sarin007 píše: 06 zář 2021, 09:07
Prostě pořád nějaká omezení. To není krok kupředu, ale stále ve spoustě věcech kroky zpět.
Neprosto s tebou souhlasím a může se to tady obhajovat a vysvětlovat jak chce...
EV smysl mají pro určitý účel, ale dělat z toho jedinou alternativu a modlu, ani náhodou
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 58300 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Elektro má určite budúcnosť.
No prečo je nutné to tlačiť na silu.Keď budú ele. auta lepšie ako benzínové trh sa ľahko preorientuje.
Ťažšie to bude mať ekonomika.
Regulácie väčšinou nič dobré neprinesú.My starší si to ešte pamätáme.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Automobilky se při plánování investic do vývoje nemohou řídit tím, co lidé chtějí teď, ale musí se řídit odhadem, co lidé teprve budou chtít, až výsledky jejich vývoje půjdou na trh. A mezitím může být časový rozestup mnoha let. Už skoro všechny světové automobilky včetně Hyundaje a teď už i Toyoty v dalších investicicích do vývoje spalovacích motorů nevidí perspektivu a končí s ním, a to nejen pro EU, ale globálně. Současné spalovací motory budou pak nějakou dobu dožívat asi jen v zemích třetího světa včetně Ruska, ale nové už nejspíš nikdo vyvíjet nebude.
Navrhovaný zákaz prodeje aut se spalovacími motory ze strany EU pokládám za úplně zbytečný a kontraproduktivní. Zbytečný je proto, že nemá smysl zakazovat něco, co už stejně nebude nikdo vyrábět, maximálně okrajově. Kontraproduktivní je proto, že zbytečně lidi štve a popouzí proti technologii, která má velký potenciál. To může potřebnou tranformaci automobilového průmyslu ve výsledku více zbrzdit než uspíšit. On je to ze strany evropských politiků do znančné míry jistý populismus. U nás je to takřka neuvěřitelné, ale na západě se začala ekologie řešit minimálně o generaci dřív a na eko argumenty (ať už skutečné nebo domnělé) slyší nepoměrně větší část voličů než u nás.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Pardon, ale velké hovno
Auta se spalovacími motory automobilky nechtějí vyrábět jen kvůli n EKO euro zeleným Hujero Hitlerům a jejich diktátu nových norem emisí, kdy už je ekonomickým a v závislosti na fyzice neakceptovatelným co do funkčnosti a spolehlivosti nesmyslem
A celá tato komunistická fašizace EU je úplně o něčem jiném, než o technologii "velkého potenciálu".
A z toho je mi nejvíc na blití!!!
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 58300 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
petzl62 píše: 08 zář 2021, 21:03
Pardon, ale velké hovno
Auta se spalovacími motory automobilky nechtějí vyrábět jen kvůli n EKO euro zeleným Hujero Hitlerům a jejich diktátu nových norem emisí, kdy už je ekonomickým a v závislosti na fyzice neakceptovatelným co do funkčnosti a spolehlivosti nesmyslem
A celá tato komunistická fašizace EU je úplně o něčem jiném, než o technologii "velkého potenciálu".
A z toho je mi nejvíc na blití!!!
Tiež som toho názoru, že minimálne v časovom horizonte projektovanom v Bruselských kanceláriách je to celé slepá ulička. Vo výsledku to spôsobí len citeľné obmedzenie dostupnosti individuálnej mobility pre masy (neviem, či to bol cieľ.... ale výsledok taký bude). Za tých pár rokov, čo si tu kreslíme časové rámce na prechod na elektro, nie je šanca uspokojivo vyriešiť všetky výzvy z toho vyplývajúce.
- surovinová náročnosť
- hmotnosť vs. dojazd
- požiarna bezpečnosť
- cenová dostupnosť
- úplne najväčší problém je masové nasadenie nabíjacej infraštruktúry.... vie si niekto predstaviť wallboxy pre 4-5000 áut na nejakom stredne veľkom panelákovom sídlisku z čias socializmu na tamojšej elektroenergetickej infraštruktúre???? Teórie o 220V zásuvke na každom stĺpe beriem ako vlhký sen ekomaniaka a nie seriózne riešenie problému.... lebo ani tie sa tam nedajú bezpečne zapojiť... nehovoriac o problémoch s výrobou a prenosom takého množstva elektrickej energie. Tí čo kúria elektrikou v chalupách by mali pomaly začať šetriť aby za pár rokov nepomrzli, pretože to napätie v zásuvke bude sranda za z dnešného pohľadu astronomické peniaze....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix píše: 08 zář 2021, 21:12
V podpisu mě zaujalo, výhradně EuroOil N95 bez bioslozky. Měl jsem a mám ta to, ze u Eurooil je pouze nafta bez bioslozky, nebo mi něco uniklo?
