praskání v řízení

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1253
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

praskání v řízení

Příspěvek od Neo-Mike »

Zdravím, při otáčením volantem (zejména při parkování, kdy se více hýbe kolama) cítím (i jde slyšet), jak ve volantu něco praská nebo lupe. Jakoby se to odněkud přenášelo po tyči řízení. Při normální jízdě to nedělá. Byl jsem na prvotní obhlídce v servisu a mají podezření, že je poškozený šnek v řízení. Nesetkal se někdo s podobným problémem? Četl jsem, že tu lidé měli problémy s horními ložisky předních tlumičů, případně prasknutou pružinou. Na to jsem tak trošku spoléhal, že by to mohlo být tím.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Reklama
 

Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 589
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: praskání v řízení

Příspěvek od pekoz »

Prasklou přední pružinu jsem měl celkem 3x za cca 300 000 km na Citroenu. Bylo to slyšet - takové zapraskání při řízení. Vždy byl důvod předchozí zarezivění a zatuhnutí horních ložisek (ty naopak nebyly slyšet vůbec).
Ale to by měl servis zjistit hned (je to vidět nad kolem) takže to asi bude něco jiného.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1253
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Neo-Mike »

Pokud by byl prasknutý poslední závit pružiny, tak by to nemuselo jít vidět. Aspoň to si tak myslím, zkušenost s tím nemám. Snažím se si dát dohromady jaké měl kdo projevy a zaměřit se určitým směrem pravě
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: praskání v řízení

Příspěvek od shawt »

At ti to tam promazou. Me to na 2 garancce promazali nakym jinym mazivem a uz skoro rok mam klid. Uz se to tu resilo v jinem vlakne. Me na garance rekli, ze na to je svolavaci akce a mazou se tlumice jinym mazivem.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=154&t=27503
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Tudy »

Přesně tato závada se mi objevila cca před týdnem (na Seatu). Nechal jsem vyměnit stabilizátory a tlumiče, pár dní byl klid a pak to začalo vrzat, hlavně pokud stojím na místě a kola se vytáčí na max nebo při prudším zabrzdění, rozjíždění. Při přejezdech nerovností ustálenou rychlostí nebo po ránu, kdy je chladněji, tak není slyšet nic, je klid.
Podle těchto příznaků bych tipoval na horní uložení tlumičů, buďto tam praskla guma nebo odchází ložisko - oprava za pár stovek. Možná bude stačit i pouhé promazání, jak píše "shawt", ale moc tomu nevěřím. Příští týden s tím jedu do servisu, pak dám vědět, jak to dopadlo.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Tudy »

Auto je doma, mechanik na příčinu zatím nepřišel. Všechno zkontroloval, povolil a opět utáhnul, vyloučil závadu na silentblocích, tlumičích i stabilizátorech. Vše promazáno. Stav se zlepšil o 90%, sem tam to ještě trochu vrzne. Poslední možností kde by mohl být problém jsou čepy řízení/kulové čepy. Budu dál sledovat.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Tudy »

Problém odstraněn výměnou zadních silentbloků předních ramen - Powerflex půjde na reklamaci.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1253
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Neo-Mike »

Tak u mě zatím se nic nového neví. Měli 3x rozdělané řízení a nic nenašli. Přesto pořád při točení volantem v něm lupe. Auto půjde znovu do servisu.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1253
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Neo-Mike »

Tak zatím to pokračuje dál tak, že nejdříve byly promazány přední tlumiče. To nepomohlo, možná se to i zhoršilo. Následně byla vyměněna tyč řízení. Praskání bylo na tři týdny pryč. Nyní se pomalu objevuje znovu, jen ve slabší míře. Udělá to teď tak 1-2x za jízdu. Buď při parkování a nebo po přejezdu malé nerovnosti. Někdy jde cítit slabší zapraskání, někdy silnější. Naposledy, když to udělalo při parkování, tak jsem zkusil vypnout a nastartovat znovu motor, ale už to v tu chvíli neudělalo znovu, přestože volant byl ve stejné poloze. Samozřejmě, když jsem s tím dojel znovu do servisu, tak se to zrovna neprojevilo. Zatím marně hledám, kdy se to děje pravidelně.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1253
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Neo-Mike »

Obracím se s žádosti o radu. Jak jsem psal výše, problém je s praskáním v řízení. V současné době se to děje při parkování, kdy to jde slyšet v kabině. A za jízdy se stane, že něco lupne do volantu, jako by něco přeskočilo. Bohužel se oboje děje náhodile a nedokáži to v servisu předvést. Servis se tím už nechce dál zabývat, dokud to nepředvedu. Na garančce zkontrolovali klouby a hřeben řízení a vše je v pořádku. Přesto se závada pořád opakuje. Nevím jak servis dokopat, aby to začal řešit.
Nemá někdo typ na servis, kde tomu opravdu rozumí? Bohužel na Jižní Moravě jsem všechny už vyloučil.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
jaroslav81
Příspěvky: 7
Registrován: 09 zář 2013, 23:58

Re: praskání v řízení

Příspěvek od jaroslav81 »

ved sa to tu riesilo aspon 100 krat, hlavne aj v starsich i30 FD...je vadna ta gumena spojka v posilnovaci riadenia, ma s tym problem kazdy Hyundai, je to aj oficialne priznana vyrobna vada od Hyundaiu. Robi mi to tiez, hlavne ked pri nizkej rychlosti prudsie zabocim do lava, tak to vo volante pukne, je to pocuj aj citit vo volante.....ta znicena gumena spojka sposobi, ze v mieste spojenia posilnovaca riadenia so stlpikom riadenia to buchne kov o kov....pozri si video a pochopis....
https://www.youtube.com/watch?v=OUARhry0KjA&t
Rouballik
Příspěvky: 8
Registrován: 12 úno 2019, 13:02

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Rouballik »

Přesně tak, ale jsou v podstatě tři možnosti.
Buď se ti zaneslo ložisko uložení a jak točíš tak se ti roztahuje pružina a stahuje. Jednoduchá oprava výměna ložiska. Někoho nech koukat jak točíš kolem a pokud se ti bude roztahovat a stahovat pružina je to ono. Oprava za koruny. Nebo se ti někde podfouklo řízení a hřeben ti chodí natvrdo, protože je bez oleje. Stačí kouknout zda je řízení oblitý olejem a zda v lahvičce na náplň nechybí servo olej. Pak bys musel dělat repas. Možná ti to ještě uznají na garanci záleží kam jezdíš do servisu. Obecně ale tohle koštuje taky jako repase. Zajeď na servis a za 20 minut víš na čem jsi.
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1253
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: praskání v řízení

Příspěvek od Neo-Mike »

Nakonec auto bylo měsíc a půl v servisu. Zkoušelo se postupně měnit vše, čím by to mohlo být. Nakonec se zjistily dvě věci, které to nejspíše způsobovaly. Nyní testuji, zda se to objeví znovu. Tak třeba to někomu do budoucna pomůže.
První problém byl, že kostra která drží celou palubní desku a montuje se na ní tyč řízení, měla naprasknutý jeden svár v místě, kde se přichycuje tyč řízení. Což problém neodstranilo úplně. Potom se ještě znovu vyměnila tyč řízení (údajně se jim na ní nezdály nějaké ložiska) a zatím to dalo pokoj. Doufám, že to za chvíli nebudu řešit znovu a opravdu to bylo tím :D Každopádně přístup servisu na jedničku a to je jen tak s nějakým spokojený nejsem :D
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“