Neu Santa - názor budoucího majitele

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Lišák
Příspěvky: 2
Registrován: 12 bře 2007, 13:03

Neu Santa - názor budoucího majitele

Příspěvek od Lišák »

Tak jsem se rozhodl,že půjdu do nového Santy. Vybral jsem si 2,2 v eleganci + si přiobjednám zahrádku a zadní parkovací čidla. Je to sice rok výroby 2006, ale dostal jsem zajímavou slevu a hlavně ho budu mít hned a nemusím čekat 4.měsíce. Chci Vám všem poděkovat za Vaše podnětné názory a připomínky a jsem rád, že budu moci co nevidět také přispívat svými zkušenostmi. Pár zkušeností a názorů mám již nyní. Chtěl jsem koupit Santu přes Autocentrum Hulváky v Ostravě (vozí auta z Rakouských skladů)- ale nelíbí se mi jejich přístup k zákazníkovi. Nabídly mi auto co mají skladem a za super cenu a když jsem na to kývl, tak najedou zjistili, že ho zaregistrovali jako užitkové, ale že je vyroben jako osobák a že ty papíry nechaj předělat. Měli se dnes dopoledne ozvat a neozvali se. Asi vážně jedou v jiných kšeftech jak tu kdosi na fóru napsal.
Jinak Santu jsem si vybral mimo jiné proto,že je to opravdu krásné a velké auto a hlavně v porovnání s ostatními SUV za docela přijatelnou cenu.
Reklama
 

Tibik
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 bře 2007, 11:29
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Tibik »

Na AutoCentrálu v Ostravě a vůbec na p. Kožušníka si dej dobrý pozor, je to velký darebák. Mám s ním bohaté zkušenosti.V roce 96 jsem tam koupil novou Ladu a skoro rok jsem se snažil reklamovat až se do toho vložila televize a on přišel od dovozce o licenci. Od ACH Ostrava zdaleka ruce pryč. Známá mi před dvěmi roky nevěřila a koupila si u něj Kalose a bylo to to samé story. Varuji.T
-----------------------------------
Nyní FS 2,2elegance, Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Tibik
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 bře 2007, 11:29
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Tibik »

Jo ještě jsem zapoměl, ACH a p.Kožušník není autorizovaný, tahá auta z Něměcka a RakouskaMám taky nabídku od jiné takto fungující firmy a ti jsou prý ( z dobrého zdroje) solidní.Znovu VARUJI :evil: před ACH Ostrava. :lol: [/b]
-----------------------------------
Nyní FS 2,2elegance, Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
jaryn
Příspěvky: 6
Registrován: 04 dub 2007, 10:01

SF 2,2 CRDi active 4x4

Příspěvek od jaryn »

jaký je názor na rozdíl ve výbavě Active a Dynamique, kromě ESP mi nepřijde, že by něco bylo prakticky nutné. Mám objednanou novou SF v Ostravě u GMP MIX. Čekací doba asi 2,5 měsíce z březnové výroby.
nemáte někdo zkušenosti z nejnovější verzí 2007, jaké jsou okamžité a důležité závady (spojka, vrzání plastů, zahrádka, 4x4 Lock - plný rejd volantem apod.) :D
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Active versus Dynamic, když to vezmu podle sebe:
- vadilo by mi neplnohodnotné náhradní kolo (nějaká dojezdovka mě v případném terénu bude asi houby platná)
- asi ESP (u přiřazované 4x4 bych to bral jako nezbytnost)
- chybějící kůže na volantu (na delší trase je to setsakra znát)
- nevyhřívaná venkovní zrcátka (to docela čumím, že to není základ, v zimě je to na hovno, pokud člověk nic nevidí)
- manuální klima (v dnešní době v autě za takovej ranec? to beru jako vtip Hyundaie)
- vyhřívání skla pod stěrači (super věc, zvládne to rozehřát téměř půlku okna)

naopak v klidu bych oželel:
- 18 kola, na 18 je to fakt tak akorát na slušnou silnici
- chladící box v opěrce
- venkovní teploměr (já mám, není to špatný, ale pokud nefunguje automatické varování, tak je vcelku k ničemu)
- no a palubní počítač, pokud umí jen to co palubák ve starším Santovi, tak bych ho klidně oželel