Uniklo
Stáhni si apk. :https://play.google.com/store/apps/deta ... ooil&hl=cs
Najdi si pumpu, která tě zajímá, ve výběru paliv si klikni na ikonu N95 a ukáže se ti rozpis paliva posledního závozu, včetně podílu biosložky. EO zaváží na své čs natural 95 od 0% biosložky do max. 4% U nás na severní Moravě a ve Slezsku máme prakticky neustále možnost tankovat N95 bez biosložky, hlavně díky skladu Čepra v Sedlnicích u Mošnova, kde je samoobslužná ČS
A ten benzín poznáš i podle "vůně" benzinu při tankování z nádrže, oproti "smradu" benzinu s biosračkami
Stačí takto?
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 58300 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Situace je taková, že Hyundai bude investovat do roku 2025 neuvěřitelných 50 miliard dolarů, což je skoro rozpočet ČR na výzkum a vývoj vodíkového a elektro pohonu. Do téhož roku představí 12 nových modelů EV a Vodíkových aut, celkově s Kia a Genesis 24 modelů. No prostě i když se nám to mnohým nelíbí, tak se svět bude měnit tímto směrem. Jak se vše vyvine se uvidí.
lumix píše: 08 zář 2021, 21:12
V podpisu mě zaujalo, výhradně EuroOil N95 bez bioslozky. Měl jsem a mám ta to, ze u Eurooil je pouze nafta bez bioslozky, nebo mi něco uniklo?
Uniklo
Stáhni si apk. :https://play.google.com/store/apps/deta ... ooil&hl=cs
Najdi si pumpu, která tě zajímá, ve výběru paliv si klikni na ikonu N95 a ukáže se ti rozpis paliva posledního závozu, včetně podílu biosložky. EO zaváží na své čs natural 95 od 0% biosložky do max. 4% U nás na severní Moravě a ve Slezsku máme prakticky neustále možnost tankovat N95 bez biosložky, hlavně díky skladu Čepra v Sedlnicích u Mošnova, kde je samoobslužná ČS
A ten benzín poznáš i podle "vůně" benzinu při tankování z nádrže, oproti "smradu" benzinu s biosračkami
Stačí takto?
Díky za tip to je super já bydlím kousek od mošnova
Maras: To je přesně to, co říkám. Automobilky do vývoje elektromobilů už investovaly takové prachy, že už prostě není cesty zpět. Už se nerozhoduje o tom, jestli elektromobilita ano nebo ne. O tom už je rozhodnuto a jestli bude nebo nebude nějaký úřední zákaz ze strany EU a od kdy, na tom už nic nezmění. To, o čem se teď rozhoduje, je to, jak moc bolestivý u nás bude ten proces transformace. Jestli nové trendy v automobilovém průmyslu a energetice včas podchytíme (už teď je pozdě) a využijeme v náš prospěch, nebo se budeme zarputile zuby nehty bránit něčemu, co stejně nemůžeme změnit, což nevyhnutelně povede k ekonomické a civilizační retardaci, která se pak bude o to hůř dohánět. Bohužel naštvanost lidí vede spíš k tomu druhému.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uz jsem to tady psal. Myslim, ze ted uz to davno nezene (ten zly) Brusel, ale (nektere) automobilky pochopily, ze jim jde o preziti. Stary svet je pryc a ten novy se prave parceluje. Ostatne viz: https://www.reuters.com/article/us-volk ... SKBN1ZF1OB
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
lumix píše: 08 zář 2021, 21:12
V podpisu mě zaujalo, výhradně EuroOil N95 bez bioslozky. Měl jsem a mám ta to, ze u Eurooil je pouze nafta bez bioslozky, nebo mi něco uniklo?
Uniklo
Stáhni si apk. :https://play.google.com/store/apps/deta ... ooil&hl=cs
Najdi si pumpu, která tě zajímá, ve výběru paliv si klikni na ikonu N95 a ukáže se ti rozpis paliva posledního závozu, včetně podílu biosložky. EO zaváží na své čs natural 95 od 0% biosložky do max. 4% U nás na severní Moravě a ve Slezsku máme prakticky neustále možnost tankovat N95 bez biosložky, hlavně díky skladu Čepra v Sedlnicích u Mošnova, kde je samoobslužná ČS
A ten benzín poznáš i podle "vůně" benzinu při tankování z nádrže, oproti "smradu" benzinu s biosračkami
Stačí takto?
Zdravím Toníku.
Mohl bys prosím upřesnit místo oné pumpy?
Občas v tu stranu zabloudím, tak bych to využil.
Ještě k té "samoobslužnosti" - jako že tam není nikdo, komu by se platilo? Pokud je to tak, asi se dá platit jen kartou?
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 58300 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.