Méďa i30(PDe)1,4T-GDi- ex/Šmoulinka XCeed(CD)- ex/ MALINA-1,5T-GDi,DCT, GT line 2023
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
hele klíííd. Ono to není tak kritický.
Jen ještě (snad už dnes poslední technické okénko) si objasníme v čem jsou problematické krátké trasy u přímého vstřiku : když je motor studený tak řídící jednotka do válce stříká velké množství benzínu. Ten smývá olejový film ze stěn válců a také se dostává do oleje. Olej je tedy ředěný a už nemá takové vlastnosti jako neředěný. Tedy jeden z důsledků je že se může více odpařovat a jak jsem psal dříve pak vzniká karbon na sacích ventilech. Pokud je motor ohřátý tak řídící jednotka dává jen nutné množství benzínu. Na to je motor konstruovaný a ničemu to nevadí. Tedy krátké trasy s ohřátým motorem nevadí. Pokud ale jezdíš krátké trasy a motor mezi tím vychladne tak dochází k ředění oleje benzínem. Pomůže delší trasa kdy se benzín z oleje odpaří a je zase pohoda.
			
			
									
						
							Jen ještě (snad už dnes poslední technické okénko) si objasníme v čem jsou problematické krátké trasy u přímého vstřiku : když je motor studený tak řídící jednotka do válce stříká velké množství benzínu. Ten smývá olejový film ze stěn válců a také se dostává do oleje. Olej je tedy ředěný a už nemá takové vlastnosti jako neředěný. Tedy jeden z důsledků je že se může více odpařovat a jak jsem psal dříve pak vzniká karbon na sacích ventilech. Pokud je motor ohřátý tak řídící jednotka dává jen nutné množství benzínu. Na to je motor konstruovaný a ničemu to nevadí. Tedy krátké trasy s ohřátým motorem nevadí. Pokud ale jezdíš krátké trasy a motor mezi tím vychladne tak dochází k ředění oleje benzínem. Pomůže delší trasa kdy se benzín z oleje odpaří a je zase pohoda.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
			
						ex : Nissan Primera 2.0i
- Reklama
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Vidíš ,zabudol som pridať aditíva.  
 
Díky.
			
			
									
						
							 
 Díky.

Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
			
						Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20667
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Pjotr: Mám problém - mám citlivý zadek a pravou nohu a stačí mi často pár stovek metrů po natankování, abych poznal na plynovém pedálu a pod zadkem, jak auto na právě natankované palivo pojede   Tankuji vždy plnou, s dojezdem v rozmezí 60 - 100 km. A nejsem sám. Navíc jakmile natankuji obyč naftu, motor si vezme o litr víc už ve chvíli, kdy vidí sebemenší kopeček. Za mně tedy prémie + VIF, za nějakých 7000 km to bude Millers.
 Tankuji vždy plnou, s dojezdem v rozmezí 60 - 100 km. A nejsem sám. Navíc jakmile natankuji obyč naftu, motor si vezme o litr víc už ve chvíli, kdy vidí sebemenší kopeček. Za mně tedy prémie + VIF, za nějakých 7000 km to bude Millers.
Vím, spousta lidí řekne, že prémiové palivo je placebo. Mno... ano i ne. Tuky dostává prémiovou naftu od první nádrže a chod motoru je o hodně kultivovanější než u známého se stejnou motorizací, který obvykle bere obyč naftu. Jasně, souvisí s tím i četnost výměn oleje, filtrů. Mimochodem, při nájezdu 120000 km byly měněny žhaviče. Byly trochu špinavé, ale jinak bez jakýchkoliv úsad.
			
