nezavysle kurenie vs. dialkovy start

Santa Fe 4.generace, r.v. 2018+

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
switch
*
Příspěvky: 25
Registrován: 05 bře 2008, 16:23
Kontaktovat uživatele:

nezavysle kurenie vs. dialkovy start

Příspěvek od switch »

Ake su podla vas vyhody/nevyhody dialkoveho staru napr. na alarme vs. nezavysle kurenie.

Vdaka.
SantaFe, 2.2 crdi, 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: nezavysle kurenie vs. dialkovy start

Příspěvek od Richard555 »

Nejsem obeznámen tolik se slovenštinou, ale my tady máme nezávislé topení - ale nevylučuji ,že na Slovensku je to jinak :wink:
K věci - nemám ani jedno, ale z hlediska funkce určitě životnosti motoru více prospěje nezávislé topení samozřejmě s ohřevem vody v motoru, než dálkové nastartování. Motoru totiž studené starty minimálně nedělají dobře a čím studenější tím je to horší. Při startu studeného motoru vstřiky spíš palivo do motoru lejou než vstřikují a ta první cca minuta se značně podílí na problémech spojených s přímým vstřikem a to jak benzínu tak nafty, množství paliva smývá olejový film a tak díky studeným součástkám (při ohřátí se zvětší a lépe se píst ve válci utěsní) je obvyklé "přibývání oleje" a ředění oleje palivem - v případě nafty jde o problém horší ..... a čím víc startů tím větší problém.
Pokud ohřeješ motor před startem zkrátíš na minimum tu fázi s velmi bohatou směsí.
Při dálkovém startu, se sice ohřeje motor sám svým během, trochu se protočí i převodovka, ale nejspíš žádné další výhody z dálkového startu nenastanou, spotřeba paliva bude vyšší oproti nezávislému topení - to spotřebuje na 1/2 hodiny cca 0,3-0,5 l paliva a v podstatě po krátké době jízdy již motor má alespoň trochu přijatelnou teplotu i spotřebu paliva - bacha však na teplotu oleje ten se bude ohřívat déle....
Navíc je v podstatě při stání auta zakázáno mít spuštěný motor a je jedno zda je to v létě (klima v horku) nebo v zimě kvůli škrábání skel. Čím dále na západ je obyvatelstvo ke stojícímu autu s běžícím motorem nepřátelštější a pokuty za toto jednání vyšší :wink:
Snad se někdo ozve kdo má dálkový ohřev motoru a vozu a ještě něco dodá. Samozřejmě jde o dost drahé pohodlí - pořizovačka Vebasta je někde kolem 50000,- Kč
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: nezavysle kurenie vs. dialkovy start

Příspěvek od motorol »

Nezávisle topení z výroby je tusim nekde i za 30 tis, ale obecně bud se musí dobíjet casto baterka nebo jezdit delší trasy. Jak nebezi motor, tak to táhne neboha baterka sama a je snad poucka, ze jízda po vyhrati má byt min stejne dlouhá jako trvalo vyhrati.
Vada dálkového startu na ulici je ta, ze kdo jde okolo tomu bráni jen dvere odjet…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE IV“