Taky jsem rád, že jsi vyvázl bez zranění.
*
K té pozornosti, resp. odvádění pozornosti od řízení.
Slavní omezovači, hlídači a meřiči odvádějí mou pozornost od řízení.
Stále totiž čumím na tachometr, neb počet buzer budek stoupá, do toho měří i pomahači!
A po několika pokutách jim už prachy do jejich nenasytných chřtánů nemíním cpát!
Takže je jen otázka času, kdy mrknu na tachometr a bude vymalováno. Někdy stačí vteřina.
Taky gratuluju k novým narozeninám, moje dcera vloni těsně před Vánoci s Kia Ceed potkala při předjíždění kamionu dědu na dálnici v protisměru samo auto na odpis, naštěstí to nebyl přímý čelní náraz a oba celkem reagovali - nicméně je spousta nehod hlavně ty s náhlým vyjetím do protisměru. Dle mě je toto způsobováno nevěnování se řízení, či spíš věnováním se něčemu co s řízením nemá nic společného ..... opravdu stačí vteřina dvě a je vymalováno.... a já osobně bych se už vůbec nespoléhal na nějaké asistenty LKA, nouzové brzdění atd. jsou to jen systémy které svádějí k možnosti věnovat se něčemu jinému než sledováním provozu a řízení auta. Jinak jsem rád žes přiznal to rozptýlení mobilem za to palec nahoru a snad se díky tomu pár lidí poučí
Souhlas.
Já LKA rozhodně nepropaguju, jen jsem konstatoval, že zrovna tady by to možná pomohlo. Ale protože je ta silnice poměrně úzká a hodně klikatá a navíc nemá dělící středovou čáru, tak bych ho měl beztak vypnuté, i kdyby v autě bylo, stejně jako ho za podobných okolností vypínám v Heduši. Riziko, že tě na takové silnici LKA v nečekaný okamžik nasměruje vstříc protijedoucímu autu, je podle mne podstatně vyšší, než jeho potenciální přínos.
Jinak věnování se řízení a nerozptylování se věcmi okolo (včetně osvobození se od paranoidního hlídání tachometru, jak píše willi50) mám teď jako hlavní motto budoucího ježdění
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Včera jsem jel kolem 20:30 po D5 na Plzeň, s bídou jsem tam měl 75 km/h, bylo to namrzlé a sněžilo. Jel jsem v Renaultu Fluence. Asi tak na 10. kilometru, co je kopec dolů od Rudné k Loděnici mě předjel kamion, musel tam mít dobrých 100-110 rychlost. No a když se dostal asi tak 200 metrů přede mě při vracení do pravého pruhu dostal řadu smyků, lítal mezi svodidly jako prd na náledí. Nakonec to asi po 6 smycích nějak vybral, srovnal a taky zmírnil. To zmírnění mu vydrželo asi tak 2 kilometry, pak tam vrazil zase tu původní rychlost. Asi mu slezla husí kůže. Já měl dost času na zmírnění rychlosti, šel jsem na nějakých 40, kdybych musel zastavit, za mnou nikdo nebyl. Jenže jsem si říkal, že kdybych na tu dálnici vjel o 10 sekund dříve, sebral by mě. To jsou ty okolnosti, které si člověk nějak při běžném jezdění neuvědomuje-
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva
Já bych řekl, že to je rozmazlenost solením. Za "starých dobrých" časů si takto blbnout nikdo nedovolil, neb sněhová pokrývka byla všude a ani se tolik nesypalo.
JJ pamatuju jak to na silnicích vypadalo - pluh projel , za ním jel traktor s valníkem škváry na valníku chlápek co lopatou rozhazoval tu škváru v příčných pruzích po vozovce , ale jenom v zatáčkách a kopcích ! Pneumatiky byly jen jedny nejspíš letní, protože hrubý vzorek byl jen protektor ! Žádná silika, směs pneu jedna, vzorek buď jemný nebo hrubý. A jezdilo se taky i na hory - já jezdil ke Klínovci - v kufru lopata pytlík s pískem a řetězy. Auta neměla žádnou elektroniku a kupodivu se jezdilo. Dneska se minimálně půlka uživatelů zabývá jen tachometrem, aby dodržela zákon a nepřekročila maximální povolenou rychlost, ale že se už dávno pohybují rychlostí NEPŘIMĚŘENOU k situaci jim žádný asistent neřekne
Holt auta uz budou spotrebka a ne vec na zabavu, bohuzel za cenu, kterou malokdo bude schopen zaplatit. Ale kazdy na mladi vzpomina, ze bylo skvely a nemyslim si, ze to tak bylo vzdycky Ty spatny veci se rychle zapomenou.
No ono se hlavně mluví a prosazuje slavnou EU, jací jsou všichni idioti a že ty auta musí a vlastně dělají všechno za uživatele. Pak to takhle blbě dopadá a přiznám se, jel jsem v ten den napříč republikou Opava- Děčín a zpět a ve svém věku a zkušenostech fakt nechápu, co někteří na cestách provádí
Pak člověk vidí video z D5 a nechápe už vůbec , vlastně chápe skoro vše. Ale že se najde tolik i.... na 300 metrech dálnice...která není vidět... Asistenti neasistovali a andělé se potili i na prdeli
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 54000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 54000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.