			
									
						
							 Tankuji vždy plnou, s dojezdem v rozmezí 60 - 100 km. A nejsem sám. Navíc jakmile natankuji obyč naftu, motor si vezme o litr víc už ve chvíli, kdy vidí sebemenší kopeček. Za mně tedy prémie + VIF, za nějakých 7000 km to bude Millers.
 Tankuji vždy plnou, s dojezdem v rozmezí 60 - 100 km. A nejsem sám. Navíc jakmile natankuji obyč naftu, motor si vezme o litr víc už ve chvíli, kdy vidí sebemenší kopeček. Za mně tedy prémie + VIF, za nějakých 7000 km to bude Millers.Vím, spousta lidí řekne, že prémiové palivo je placebo. Mno... ano i ne. Tuky dostává prémiovou naftu od první nádrže a chod motoru je o hodně kultivovanější než u známého se stejnou motorizací, který obvykle bere obyč naftu. Jasně, souvisí s tím i četnost výměn oleje, filtrů. Mimochodem, při nájezdu 120000 km byly měněny žhaviče. Byly trochu špinavé, ale jinak bez jakýchkoliv úsad.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 napsal jsi to hezky, málem jsem se u snídaně poprskal.
Omlouvám se i tobě že nesouhlasím ale :
po stovkách metrů budeš spalovat stále staré palivo. Jen pro příklad : spotřeba 6l / 100km znamená že na 500m to spotřebuje 0,03l což je trochu víc než malej panák. Takže nechceš mi tvrdit že na pumpu dojíždíš s prázdným palivovým vedením a ve filtru taky nic nemáš ? Oprav si řády a pak mohu souhlasit.
Nafta opravdu jde poznat. Už např Německá oproti jižní Moravě.
Ale my se tu bavíme o benzínu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
			
						ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
			
			
									
						
							i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
			
						i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20667
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Pjotr: Benzín lze poznat taky. Vyzkoušeno. A asi jsem opravdu citlivý na chod motoru, opravdu to poznám tak brzy. Samozřejmě u auta, se kterým mám něco najeto. Věřit mi nemusíš.
			
			
									
						
							Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
To sa divím,že dodávajú benzín bez biozložky.Chasnik píše: 20 pro 2020, 10:26 Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
 
 Je to povinné.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
			
						Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
@Axel.Foley : můj faktickej mozek se s tím nějak neumí vyrovnat, tak si tě budu muset zařadit do skupiny "diabol alebo kúzelník"
			
			
									
						
							i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
			
						ex : Nissan Primera 2.0i
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20667
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE

Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Tak to jsi měl kliku, já co se poptával tady u nás v okolí- a to známá pracuje na EO pumpě, tak všude benzín s biosračkouChasnik píše: 20 pro 2020, 10:26 Poslední dobou jsem měl štěstí že EuroOil u nás v Litoměřicích dostával N95 bez biosložky. Akorát teď po dlouhé době v appce vidím, že poslední závoz obsahuje 4 %. K tankování přidávám additivum Millers Oils. Zatím jsem se obešel bez Vervy, ale já k té Benzině dlouhodobě cítím nedůvěru, stejně jako k Shellu, takže pokud bych šel do prémie, tak pravděpodobně OMV Maxx Motion.
](./images/smilies/eusa_wall.gif) 
 U Benziny už jsem se s Vervou taky jednou spálil, zrovna při cestě na test i30 Nline do Neratova. Od té doby mě ta pumpa neviděla, co se tankování týká
 . A to jsem tam byl i 3x-4x týdně. Kafe si tam klidně dám, ale benzín nee. Naštěstí máme v Opavě 3
 . A to jsem tam byl i 3x-4x týdně. Kafe si tam klidně dám, ale benzín nee. Naštěstí máme v Opavě 3  
 Shell pumpy pro mě před mnoha lety přestaly existovat, od chvíle, kdy zavedly poplatek za wc a naprosto vyděračské ceny za vše
 No a OMW co do kvality paliva top- týká se Maxx Motion, ale cena je prostě úlet
  No a OMW co do kvality paliva top- týká se Maxx Motion, ale cena je prostě úlet ](./images/smilies/eusa_wall.gif) 
  No a když se chci přesvědčit, že je svět ještě v pořádku, tak tady máme naštěstí Globus
 
 Když teda závoz neprovede to co už jednou
 
   
   
 https://www.denik.cz/regiony/pri-zamene ... 80822.html
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 76650 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky, nebo prémiové paliva.
			
						6,9l/100km
Aktuálně 76650 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky, nebo prémiové paliva.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
idam.i: povinný je podíl na celkové výtoči. Pokud někde mají palivo bez BIO, jinde ano a v součtu (resp.) průměru jim to vychází na zákonem požadovanou mez, tak je to v pohodě. 
Petzl: jo, někde mají skoro pořád s BIO, např. v Uhříněvsi. LTM byl teď téměř 2 měsíce bez BIO, jestli jsem to sledoval správně. Teď tady v okolí je např. v Tachlovicích u Kladna. A Globus Extra Drive v pohodě, těm dodává MOL a nikdy nebyl problém. Teda alespoň s naftou, benzín jsem u nich ještě nebral. Co mám EO kartu, tak se snažím tankovat u nich, ať to má účetní jednodušší
			
			
									
						
							Petzl: jo, někde mají skoro pořád s BIO, např. v Uhříněvsi. LTM byl teď téměř 2 měsíce bez BIO, jestli jsem to sledoval správně. Teď tady v okolí je např. v Tachlovicích u Kladna. A Globus Extra Drive v pohodě, těm dodává MOL a nikdy nebyl problém. Teda alespoň s naftou, benzín jsem u nich ještě nebral. Co mám EO kartu, tak se snažím tankovat u nich, ať to má účetní jednodušší

i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
			
						i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Ještě otázečka:)
když jedu v automat réžimu a sem tam podřadím pádly, vadí to převodovce? četl jsem článek, že DCT převodovky mají vždy připraveno kam budou řadit a tímhle jí dost zmatu. Jak to tedy je?:)
Podřazuju například, když jedu dlouho vesnice, porad mi to točí kolem 1700ot, (vlastně i na 90-100 to mám pořád pod 2000:)), což nevím zda je dobrý pro benzín, který zajíždím, ale tak mají to tak nastavený oni, tak asi neřešit?
			
			
									
						
										
						když jedu v automat réžimu a sem tam podřadím pádly, vadí to převodovce? četl jsem článek, že DCT převodovky mají vždy připraveno kam budou řadit a tímhle jí dost zmatu. Jak to tedy je?:)
Podřazuju například, když jedu dlouho vesnice, porad mi to točí kolem 1700ot, (vlastně i na 90-100 to mám pořád pod 2000:)), což nevím zda je dobrý pro benzín, který zajíždím, ale tak mají to tak nastavený oni, tak asi neřešit?
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Nevadí,
podle mě jsou pádla pod volantem přednostní i v plně automatickém režimu.
Ono se to stejně po určité době vrátí zase do automatu.
			
			
									
						
							podle mě jsou pádla pod volantem přednostní i v plně automatickém režimu.
Ono se to stejně po určité době vrátí zase do automatu.

CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 76650 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky, nebo prémiové paliva.
			
						6,9l/100km
Aktuálně 76650 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky, nebo prémiové paliva.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Neviem,či to je všade no u mňa sú pádla funkčné iba keď presuniem páku do manuálu.
			
			
									
						
							Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
			
						Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11791
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
U  fungují i v automatickém režimu. A pokud do manuálu nepřesuneš, opět bude po chvíli řadit sama
 fungují i v automatickém režimu. A pokud do manuálu nepřesuneš, opět bude po chvíli řadit sama  .
 .
			
			
									
						
							 fungují i v automatickém režimu. A pokud do manuálu nepřesuneš, opět bude po chvíli řadit sama
 fungují i v automatickém režimu. A pokud do manuálu nepřesuneš, opět bude po chvíli řadit sama  .
 .26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
			
						25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line





