Větší kouřivost z výfuku

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Daca78
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2017, 06:40

Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Daca78 »

Tucson 1,6 GDI 110 kw N line 2021
Zdravím borci, nemáte někdo zkušenost s větším kouřem z výfuku? Je normální při nájezdu 2800km, že když tomu dupnu při rozjezdu podotýkám při zahřátém motoru tak je za mnou oblak dýmu jak z dýmovnice a při režimu SPORT není vidět!
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Axel.Foley »

Řekl bych, že oblak dýmu není u dnešních aut normální nikdy.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od pozorovatel »

Ja mám to isté, väčšinou si to nevšímam ale keď zastavím na križovatke tak kúdoly dymu idú z výfuku a je jedno, že som prešiel práve 150km 🤔 no robí to len pri nízkej teplote a vysokej vlhkosti vzduchu
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Mexican »

asi si pletiete kondenzacnu paru s dymom. dym je sposobeny sadzami (akehokolvek charakteru)

skuste vytriet vyfuk tualetakom. ak je cierny, asi nefunguje spravne GPF/DPF. Treba sa zamerat aj na farbu a mrknut na to ci ubuda olej alebo chladiaca zmes. popisane mnohokrat a doporucim reziltat - ist s tym do autorizaku, je to predsa v zaruke
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od idam.i »

Presne,myslím že Mexican to trafil.Pokiaľ to je vodná para ( čo asi je) je to OK.Pokiaľ je dym modrý,alebo šedý je to problém.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Pjotr1 »

když benzín kouří jen v chladném počasí tak to je většinou pára, která vzniká na katalyzátoru a GPF a pak se hromadí jako kondenzát v posledním dílu výfuku. Je to způsobené krátkými trasami a tím pádem se neodpaří ten kondenzát z výfuku. Delší trasa výfuk zahřeje a vše se odpaří.
Zkusit si to můžeš sám, když na neutrál prošlápneš plyn, tak budeš mít na zemi pod výfukem loužičku
Je to sice normální, ale způsobuje to korozi výfuku zevnitř.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od pozorovatel »

V mojom prípade ide o vodnú paru, olej ani voda neubúda. Len mi je to divné z toho dôvodu, že nejazdím krátke trasy. Do práce to mám 15km v jednu stranu, mix 50-100km/h, motor je plne zohriaty behom 4-5km. A okrem práce sú to 50+km trasy. Celý život jazdím na benzínoch, nie som fanúšik dieslov. Na staršej atmosfére som jazdil krátke trasy a keď som poriadne pridal tak mi vyleteli aj dva litre vody z výfuku. Fastback to robí od novoty, síce ma to prekvapilo pri prvom chlade ale nijak som to neriešil.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Daca78
Příspěvky: 6
Registrován: 03 kvě 2017, 06:40

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Daca78 »

Aha tak jsem chytřejší, jezdil jsem 15 let diesely tak mě to teď překvapilo. Barva kouře je bílá. Provozní kapaliny jsou v pořádku takže se jedná o zmiňovanou kondenzaci. Bohužel jezdím víceméně krátké tratě. Díky za odpověď :D
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Richard555 »

Mě docela fascinuje ten optimismus sem kterým je uváděno že motor je plně zahřátý po 4-5 km ........ Blbost možná tak voda a to ještě díky tepelné patroně v okruhu. Ohřátý motor je když teplota oleje dosáhne alespoň 90°C ! To nastává tak po 15-20 km normální plynulé jízdy. Teplota vody není vůbec ukazatelem ohřátí motoru!!
Takže vše do cca 15-20km lze označit jako krátké trasy se studeným motorem :!:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Mexican »

tiez ma to zarazilo ale pododne som nechcel reagovat.
Za 4/5 km o litroveho trojvalca pri 0 stupnov celzia je po 5 km rucicka chladiacej zmesi mozno v v optimalne polohe. CO ale fakt neznamena ze je v optimalnej teplote aj blok motora, olej a prevodovka.

U svojho veterana (Accent, CRDi) mozem hovorit o zohriati pri nulovej teplote do optimalneho stavu po cca 30km trasy kde moc nepostavam na semaforoch a krizovatkach
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od pozorovatel »

Neviem či to môžem porovnať so staršou atmosférou ale predtým som tú istú trasu jazdil na Volvo S60 2.4, väčší a ťažší motor, ktorý sa aj pravdepodobne dlhšie zahrieval a ten teda takto nedymil. Aj keď tam nebol GPF, len obyčajný katalyzátor a Euro 4. A na tomto Fastbacku prejdem 160km svižným tempom, zastavím na semafore a okolo auta sa valí biela para. Ale ako som písal, objaví sa to vždy keď klesne teplota tak som na to už zvyknutý.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od Axel.Foley »

Tohle se mi jako normální nezdá [-X Ale když jsi si zvyknul...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od pozorovatel »

Okrem jedného problému čo mám, to auto jazdí ukážkovo. Olej neubúda ani nepribúda, voda nemizne, na olejovom viečku nie je žiadna emulzia, spotreba je normálna, otáčky sú stabilné, motor má normálny ťah, ručička teploty vody nepadá dole a ani sa neprehrieva 🤔
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od sarin007 »

To je zvláštní, já u mé i30 něco podobného nepozoruji. Jo takové to běžné pokouřeníčko z výfuku u studeného motoru ano, ale že by to bylo něco moc, zvlášť po zahřátí motoru :-k Chtělo by to možná někdy fotku, jak moc to kouří.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Větší kouřivost z výfuku

Příspěvek od pozorovatel »

Skúsim spraviť video, keď budú vhodné podmienky a po nejakej dlhšej trase. Ráno zvykne dymiť po nejakých 5km keď zastavím na semafore a po ďalších 10km, keď už som v práci na parkovisku, absolútne nič. Prvýkrát som to spozoroval, keď som mal to auto len asi tretí mesiac. Po zhruba 80km trase, skoro celý čas 100vkou, zastavil som na križovatke a para sa valila až k predku auta. Pýtal som sa na to vtedy mechanika a on vravel, že u týchto nových áut Euro 6 s filtrom je to bežné. A žijem kúsok od mora, tá vlhkosť vzduchu je tu dosť veľká, možno aj to zohráva nejakú rolu.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“