
Anebo jezdí majitel takovou pilu, že filtr nemá kdy regenerovat...
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Nie som si celkom isty ci toto je skutocne problem, ten popol nevznika spalovanim sadzi, tie sa proste premenia na plyn a odidu. Dovodom skratenia casu medzi vypalovaniami je IMHO potlacenie NOX bohatsou zmesou (s tym nic neurobime), tym vzniku sadzi, to ale neznamena aj zvyseneho mnozstva popola. To ze vznika 2x viac sadzi, to neznamena ze sa do katalyzatora dostava aj 2x viacej popola (popol je to co nie je uhlik, co nezhori a nevidim kde by sa to mohlo brat). To je aspon moj nazor, varim z vody.
popol su neplynne kyslicniky, kedze mas rovnaku spotrebu paliva aj oleja mas rovnaky prisun popola ... to ci sa uhlik (ktory nie je popolom) skrystalizuje do sadze alebo do plynneho CO2 mnozstvo popola nezmeni ... to je moj nazor, ak mas nejaky podklad k tomu ze sa mylim, sem s nim, rad sa poucim (ale prosim nejaky iny ako "mechanik povedal"dibarbora píše: 25 lis 2020, 12:15 Žijeme v reálnom svete a motor spaľuje reálne palivo za reálnych podmienok. Nafta nie je nikdy 100% čistá k tomu si pripočítaj spálený motorový olej. Takže po spálení jednoducho zostane popol..keď máš 2x toľko sadzí budeš mať minimálne 2x toľko popola.
to je preco to pisem, nie je iste ze je to tym ze ma motor bohatsiu zmes (tiez moj nazor, ak je nejaky seriozny podklad ze je to tak tak sem s nim)dibarbora píše: 25 lis 2020, 12:15 Keby tvoja teória platila, tak by napr. Axel Foley nemal vo svojom (vysoko nadštandardne servisovanom a veľmi slušne prevádzkovanom tucsone) po 120tkm DPF na výmenu.
na to pozor, ta (nepochybna) nizsia teplota spalovania pri rovnakych podmienkach nie je klucom k nizsim NOX, problem je v tom ze praca vytvorena motorom a teda tepelna zataz je priblizne rovnaka, ta za visi od toho aky vykon motor podava a pri znizenej ucinnosti (tiez nepochybne) ta teplota neklesne az tak ako by sa zdalo (moze aj stupnut vdaka "neucinnosti") ... klucom k znizeniu NOX nie je ta nizsia teplota horenia bohatej zmesy, ale nedostatok kyslika, kedze ten kyslik zluceny s uhlikom je exotermicky proces a teda nastane skorej ako endotermicke okyslicenie N. Bohuzial aktualne normy su tak prisne ze aj minimalne mnozstvo NOX je uz zakazane a teda norma vyzaduje spalovanie s nedostatkom kyslika a teda vedie k formovaniu sadze (vyrazne u naftovych motorov kde sa spaluje aerosol, ale dokonca pritvrdenie aj u benzinovych motorov vedie k daleko podstechiometrickej zmesi, takze aj tam uz zacinaju vznikat sadze napriek tomu ze sa mal spalovat odpareny benzin - ten ma ale pri priamom vstrekovani tiez uz malu neodparenu zlozku, takze problem je aj tam)dibarbora píše: 25 lis 2020, 12:15 nižšia účinnosť motora spôsobená znížením teploty počas spaľovania (ako nástroj na potlačenie NOx)
Nepochybne, nameral som to na torque a niekde to tu pisal ... to je proste nezmyselny ulet podla mna, niekto pri tvoreni normy nepremyslal ako to dopadne (ked veci nerozumies, chod ju ucit a ked ti ani ucenie nejde, vymysli na to zakon "ako by to malo byt"dibarbora píše: 25 lis 2020, 12:15 Zároveň takéto nastavenie motora zhoršuje až znemožňuje prirodzenú regeneráciu DPF....
no vidis, presne to co som pisal, keby to bolo len tymi samotnymi sadzami, da sa to celkom dobre merat, ze odchadza katalyzator na sondach nie je vidno (jedine ze by na to mali v servise nejaky trik podla hodnot, napriklad ci sa po pristreku dostatocne rychlo prehreje ale neviem ci H nieco take vie rozoznat) a ci ti odide sonda ktora sa prehrieva 2x castejsie tiez zistis az umrie a nie dopredu ze "uz dobre nefunguje"dibarbora píše: 25 lis 2020, 12:15 výsledkom je rýchlejšie vyčerpávaný oxy cat + väčšie tepelné zaťaženie celého systému...
Děkuji za uznání.dibarbora píše: 25 lis 2020, 12:15 ...Axel Foley ...vo svojom (vysoko nadštandardne servisovanom a veľmi slušne prevádzkovanom tucsone)...
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |