí 5,5 - 6 litrů. Spotřeba močoviny se pohybuje zhruba kolem 0,5 - 0,7 litru na 1.000 km.

Zpátky k tématu - do mildhybridu bych nešel. Problémy s možným zahořením baterií tu zatím prostě jsou a mít tohle škrtátko vedle nádrže s naftou …. ? Jsem sice šílenec, ale tak velkej šílenec nejsem. Tu dvacítku bych vrazil do pohonu 4x4.
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
Odpovědět

Zpět na „Tucson II“