Pískověbílý Tuky

Založte si své téma a představte svůj nový Hyundai Tucson ostatním

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od petzl62 »

Ty to ještě nemáš hotové tu dekarbonizaci? :shock: :roll: :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Axel.Foley »

Bohužel, byly jiné povinnosti a starosti...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Axel.Foley »

Dnes proběhla dekarbonizace motoru vodíkem. Píše o ní petzl62 zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555 - dovolím si dát sem odkaz na jeho příspěvek i bez dovolení :-#

Výsledek? Překvapující :!: Motor si přede jen tak jakoby mimochodem, jde nádherně za plynem a do otáček, ochotně zrychluje víceméně na polechtání plynu, meziplyny se dávkují jedna radost =D> Dovolím si říct, že auto jede tak, jak se od něj čeká - lehce, hebounce, nenásilně.

Hned po dekarbonizaci jsem ujel cca 60 km. Během nich proběhla regenerace DPF (očekávaná, včera jsem ji po dlouhé době zhruba v polovině utnul).

Zítra je v plánu vyčištění EGRu. Jsem zvědavý, jak bude vypadat po dnešní akci a jak se čistění vodíkem projeví na regeneracích :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od idam.i »

Super,som rád,že to pomáha.Dúfam,že Tusík už bude v plnej kondícii. :D/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od petzl62 »

=D> =D>
A já už si říkal které Hranice jsi překročil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já jsem zvědavý na EGR po této očistné proceduře :-k .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od petzl62 »

To jsme dva :wink: :-#
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Axel.Foley »

Tři - přidávám se do klubu...

idam: Taky doufám...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1605
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od kyrmon »

Ahoj, tak v jakém stavu jste dnes nalezli EGR? ;)
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Axel.Foley »

Po dnešku nemám, vyjma spotřeby, žádné dobré zprávy :( Víceméně to nejsou dobré zprávy obecně :?

Takže popořadě. Jak jsem avizoval, ráno jsem se rozjel do servisu na čištění EGRu. Cestou jsem pozorně sledoval ukazatele a čekal, kdy se spustí regenerace DPF. A ta se opravdu spustila - po ujetí 126 km od té poslední :( Takže dekarbonizace nepomohla... no nic, snad pomůže vyčištění EGRu. Čištění se ale nekonalo - EGR je spojen s chladičem spalin nedělitelným spojem, takže aby se člověk do něj dostal, musel by ho zničit. Navíc je nutné vymontovat půl motoru, aby bylo možné EGR s chladičem vybrat. I dle katalogu dílů lze na EGR objednat jen 3 věci:
- šrouby
- těsnění
- sestava EGR + chladič
Cena za sestavu je "lidová" - téměř 25.000,- českých ](*,) Plus práce, samozřejmě.

Následovala cesta do autorizáku, kde se s tímto problémem, t. j. časté regenerace, již setkali - ještě že tak [-o< Prý DPF v kýblu. A prý odchází jedna radost, bez ohledu na to, zda je to i30 nebo Tucson. A cena nového dílu? Zhruba 120.000,-...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Kamílek »

Tak to je fakt masakr :-( Uznají ti to jako záruční opravu? Neříkej mi, že budeš muset cvakat 120k + práci ze svého...
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od petzl62 »

Super, takže kolik že těch kilometrů Tuky ještě najede??? Něco je špatně ve státě korejském ](*,) ](*,) Takže 5let a pak každé 2-3 roky tahat z kapsy ranec peněz a měnit DPF??? A to nám ještě ti eko zmrdi zvednou podíl bio sraček v palivu :shock: :oops: Super :!: :!:
Je mi tě opravdu upřímně líto :cry: . Kriste pane a veřejně ticho po pěšině.Proč touhle eko kravinou ničí pověst, jednoho z nejlepších dieslových motorů ](*,) ](*,) Teď jde o to, jestli je(bude) stejný problém s DPF filtry s používáním AD blue :-k
No a závěr s p. Mlčícím? Výměna na záruku??? [-o<

Beru nejměkší a nejjemnější hadr a budu toho svého méďu dlouho hladit a vděčit za to, že kromě katalyzátoru a spešl systému zpětného nasávání spalin v autě žádnou jinou fičuru nemám [-o<
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1605
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od kyrmon »

:shock: :shock: ](*,) ](*,) To snad ne! Doufám, že to bude na záruku [-o< [-o<

No... a podobně jako petzl62 se jdu pomazlit s ácou a omluvit se mu, že občas na něj nadávám, když má zrovna špatnou náladu 8-[
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Boryš
****
Příspěvky: 1088
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Boryš »

Právě kvůli těmhle blbostem tahajícím prachy z kapsy jsem při výměně auta hledal benzín bez turba. Jen to pošahané D-CVVT mě seje, při koupi jsem nevěděl o co jde, že to může být průšvih... Kdybych to byl býval věděl tak bych tehdy zkusil sehnat ix20 s motorem 1,6 92 kW, i když to má menší kufr a velikost kufru byla jednou z priorit. Prý byla ještě tehdy k mání jako novota, jako ojetinu s malým nájezdem jsem ji nenašel.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Pískověbílý Tuky

Příspěvek od Axel.Foley »

Mělo by to být na záruku.

petzl položil velice dobrou a vhodnou otázku ohledně dalšího nájezdu. Přiznám se, nevím, co dál. Motor je skvělý a jestliže se člověk o něj trochu stará, věřím, že udělá i milion km. Problém jsou periferie na něj navázané - čidla, EGR, DPF. Převážně kurvítka, bohužel. A nové motory s AdBlue na tom budou ještě hůř. Ale něco jiného jsem chtěl říct - vypadá to, že provoz (nejen) tohohle auta po záruce bude mít smysl rok, max dva, pak to bude asi ekonomický nesmysl :( Což mě opravdu moc mrzí... auto mi vyhovuje jak je, motorově, prostorově, pohodlím, dizajnem... V případě výběru náhrady budu mít stejné dilema, jako má teď idam, prostě si nevyberu. Částečně i proto, že jsem rozmlsaný a zvyknul jsem si na mnoho věcí, o kterých jsem říkal, že je nepotřebuji. Ale zvyknul jsem si a teď by mi chyběly.

A to jsem si říkal, že minimálně 300.000 km Tucsonem najedu :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Auta členů“