Sumasumárum, radši bych dal navíc těch 80t než se pak trápil kvůli chybějící výbavě.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
jaryn
Příspěvky: 6
Registrován: 04 dub 2007, 10:01

Příspěvek od jaryn »

Možná jsem blbec, ale proč je ESP nezbytně nutné k 4x4, může to někdo technicky vysvětlit. Díky. Bydlím Beskydech a potřebuju, aby auto vyjelo neuvěřitelné kopce v zimě. Nebudu přeci s autem za 800k jezdit 80 na sněhu a ledě do zatáček.
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

U trvalé 4x4 to určitě nutné není, ale to není případ nové SF. Ono to konec konců není nutné ani u přiřazované 4x4, ale když už si kupuju SUV požadoval bych od něj co nejlepší kontakt s povrchem. Pokud oželím stálé 4x4, tak chci aspoň stabilitu v zatáčkách a ne aby mě při každé "myšce" předbíhala prdel auto. Ono stačí jen najet třeba na dálnici do míň prohrnutého pruhu na předjíždění a bez ESP to dvoukolku dokáže pěkně roztočit. "Smůla" je, že tento systém člověk docení až v krizovém momentu a ne při běžné jízdě.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
jaryn
Příspěvky: 6
Registrován: 04 dub 2007, 10:01

Příspěvek od jaryn »

Díky za radu.
pokud jsem to pochopil dobře, tak pohon 4x4 je v normálních podmínkách 4x2 a automaticky (pouze v situacích kdy přední náhon má nějaký problém proklouzne) se aktivuje 4x4. :shock:
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Přesně tak, zadek se přidává v okamžiku prokluzu přední nápravy. Ale ne hned, nejdříve se jednotka snaží snížením výkonu získat zpět adhezi na předku (track control). Teprve když to nepomůže je připnut zadek. Tohle je známé riziko na měkkém povrchu, kde to rozhodování jednotky může vést až k zahrabání čumáku a pak už to zadek nevytrhne. Takže na měkkém vždy aktivovat 4x4 lock anebo vypnout TC.
V zatáčkách při smyku (nebo jen jeho náznaku) se však 4x4 nezapne, pokud předek neprokluzuje a proto je tu ESP, které z toho vyvede (samo v mezích fyzikálních možností) i 4x2.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

Samozřejmě to všechno je pravda, ale pokud bude jezdit Jaryn v neuvěřitelných kopcích a ve sněhu, tak to ESPčko bude muset stejně vypínat, protože jinak ujede neuvěřitelně málo :P.
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
jaryn
Příspěvky: 6
Registrován: 04 dub 2007, 10:01

Příspěvek od jaryn »

jaké máte zkušenosti s 4WD Lock, použili jste to nekdy a kdy ??? 8)
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Zkus najít ve starších příspěvcích, někdo to tuším použil na starém santovi při otáčení na polní cestě a mělo to nemilé průvodní jevy. Jinak se tu rozebíralo, že to funguje jen do/od (?) určité rychlosti.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
jaryn
Příspěvky: 6
Registrován: 04 dub 2007, 10:01

Příspěvek od jaryn »

Jo myslím, že někdo psal, že se nesmí točit volantem naplno, že se to musí zapínat pouze na vyhrabání z něčeho a jet v pčřímém směru do 35 km/h. Tak to bylo u starších SF, ale nevím jak je tomu u těch posledních ??? :shock:
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Vypadá to, že obdobně. Tady v tomto testu (http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... review.htm) píšou, že zamknuté 4x4 funguje jen do 30 km/hod. Jinak je zajímavý si ten testík projít celej.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“